Ibanulla

Ibanulla byla Wookiee z Kwookrrru, švadlena a později účetní, matka Rocca. Po většinu života trpěla mírnou podvýživou, ale o to silněji vzbuzovala u mužů ochranitelské pudy. Za svůj koloniální původ se nestyděla, naopak, a až do smrti si udržela svůj rodný dialekt.

Historie

Narodila se roku 353 BBY v Mukachevvě, do chudé tkalcovské rodiny. Celé dětství živořila v chudinské čtvrti, neměla žádné formální vzdělání a pouze se od matky učila zacházet s jehlou a nití, aby v budoucnu nebyla odkázaná na stoletý tkalcovský stav, jenž se mohl každou chvíli rozpadnout. Nadšená z toho nebyla, ale nic moc jiného jí nezbývalo, a tak šila a šila. Někteří z jejích chudých přátel však byli akčnější, vymysleli, že emigrují za prací na Kashyyyk, a společně začali střádat na dalekou cestu. Ibanulla se od toho nejdřív distancovala, ale když se rodinný stav jednoho dne zasekl a zabil jí oba rodiče, už ji na Kwookrrru nic nedrželo.
V roce 315 BBY se skupině povedlo našetřit dostatečný obnos, nastoupili na předražený transport a byli vyloženi v Karrambaculleku. S tím sice nepočítali a nebylo to pro ně úplně optimální, ale tamní náčelník Hurrdurr je vřele přivítal a oni už stejně neměli peníze na další letenku. Ibanulla měla navíc ne tak docela neopodstatněný pocit, že na ni náčelník kouká nějak moc vřele, a než se stihla pořádně zabydlet nebo zjistit, že je ženatý, čekala s ním dítě. Ačkoliv jí na rovinu řekl, že to byl úlet a k dítěti se nemůže přiznat, ani na okamžik nezvažovala potrat a díky tomu, že jí Hurrdurr slíbil přihrát nějakou práci, ani nepochybovala o tom, že to nějak zvládne.
Ve vesnici se pak rychle zabydlela a našla si nové přátele i mezi starousedlíky a krátce před Vánoci roku 313 BBY porodila syna Rocca. O něj se starala příkladně, živila je šitím nejen pro náčelníka a když jí po večerech zbyla trocha času, snažila se samostudiem rekvalifikovat na účetní. Rocco naštěstí nezlobil, takže jí to relativně šlo, a než se nadála, byl z něj skoro dospělý chlap, co chtěl k armádě. S těžkým srdcem mu povolila přesun do Rwookrrorro, kde zahájil vojenský výcvik, a konečně dostala příležitost procvičit si teoretické znalosti účetnictví z knih. U účetnictví pak už zůstala, protože zatímco švadlen ve vesnici několik bylo, tomuhle povolání tam nikdo nerozuměl a museli si vždycky najímat experty z okolí.
Díky tomu ušetřila vesničanům spoustu peněz, stala se ještě oblíbenější a později pracovala pro Růžek, Chacharovu pizzerii i další podniky ve městě. Rocca v následujících letech vídala jen na Vánoce, když dostal opušťák, a později ještě méně, protože planetu opustil a zamířil ke hvězdám. Přála mu to a několikrát mu opakovala, že jí nemusí posílat peníze, ale dělal to stejně, protože jich prý jako žoldák vydělával zbytečně moc.
Zemřela v roce 195 BBY, když ji během otrokářského nájezdu zasáhly šrapnely z vybuchujícího vznášedla.