Hesska

Hesska byla trandoshanská bojovnice za práva žen, Wookiů a dalších utlačovaných skupin. Byla menší postavy, v boji používala docela obyčejnou blasterovou karabinu a její podobizna zdobila hned několik terčů na šipky.

Historie

Před rozkazem 66

Narodila se v roce 42 BBY na Trandoshe, brzy přišla o matku a její psychopatický otec ji po většinu dětství držel zamčenou ve sklepě, aby se adaptovala na život ve tmě a byla pak lepším stopařem. Naštěstí při jedné návštěvě uklouzl na schodech, zlomil si vaz a Hessku dostali do opatrování vzdálenější příbuzní, kteří se k ní chovali slušně. Kromě vojenského výcviku se jí dostalo i nějakého toho humanitního vzdělání a ona krátce po dosažení plnoletosti odletěla na Alaris Prime, kde se usadila s několika dalšími podobně smýšlejícími Trandoshany ve wookijské rybářské vesnici Valyarr. Ti ji zpočátku zvolili za svou velitelku vysloveně ze srandy, protože tušili, že jako ženská strašlivě selže, ale celkem rychle jim vypálila rybník tím, jak rychle vyjednala potřebné formality s náčelníkem Warrbrugem a celkově jak elegantně řešila všechny problémy. Navíc při tom dál šířila osvětu a názory, že otrokářství je přežitek.
V jejím úsilí jí pomáhal hlavně Wookiee Yarrin, ale o jakousi asistenci se pokoušel také generál Zob, mrňavý Trandoshan, který Hessku neobratně balil, ale kterému jeho oddanost věci nemohla sežrat. Mezi její věrné následovníky patřili také strážníci Horrdo a Isstar a dobré zkušenosti s ní měl i kurýr Pastar.
Se začátkem války klonů založila domobranu, protože tušila, že se to bude hodit, a v následujících letech se svými muži zasáhla proti několika otrokářským nájezdům. Jen během útoku Sev'rance Tann byla zrovna mimo měsíc, kam ji na základě falešné zprávy vylákal Zob, a tak mu zabránit nedokázala. I tak si ale vybudovala slušnou pověst jako ta ještěrka, co bez váhání střílí ještěry jiné, pokud si tito dovolují na bezbranné, a ještě před koncem války musela dokonce ustát několik pokusů o atentát.

Občanská válka

To, že se s nástupem Impéria dostávají k moci agresivní trandoshanští otrokáři, nenesla nejlépe a se zbraní v ruce hájila zájmy kolonistů z Alaris Prime. Dokonce kvůli tomu i propustila Zoba z vězení a se všemi věrnými uprchla do lesů, kde se snažila bránit nejen je, ale i několik uprchlíků z Jádra, například bývalou diplomatku, bývalého republikového komanďáka a dva bývalé senátní gardisty.
V roce 5 BBY však byla během globální razie lapena smečkou otrokářů, poslána makat do Tábora 52 a v následujících letech si zažila pravé peklo. Tamní bachaři v ní poznávali tu drzou nánu, co z nich dělala hlupáky, a náležitě jí to vraceli - většinu času musela pracovat jednou rukou, protože ta druhá jí po častém sekání zrovna dorůstala.
Tři týdny po bitvě o Yavin využila chaosu, když na tábor zaútočil kashyyycký odboj, probojovala se společně s několika kolegy z bývalého disentu k prchajícím transportérům a měla štěstí, že ji poznal na něm naložený Warrbrug. Zaručil se za ni i její společníky, oni se dostali na základnu odboje v mlhovině Tyyyn a následně odletěli s kapitánem Křupkou na jeho loď, pokračovat v mírovém soužití s chlupáči. Tam Hesska fungovala hlavně jako koordinátor, ale snažila se dohnat zameškané události ve vnější galaxii a sbírala informace o dění na její domovské planetě, kde to nevypadalo vůbec dobře.
Po závodech na Raxusu Prime byla jednou z kandidátek na nového kapitána a hlasovali pro ni téměř všichni Trandoshané na lodi, ale to ani náhodou nestačilo a hlavně se včas vrátil Simbacca.
Když loď po událostech ve Vystříleném zásobníku přešla do nouzového režimu, ztratila Hesska většinu kontaktů s odbojem na Trandoshe a jen během komunikačních oken zvládala přijímat depeše od agenta Spika. Ten ji začátkem srpna 0 ABY informoval o rapidně se zhoršující situaci a ona se rozhodla využít příležitosti a souběžně s výpravou na Mrrk rovněž opustila křižník.
Po pár skocích se sešla s Vosskem, přestoupila na Vylízanou vopici a společně zamířili do sektoru Mytaranor, zjistit, co se dá udělat.

Potenciália

Pokud ji někdo nečapne a nedonutí dělat sendviče, mohla by sehnat nějakou tu podporu operaci Trebuchet, případně se jí sama účastnit.

d20

Soldier 3 / Noble 2 / Officer 5
Diplomacy +16, Bluff +15, Knowledge (tactics) +15, Intimidate +12, Sense Motive +10, Spot +10, Demolitions +8, Gather Information +8, Search +6, Treat Injury +6
Improved Darkvision, Heroic Surge, Point Blank Shot, Rapid Shot, Headstrong, Fame, Influence