Jamajkaboom

Jamajkaboom byla společnost z Jamajky, která se specializovala na výrobu stejnojmenného rumu a střelného prachu. Většina galaxie tento znamenitý rum z pravé třtiny považovala za produkt Tortuga Explosive, což byl ovšem ve skutečnosti jenom distributor.

Historie

Společnost založili v roce 573 BBY podnikaví Trandoshané, kteří si chtěli trochu přivydělat prodejem svého dobrého rumu.
Najali pár brigádníků a těšili se na obrat, ale dřív než galaktická veřejnost se o jejich projektu dozvěděli piráti ze sousední Tortugy a málem došlo ke zničení celé kolonie, když si pro rum přiletěli se zbraněmi v rukou. Dohoda mezi Jamajkaboom a Tortuga Explosive, v níž se ještěři zavázali prodávat své produkty výhradně na Tortugu, a to zejména rum, ale samozřejmě také zbraně, pak celou kolonii zachránila. Piráti od té doby neriskovali poštípání jamajskými komáry a jamajští Trandoshané mohli žít a pokojně pracovat na plantážích.
Společnost tak prakticky nikdo mimo soustavu Ha'ti neznal, pouze její hlavní produkt, který za levno kupovala a za draho prodávala jiná firma.