Horken

CC-1511, známější jako kapitán Horken, byl klonovaný důstojník Velké armády Republiky.

Historie

Klonovací válec na Kaminu opustil v roce 31 BBY a okamžitě byl začleněn do výcvikového programu klonovaných důstojníků.
Krátce poté, co zásadně ovlivnil osud jednoho astrodroida, začaly klonové války a Horken byl jedním z důstojníků, co se jim dostalo cti účastnit se hned bitvy o Geonosis. V následujících měsících si ani chvíli neodpočinul, jako kapitán acclamatoru bojoval v řadě bitev a několikrát prokázal schopnost rychle uvažovat pod tlakem.
V posledním roce války klonů byla jeho loď přidělena ke svazu generála Con-Denyzze, který měl za úkol bránit obchodní cesty ve Středním pásu. Spolu s kapitány Vairanem a Wulfem odvrátili pod generálovým velením mnohé pokusy separatistů o proniknutí do srdce Republiky a když se mistr Denyzz rozhodl vydat bránit Kashyyyk, byl to právě Horken, kdo setrvával na původní pozici poblíž důležité obchodní cesty. Přebral od generála velení nad zbývajícími loděmi a když pak byl vyhlášen rozkaz 66, docela ho to mrzelo.
Jako důstojník fungoval i za Impéria, ale po čase byl shledán přestárlým a vysloužilým, takže na velení něčemu většímu mohl zapomenout. Protože však měl bezchybný kádrový posudek a námořnictvo nemohlo zas tak plýtvat zkušenými kapitány, bylo mu svěřeno alespoň velení nad lehkým křižníkem Impavid, s nímž hlídkoval po dobře známých trasách ve Středním pásu.
Začátkem roku 6 BBY byl přidělen na Ugiva Cortax, kde měl být k ruce lordu Tonewy. Jeho působení tam však bylo krátké, neboť na sídlo 28. 2. zaútočili Wyrrgy s Deekem a křižník, který se jim v tom pokusil zabránit, po chvíli udolali. Můstek lodi zasáhla dvě protonová torpéda, exploze kapitána okamžitě zabila a jeho tělo se spolu s troskami zřítilo do hor, kde ho o sedm let později našel Champbacca.