Haatatitla

Haatatitla, známá též jako Blesk Appachů, byla Wookiee z Kashyyyku, manželka náčelníka Hurrdurra, matka Churra a Ferrmaty. Ve volném čase ráda jezdila na katarnech a pekla husomuty na sto způsobů.

Historie

Narodila se roku 501 BBY do prosté rybářské rodiny v Tunnatutikanu a v raném věku vinou trandoshanského nájezdu osiřela. Tehdejší náčelník však jejímu otci cosi dlužil, a tak ji obratem adoptoval a dobře se o ni staral. Celé mládí zasvětila snahám mu vynahradit náklady na svou výchovu, ačkoliv to po ní nikdy nechtěl, a i když oficiálně do rodu Appachi zařazena nebyla, většina obyvatel města ji s ním měla neodmyslitelně spojenou, protože jakmile dostala příležitost pro ně cokoliv vykonat, neměla konkurenci.
Roku 480 BBY objevila knihu o Tarzarrovi z rodu Oppů, zamilovala si ji a už tenkrát nepochybovala o tom, že ji jednou bude číst svým dětem.
V roce 429 BBY ji o ruku požádal Hurrdurr z nedalekého Karrambaculleku a ona neodmítla. Záhy se stala matkou a ženou v domácnosti, což jí vesměs vyhovovalo, i když díky tomu přišla o kontakt s rodným městem a taky notně přibrala. O tom, že má její muž dalšího syna s jinou vesničankou, moc dobře věděla, ale protože stejně neměl nárok na dědění, nedělala z toho velkou věc a maximálně to sem tam využila jako páku, když chtěla nové boty.
Ze sňatku své dcery s Karrazinem v roce 190 BBY nebyla vyloženě nadšená, ale vlastně byla ráda, že se ji vůbec povedlo vdát, svatby svého syna už se nedožila, protože zemřela roku 85 BBY na infarkt myokardu.