Hektor

[„Kryjte se za pekaře!“]
- Hektor si utahuje z Woorwala

Hektor byl bílý Wookiee z Kashyyyku, berserker, otec Gerralta a příslušník rodu Nanwooků. Byl nadšencem do železnic a jenom o rozchodech kolejí dokázal vyprávět celé hodiny.1

Historie

Narodil se roku 305 BBY v Ittummi, kam jeho rodičové emigrovali z chladných lesů severu, a protože poctivě papal houbovou polívčičku, vyrostl z něj statný jinoch, který se záhy začal věnovat zuřivému umění berserkerů. Díky své zálibě ve vláčcích a další železniční technice však nepatřil mezi nejortodoxnější zuřivé bojovníky a kamarádil se i s outsidery, například s Popichipeyotlem. Jeho největšími přáteli však byli a zůstali jeho dva spolužáci ze základní školy, Woorwal a Zaarubacca, s nimiž v dospělosti občas zašel ke Dvěma ryykům na jedno i víc.
V roce 82 BBY vyrazila tato trojice hledat pekařova syna, který se mu zaběhl do nedalekých ruin. Tam si Hektor z Woorwala tak dlouho utahoval, až došlo k řetězové reakci, která skončila výstřelem z pekařovy kuše, zničením nosného sloupu a závalem trojice v jedné z místností. Zachránil je až rytíř Dooku.
Roku 64 BBY se Hektor sblížil s kadeřnicí Boudiccou a ještě v témže roce si ji vzal, a to navzdory tomu, že mu nezatajovala svou nepříliš lichotivou minulost. Byla mu za to vděčná a o dva roky později mu dala syna Gerralta, na jehož výchově se však Hektor podílel jen minimálně a když se ukázalo, že to kluk nemá v hlavě úplně v pořádku, poslali ho do kláštera a už o něm nikdy neslyšeli. Manželství to značně poznamenalo a komunikace mezi nimi dvěma prakticky ustala.
Hektor pak dál cvičil, sem tam někam vyrazil jako žoldák a roku 39 BBY se zapojil do koloniální války o Alaris Prime. Bojoval i v poslední bitvě, kde byl smrtelně raněn, ale vítězství se ještě dožil a poslední minuty života strávil zálibným prohlížením bojiště.2