Hemer'oi II

Hemer'oi II byla planeta v sektoru Tungra ve Vnějším okraji. Klimaticky byla veskrze průměrná, ležel na ní jeden velký kontinent pokrytý lesy a rostlo tam jmelí.

Historie

Ač byla planeta od centra galaxie poměrně vzdálená, tamní kolonie už od svého založení v roce 500 BBY podporovala Republiku. Během války klonů se na ní usídlilo množství uprchlíků, konflikt jako takový se jí ale vyhnul. S nástupem Impéria se tam zvedla vlna nadšeného patriotismu, ovšem léta pod nadvládou totalitního režimu s sebou přinesla značnou míru občanské skepse. V době před bitvou o Yavin byla planeta vybrána jako ideální místo pro tajnou imperiální laboratoř a nejen díky tomu byla adekvátně chráněna.
Krátce po zničení první Hvězdy smrti mělo v tamním hlavním městě dojít ke slavnostnímu odhalení sochy Císaře. Zaútočili na ni ale Magoři, kteří dostali tip od agenta Twilight, a Shavari sochu před zraky natěšených měšťanů torpédovala přímo do čela. Při útoku byl sestřelen Qex'xt, Magor 6, který byl vzápětí zajat a použit jako pokusný subjekt projektu Spineless. Ačkoliv byl zbaven těla, podařilo se mu krátkodobě ovládnout vysílač laboratoře, v níž byl umístěn, a protože toto vysílání zachytil Najib Azhob Orgib na Cocotte Minute, přiletěl pro něj záchranný tým složený z Emily, Banany, Štěkny a Todda Bingleyho.
Záchrana nebyla úspěšná, ale týmu se alespoň podařilo zničit laboratoř a osvobodit některé další vězně, kteří obratem založili vlastní partyzánskou jednotku. Ta byla sice zpočátku nepočetná, ale neměla nouzi o potenciální rekruty a i když neměla šanci osvobodit planetu z područí Impéria, podařilo se jí v následujících měsících několik velmi zajímavých operací.

Rodáci