Huntanův světelný meč

„KLAP-KHHHHZT!“
- Huntanův světelný meč

Huntanův světelný meč byla zbraň Huntana Hanzarena ze sekty K’sulmatha. Meč si sestrojil roku 26 BBY a krystal v jeho jádru byl synteticky vytvořen s pomocí alchymistických postupů známých jeho sektě, takže generoval červenou čepel. Huntan ho využíval ve službě u Toronuse Di-Bony a na jeho přání jím zabil mnoho lidí.
Roku 6 BBY se s mečem postavil zajatému Wyrrgymu, který ale Huntana zabil a meč si přivlastnil. Běsnící Wyrrgy s mečem pak naháněl Konnse Di-Bonu, který byl zodpovědný za smrt jeho bratra Salltryna. Cestou s ním zabil mnoho členů sekty, ale i spoustu nešťastných přihlížejících. Na Riko II Konnse dopadl a v souboji porazil, načež meč používal, zatímco jako temný pán vládl místní kolonii.
Když pak Wyrrgyho konfrontovali jeho příbuzní, napadl je a bratrance jím dokonce probodl. Byl ale poražen a převeden zpět na světlo.
Wyrrgy si Huntanův meč ponechal a v červnu roku 5 BBY ho společně s mečem poraženého Konnse využil při konstrukci svého nového světelného meče. Krystaly použil oba, aby měla jeho nová čepel extrémní sílu.