Hoba Gurwe

„Tady admirál Hoba Gurwe. Žádáme vás, abyste okamžitě opustili prostor, nebo budu nucen považovat vaše chování za akt nepřátelství a učinit patřičné kroky.“
- admirál Hoba Gurwe zdraví přilétající Pride of Destiny

Hoba Gurwe byl šedozelený Neimoidian z Cato Neimoidia, admirál flotily Omikron.

Historie

Hoba se narodil roku 75 BBY na Cato Neimoidia a když byl dost starý, přidal se k námořnictvu a dotáhl to až na admirála.
Roku 22 BBY, krátce po začátku války klonů, propůjčil své služby Konfederaci nezávislých systémů a dostal k dispozici šest křižníků, se kterými měl za úkol bránit phrikitový důl na planetě Japerun II. Takticky je rozmístil u jediného hyperprostorového uzlu v soustavě, nedaleko Japerunu I, kde brzy čelil útoku 92. obranné flotily pod velením generála Con-Denyzze na Pride of Destiny. V tomto střetu přišel o dvě fregaty a byl donucen k ústupu.
Následující den vyslal admirál tři ze čtyř zbývajících lodí do protiútoku a s vlajkovou lodí chystal léčku. Hypermotory ovšem selhaly, Lurking Sun vyskočila z hyperprostoru uprostřed republikové formace a detonace přetíženého reaktoru zničila jak část nepřátelské flotily, tak admirála.
Za své zásluhy byl hrabětem Dooku vyznamenán in memoriam a jeho post velitele flotily Omikron převzal Eko, který předtím sabotoval hyperpohon jeho lodi.