Hazzar

Jakkoliv silný je váš pro věc zápal,
nežerte melouny, on na to skapal.1
- Hazzarova pamětní deska na Citadele

Hazzar, přezdívaný Vaderova levá ruka, byl korunský důstojník imperiální flotily a inkvizitor. Ač byl v Síle spíše podprůměrný, kompenzoval to snaživostí a jinými dovednostmi a velel vlastní sekci Inkvizice.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se roku 45 BBY na palubě vesmírné lodi, na které se jeho rodiče pokoušeli dostat z Haruun Kalu na nějaké lepší místo, a protože by je cestou jenom zdržoval, během přistání na Tarisu ho i s bratrem Lazzarem vložili do košíku a nechali na zápraží jakési luxusní vily. Tím z něj sice udělali nidôshe, sirotka bez klanu, ale zároveň mu značně zvýšili šance na přežití - dvojčat se totiž ujali obyvatelé domu, zámožná, prorepublikově smýšlející rodina, v níž pokojně vyrůstal, i když sem tam ukradl swoop nebo dva. Během následujících let se pozvolna asimiloval do tamní kultury, vytvořil si novou identitu a s bratrem založili jazzové duo. Na to, že není synem svých rodičů, dočista zapomněl, ačkoliv byli bílí.
V roce 28 BBY nastoupil na republikovou akademii, stal se z něj důstojník a bojoval v klonových válkách, mimo jiné o Mygeeto.

Občanská válka

Krátce po pádu Republiky si jeho latentní citlivosti na Sílu všiml Darth Vader, který mu daroval krystal do světelného meče, zajistil rychlý postup ve velení a rovněž dodatečný trénink na poli lovu odbojných Jediů. Během zkoušky připravenosti a oddanosti temné straně musel zlikvidovat komunu korunských válečných uprchlíků, což provedl bez zaváhání2.
Roku 15 BBY se na něj usmálo štěstí, on zachytil stopu dvou Jediů z Taanabu, kteří měli být podle všeho už sedm let po smrti, a s jednotkou stormtrooperů a nějakým tím inkvizitorem k ruce vyrazil na Kuat, aby podle papírů opravil skutečnost. Nevu a Rahma nějakou dobu naháněl po městě, nakonec je uštval a při pokusu odvést je na Citadelu je zabil. Tato událost navíc upoutala pozornost mistra Champbaccy, který šel dva pohřešované členy své enklávy hledat, obratem rovněž padl do pasti a v souboji na meče byl Hazzarem poražen.
Návrat na Citadelu tak byl triumfální, protože se mohl pochlubit poražením mistra Jedi, ale dlouho ho to hřát nemohlo: vězni přispěchali na pomoc Woallc Con-Denyzz, Demonbacca a Jessica Karnis, kterým se povedlo ho zachránit. Hazzarovi a několika jeho kumpánům se sice podařilo zranit a vyčerpat Jessicu natolik, že jí nedávali moc šancí na přežití, ale chlupatý mistr byl pryč a Denyzze zajal konkurenční inkvizitor Arssadri, který se tak jako jediný vyhnul upadnutí v Císařovu nemilost.
Hazzar byl následně na popud Algernnon de Bray poslán na Miu Leptonis IV, obsadit tuto tajnou enklávu a odčinit svou chybu, a zemřel tam na otravu nervovým plynem z pasti rafinovaně ukryté v hromadě alderaanských melounů3. Nikdy nebyl pohřben, jeho ostatky museli z jídelny o sedm let později uklidit členové Woallcovy skupiny.
Jeho místo zaujala jeho protégé Miranda Lenico, ale většina vlivu v organizaci přešla na vrchního inkvizitora Honndarse.

d20

Noble 2 / Soldier 2 / Dark Side Devotee 2 / Imperial Inquisitor 6
Survival +15, Bluff +14, Fear +10, Intimidate +10, Sense Motive +10, Disguise +9
Impersonator, Track, Quick Draw, Skill Emphasis (Fear), Bureaucratic Flair, Martial Arts, Dissipate Energy, Improvisational Fighting
Military Sponsor, War Games, Tainted