Grakkus the Hutt

Grakkus byl Hutt z Nar Kreeta, sběratel jedijských artefaktů a vládce Huttské čtvrti na Nar Shaddaa. Od ostatních Huttů se na první pohled lišil výraznou muskulaturou a také soustavou kybernetických končetin, díky nimž se mohl velmi rychle pohybovat.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se v roce 111 BBY, ale krátce po dosažení plnoletosti byl z planety poslán na zkušenou na Nar Shaddaa a už se nikdy neměl potřebu vrátit. Sloužil tehdejšímu vládci Huttské čtvrti, učil se a ukládal si stranou peníze na chystaný převrat, k němuž došlo v roce 32 BBY. Grakkus tehdy získal vládu nad čtvrtí a svého předchůdce nechal rozpustit v kyselině, protože mohl.
V následujících letech využíval svého bohatství a vlivu k tomu, aby si v paláci vybudoval obdivuhodnou sbírku všeho možného, co souviselo s Řádem Jediů. Po vydání rozkazu 66 stoupla tato sbírka v ceně a on do ní nadále přidával nové kousky včetně ostatků některých padlých Jediů. Do spárů se mu dostal mimo jiné Yussiho světelný meč a také Deník Whillů. V paláci si postavil také soubojovou arénu, kde pořádal gladiátorská utkání.

Občanská válka

Od roku 3 BBY u něj jako pobočník pracoval Somro, kterého si Grakkus dobře hlídal, aby se náhodou historie neopakovala.
Krátce před zničením první Hvězdy smrti koupil od profesora Indysse zachovalého droida série T7, který mu však obratem ukradl výše zmíněný Deník Whillů z archivu a zmizel. Grakkus poslal po Indyssovi svoje mlátičky, avšak ten byl na poslední chvíli zachráněn Moz'Gojem a jeho kumpány. Sběrateli nezbylo, než na oba vypsat odměnu, ale žádný z jeho lovců nebyl úspěšný.
Pár týdnů po bitvě o Yavin si málem přidal do sbírky Luka Skywalkera, ale měl smůlu a byl zajat Impériem. Jeho sbírka byla zničena a on putoval do věznice na Megaloxu Beta, kde se ale rychle aklimatizoval a díky laxnosti strážných se stal de facto vůdcem vězňů. Podařilo se mu díky tomu navázat kontakt se svým zločineckým impériem na Nar Shaddaa a pravidelně Somrovi posílal instrukce, jak vládnout, často i prostřednictvím osobního holografického přenosu. Plně podporoval snahy Mamutomutů o vyčištění měsíce od Impéria a Somro měl za úkol jim ve všem vyjít vstříc.
4. 8. 0 ABY ho Somro kontaktoval, že mu Moz'Gojo i s kumpány klepou na dveře a že je strážní mají na mušce, ale Grakkus byl zvědavý, co chtějí, nechal je vejít a promluvit a nelitoval toho. Champbacca s Chlouppkem mu výměnou za odvolání zatykače na Moze vrátili lehce poničený Deník a věnovali dva světelné meče. Rovněž přítomná Furriosa pak výměnou za jeden zbytečný krám z jeho záložní sbírky svolila, že se v aréně utká s jeho šampionem. Díky tomu se Grakkus záhy i v nepřítomnosti pěkně napakoval a později povstalcům skutečně odeslal řídící jednotku k baziliščímu droidovi.
Začátkem března roku 1 ABY v paláci znovu uvítal Chlouppka, který mu přinesl světelný meč Lavarny Samoe na důkaz toho, že jsou pořád spojenci. I proto pak neměl problém se přes vůdce Mamutomutů podělit o informace, které měl o dvou mrtvých hroudách kamení v Sithských světech.
Ve věznici pak dál pracoval na plánu, jak se vrátit, ale to se mu povedlo až po vzestupu Prvního řádu.