Green Mile

Green Mile byla transportní loď třídy Drevokocúr. Nákladový prostor měla optimalizovaný na přepravu šestnácti dospělých kozomutů a do fúzního reaktoru bylo možno pro krátkodobé zvýšení výkonu přímo vstřikovat borovičku.

Historie

Green Mile byl malý transportér, který byl sestrojen roku 217 BBY na planetě Kwookrrr, v experimentálních docích na okraji Mukachevva. Loď to byla nevelká a o luxusu se u ní vůbec nedalo mluvit, ale díky přívětivé ceně, spolehlivosti, snadné údržbě a možnosti modifikování byla jako dělaná pro obchodníky, zejména pro ty domácí. Tato loď byla vyrobena jako jedna z prvních své řady a přímo pro prvního majitele, Tafara, který tou dobou rozjížděl svou živnost jako dopravce.
Roku 187 se jejím závozníkem stal Rufgu, kterého kapitán v roce 143 BBY povýšil a novým závozníkem se stal Tollbrrem. V roce 93 BBY se k posádce přidal jako nový závozník mladý Wyrrgy.
Roku 87 BBY byla Green Mile napadena piráty skupiny Rudí raubíři a po porážce posádky byla prodána sběrateli kuriózních lodí. V jeho sbírce strávila následující čtyři roky, po svém útěku z Chains of Freedom ji ale Wyrrgy začal hledat, našel a získal zpět, a to výhodnou výměnou za to, že majiteli nezlámal nohy.
Tímto kouskem si ale Wyrrgy obchodnické štěstí vyčerpal a v následujících letech zpackal několik kšeftů, až ho otec nakonec nasměroval na leteckou akademii na Corellii, kde nemohl napáchat tolik škod. Green Mile pak používal i během výcviku, kdykoliv zrovna neseděl v kokpitu nějakého toho cvičného stíhače, a později ji zapojil do letky Černých ohařů.
Jakmile pak studium jako nejlepší z ročníku dokončil a získal oficiální oprávnění a hodnost vesmírného kapitána, nezanevřel na svou loď, dál s ní létal po galaxii a sem tam se účastnil nějaké akce letky.
V roce 75 BBY byla Green Mile použita při dodávce prémiového wroshyrového dřeva pro uměleckého řezbáře na Yaga Minor, na oběžné dráze napadena piráty najatými Narrem Asshengem a přes tuhý odpor a všechnu Wyrrgyho bestiální snahu sestřelena. Zřítila se na povrch a Wyrrgy sice přežil, ale při jejím odepisování pak moc plakal.