Gu'm Torel

Gu'm Torel byl Rodian z Rodie, bocman Rudých raubířů. Místo obou rukou měl protézy, ale ve zbroji s těžkým blasterem a krátkou šavlí se prořezával nepřáteli skoro stejně rychle jako kapitán.

Historie

Gu’m se narodil roku 54 BBY na Rodii a odmala chodil na střelnici, kde byl obdivován jako největší ostrostřelec široko daleko. Protože mu střelba na všechny způsoby skutečně šla, dal se už roku 38 BBY na kariéru lovce a žoldáka.
Během klonových válek zůstával neutrální a plnil kontrakty pro klienty z obou stran barikád.
V roce 18 BBY přijal kontrakt na uprchlého rytíře Jedi, kterého vystopoval a zabil, ale přišel při tom o celou levou ruku.
Roku 17 BBY byl zrovna na Tortuze a opíjel se levnou vodkou, protože v bordelu o blok vedle se právě jedné z kurtizán rodil jeho kopřivák Raki R'k. G'um měl z chlastu hašteřivou náladu, urazil Strašlivého kapitána Warrga a vyhrožoval mu blasterem. Dostal židlí po hlavě a kapitán mu šavlí usekl jak protézu, tak zbývající zdravou ruku. Byl by ho zabil, ale na radu bocmana Boogoneho ho nechal odtáhnout na loď Sandokan. Vyfasoval dvě nové protézy, dostal instruktáž, co by se s ním stalo, kdyby se mu chtělo kapitánovi pomstít, a byl zařazen k výsadkovému týmu. Boogoneho instinkt nezklamal, G'um začal brzy oslňovat svým bojovým umem a nebojácným drajvem, kterým dokázal strhnout celou kumpanii.
Jeho úspěchy nezůstaly bez odměny, a tak měl brzy přístup k velkému množství kreditů, které ale všechny utratil za jídlo, pití a kurtizány. Jeho nový život mu vyhovoval a nakonec i odpustil kapitánovi, že mu usekl ruce.
Roku 12 BBY byl posádkou zvolen novým bocmanem a společně s touto hodností se stal také velitelem druhé výsadkové bandy.
Na začátku roku 0 ABY ho dostihla minulost a při zastávce na Tortuze se objevil jeho syn Raki R’k. Na stará kolena ho neodehnal, ale přimluvil se za něj u raubířů a synátor tak začal kráčet v otcových šlépějích.
Dne 15. 7. 0 ABY byl na palubě, když prolétali soustavou Urma, prokličkovali kolem imperiálních křižníků a nad planetou Karafuto udělali snímky jediné budovy, která se na povrchu nacházela.
V březnu roku 1 ABY si je přes mandalorianskou bandu Mamutomuti najal lord Tonewy a společně vybombardovali Void Raiders do doby kamenné. Naneštěstí byl při akci Raki těžce zraněn a svým zraněním i přes všechny snahy podlehl. Gu’m se pak večer v Tortuze zničil absinthem s vodkou a spolubojovníci ho poprvé viděli brečet.