Jamajka

Jamajka byla horká planeta v soustavě Ha'ti ve Vnějším okraji. Obíhala jen o kousek dál od slunce než sousední Tortuga a tamní klima bylo velmi podobné - spousta oceánů a v nich spousta tropických a subtropických ostrůvků a ostrovů. Z oběžné dráhy vypadala idylicky, ale na každého teplokrevného tvora se krátce po přistání sesypala tak obrovská hromada moskytů, že to nezřídka končilo smrtí. I proto byla vždy obydlena jen řídce a jedinými teplokrevnými tvory byli velcí kytovci, kteří komárům čelili jen při nadechování.

Historie

Planeta byla poprvé prozkoumána roku 601 BBY uprchlíky z Huttského prostoru, kteří se však po zralé úvaze a přeléčení komářích bodnutí usadili raději na Tortuze.
V roce 591 BBY tam nouzově přistál poškozený transportér s otroky ze Sarininu a trandoshanská posádka, která záhy přišla o veškerý živý náklad, se rozhodla, že než to vysvětlovat šéfům, to radši zmizí a budou zmizelí. Založili malou kolonii, kde chtěli spokojeně dožít, když tu objevili fantastickou chuť divoké cukrové třtiny a hlavně rumu z ní. V následujících letech nedělali prakticky nic jiného než že budovali plantáže a rumovary a v roce 573 BBY dokonce založili společnost Jamajkaboom, přes kterou chtěli svůj rum nabízet vesmíru. Najali pár brigádníků a těšili se na obrat, ale dřív než galaktická veřejnost se o jejich projektu dozvěděli piráti z Tortugy a kolonie byla hned v následujícím roce málem zničena.
Před totální zkázou kolonii zachránil pan Torgue, respektive jím navržená dohoda mezi Jamajkaboom a Tortuga Explosive, v níž se ještěři zavázali prodávat své produkty výhradně na Tortugu, a to zejména rum, ale samozřejmě také zbraně. Pro obě strany to byla smlouva výhodná, protože piráti neriskovali poštípání komáry a jamajští mohli žít a pokojně pracovat.
Povědomí o planetě pak už jenom klesalo a za války klonů už prakticky nikdo nevěděl, že se v soustavě Ha'ti nachází taky jiná obydlená planeta než ta s pirátským přístavem.