Gurrka

[„Mace kdo?“]
- Gurrka při čtení

Gurrka byla drobná Wookiee z Alaris Prime, členka posádky Jolly Jedie a vynálezkyně několika druhů zcela nových lepidel. Měla velmi světle hnědou srst a ačkoliv nebylo snadné ji na palubě najít, děcka v jejím okolí se s ní rozhodně nenudila.

Historie

Občanská válka

Narodila se roku 10 BBY poblíž města Llamitcuk na Alaris Prime už v době, kdy byla tamní wookijská kolonie systematicky zotročována. Její rodičové patřili k těm několika šťastlivcům, co se jim dařilo skrývat se v lesích, kde měli šikovně ukrytou zemljanku1 a kde Gurrka prožila relativně klidné dětství. Vymýšlela skopičiny, hodně četla, paradoxně největším nebezpečím si v té době byla sama, protože často vymyslela nějakou hroznou kravinu, po které ji táta seřezal jako hada.
Se štěstím se vyhnuli i masovému zátahu v roce 5 BBY a k tragédii došlo až krátce po zničení Hvězdy smrti, kdy celou rodinu na sběru lesního ovoce zaskočila vysloveně náhodná patrola Trandoshanů. Překvapeny byly obě strany, ale otrokáři měli lepší zbraně a trojice byla zajata. Vůdce hlídky chtěl uřvaného prcka nejdřív zavařit do lahve, ale pak ji nechal naložit k rodičům a o pár dní později byli všichni tři přihozeni k zásilce nešťastníků, co měli být posláni na Kashyyyk, do Tábora 52. Tam sice i dorazila, ale očipovat ji už nestihli, protože na tábor zaútočil kashyyycký odboj a otroky včetně Gurrky osvobodil. O štěstí se ale moc mluvit nedalo, neboť oba její rodiče zahynuli na palubě jednoho z transportérů, který nedokázal uhýbat palbě křižníku na oběžné dráze, a na základnu v mlhovině Tyyyn tak Gurrka dorazila jako sirotek. Na základně si jí naštěstí zavčas všimly Kerripirr a Kitkkata a nejen že ji přivedly na jiné myšlenky, taky začaly prudit strýčka Attillu, jestli by Gurrku nechtěl adoptovat.
Na Jolly Jedie každopádně vyrazili společně, Gurrka se harmonicky začlenila do tamního sboru nezletilých a postupně začala zkoušet svoje oblíbené fórky se stražením lepových pastí, mincí na špagátu a podobně. A díky tomuto úsilí si jí všiml Champbacca, který v ní (hned poté, co si došel pro ředidlo, aby si odlepil tu flašku od ruky) rozpoznal důstojného pokračovatele Vojtovy tradice a věnoval jí Královskou knihu vtipů, kterou od něj kdysi dávno dostal k narozeninám.

Potenciália

Nejvíc jí na lep asi bude sedat Frodirr, zejména na ten ze jmelí, ale vesměs schválně.

d20

jako mládě
Scoundrel 1 / Tech Specialist 2
Craft (traps) +8, Bluff +7, Computer Use +7, Gather Information +7, Forgery +6, Repair +6, Escape Artist +5, Hide +5, Intimidate +5, Knowledge (chemistry, physics), Move Silently +5, Sleight of Hand +5, Tumble +5
Street Smart, Skill Emphasis (Computer Use), Low Profile