Hammachick

[„Říkám vám po dobrým: neserte mě, soudruzi!“]
- poručík Hammachick na nástupu domobrany

Poručík Hammachick byl Wookiee z Kashyyyku, voják z povolání, držitel řádu rudého kolečka a oportunistický marrxista. Byl to docela šikovný velitel, kterému na jeho podřízených záleželo mnohem víc, než se zdálo, a i když nepatřil k nejbystřejším, nad plánovacím stolem mu to docela myslelo a nechyběla mu iniciativa. Měl slabost pro pálenky od Ruwolffa Jelínkomuta.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se v roce 69 BBY v Chenachochanu, ovšem po pouhých dvou letech s rodiči emigroval za lepším, a tak mu ani nestihly pořádně zčernat plíce. Přestěhovali se do Karrambaculleku, kde se z nich stala zlenivělá střední třída, a Hammachick tam chodil do školy nikoliv k soudružce, ale paní učitelce Channakyi. Vesměs mu to nevadilo, protože nevěděl, o co přichází, a harmonicky se integroval do kapitalistické, jen možná trochu moc rurální společnosti.
Na škole se hodně kamarádil s Keffkou, Kaprichozzou a Erris, přičemž té poslední dokonce napsal pár zamilovaných básniček, než mu bylo vysvětleno, že je úplně mimo jeho ligu. V posledním ročníku základní školy však přičichl k marrxismu, přišlo mu to jako fajn nápad a o kamarády docela rychle přišel. Nastoupil k vesnické domobraně, kde plnil plán na 105 %, po večerech si četl Marrxovy spisy a občas přemýšlel o tom, že by se do rodné vísky vrátil, ale nakonec ho to vždycky přešlo a radši navštívil Růžek, kde si dal v tichosti pár piv či panáků.
Svým občasným opileckým vyřváváním socialistických hesel si přátele taky neudělal, ale dokud byl ve službě, byl vždycky příkladně spolehlivý a velitel domobrany ho po každém excesu na nějakou dobu úspěšně srovnal. Hammachick několikrát povýšil, napomohl nejen při odražení pár otrokářských nájezdů, ale také jako dobrovolník při opravách domů, a měl se rozhodně líp, než by se měl v Chenachochanu.
Ačkoliv nikdy neměl ambice stát se velitelem, v prvním roce války klonů všichni jeho nadřízení padli při zygerriánském útoku, který nakonec odrazil dědic trůnu s nějakými přivandrovalci. Hammachick tak neměl na výběr a jakožto služebně nejstarší poručík dostal domobranu na povel.
Po celou dobu války klonů s nimi cvičil jako ďas, bránili vesnici a celkem se jim to dařilo. V den vyhlášení rozkazu 66 odrazil jeden z největších nájezdů vůbec, opět s malou pomocí nějakých imperialistů z vesmíru, a od náčelníka Churra pak dostal řád rudého kolečka.1 Šlo sice o pouhý plátek salámu, který paralyzační šipkou sjetý náčelník našel na náměstí, ale Hammachick byl na něj nejen kvůli barvě hrdější než na cokoliv jiného.

Občanská válka

Vesnici se otrokáři se štěstím vyhýbali, ale Hammachick nespal na vavřínech a dbal na příkladnou připravenost mužstva. Pokoušel se i o jejich ideovou osvětu, ale celkem rychle ho poslali do prdele a on pochopil, že někde prostě neprorazí. Kolem roku 1 BBY štěstí vesnici došlo a on byl navzdory tuhému odporu společně se spoustou dalších vesničanů nahnán do Tábora 52, očipován a nucen pracovat na plantáži kashyyyckého chmele. Před bídnou smrtí vyčerpáním ho zachránil kashyyycký odboj, který tři týdny po zničení Hvězdy smrti provedl velkou osvobozovací akci, a on se tak dostal na základnu v mlhovině Tyyyn. Když se pak rozhodoval, co dál, přidat se k přítomnému dědici vesnického trůnu byla jasná volba, i když to byl představitel přežité aristokracie.
Když mu IM-62 krátce po příletu na loď vyoperovával inhibiční čip, došlo ke komplikacím a on byl stejně jako několik dalších nešťastníků na několik dlouhých měsíců vyřazen z provozu. Probrala se až koncem února roku 1 ABY, rychle zjistil, že je na palubě jediný Kommanch a že marrxismu tam nikdo moc nefandí, a začal dělat asistenta seržantu Zymmovi.
Díky tomu, že zjemňoval jeho neustálé řvaní, se stal relativně oblíbeným, na což vůbec nebyl zvyklý, ale rozhodně toho neplánoval nijak zneužívat.

d20

Soldier 3 / Military Advisor 2
Diplomacy +10, Intimidate +10, Knowledge (tactics) +10, Sense Motive +10, Knowledge (marrxism) +6, Computer Use +5, Repair +5, Treat Injury +5, Bluff +4, Climb +4, Demolitions +4, Gather Information +4
Combat Reflexes, Weapon Focus (bowcaster), Dual Strike, Improved Initiative, Trustworthy