Ittummi

Ittummi bylo město na Kashyyyku. Patřilo k technologicky vyspělejším, mělo slušnou obranu včetně menší pevnosti a bylo domovem legendárních berserků. Nacházela se v něm hospoda U Dvou ryyků a fungoval tam kroužek mladých entomologů. Nejbližší vesničkou byl Chenachochan na jihu, městem Tunnatutikan na jihovýchodě a hlavní město planety, Rwookrrorro, leželo na západ, zhruba hodinu letu přes Okikuti.

Historie

Město bylo založeno v dávných dobách během staré Republiky. Prvních pár set let se jednalo o obyčejnou vesnici mezi větvemi stromů, ale ve čtvrtém tisíciletí před bitvou o Yavin bylo na uzlu Síly pár kilometrů na sever zbudováno jedno z výcvikových středisek Řádu Jediů a Ittummi se díky tomu rychle vyšvihlo nejen na status města, ale rovnou na status města značně vyspělého.
To mu vydrželo i poté, co byl chrám pro velkou ztrátovost uzavřen a ponechán osudu. Město nadále vzkvétalo, povídačky o tom, že v ruinách straší, odtamtud udržovaly zvědavé děti a dokonce tam nevznikl žádný fotbalový klub, takže měli tamní obyvatelé spoustu času a síly na důležitější věci. Budovali opevnění proti otrokářům, přijímali uprchlíky a bylo jim dobře.
Ve válce klonů padla část rezidentních berserkerů, ale otrokáři byli i nadále odráženi a po zahájení plošného zotročování Kashyyyku po vydání rozkazu 66 tam zmizelo několik jednotek klonů. Několik ittummských berserkerů rovněž bojovalo v bitvě u Krákavé skály, žádný z nich se nevrátil.
Ani po nástupu Impéria nepředstavovalo výhodný cíl pro bandy otrokářů, kteří si na něm několikrát vylámali zuby a jindy ho ani nenašli, a až zhruba do roku 1 BBY unikalo pozornosti větších imperiálních sil. Pak už ale k několika masivnějším nájezdům došlo a i zdejší obyvatelé se buď rozprchli a přidali ke kashyyyckému odboji, nebo byli zajati a odesláni do Tábora 52.

Rodáci:

Obyvatelé: