Götterdämmerung

Götterdämmerung byl imperiální interdikční křižník, jediný prototyp svého druhu, pod velením admirálky Engels. Oproti běžným interdikčním křižníkům své doby byl výrazně větší, lépe vyzbrojený a navržený spíše jako loď vlajková než podpůrná. Jejím šéfinženýrem byl Fabian Monetti.

Historie

Loď pocházela z loděnic na Kuatu a už krátce po svém pokřtění v roce 2 BBY ji admirálka zapojila do svých plánů na svržení Císaře.
Tři týdny po zničení Hvězdy smrti se ji při pobytu na oběžné dráze Kashyyyku pokusili infiltrovat Kody-Kann Tonewy a Rou D'Rixx, ale akce nešla tak docela podle plánu. Nejprve ji zkomplikovala Fidorkka, která pak ale změnila strany a povstalcům pomohla, později zasáhla sama admirálka a prokoukla krytí skupiny. Došlo ke konfrontaci, admirál utekla a velkoryse umožnila třem potížistům útěk v záchranném modulu. Obratem však kanóny Götterdämmerungu srovnaly se zemí Tyrvrarr a vypustily jezero Varf.
Loď se následně postarala o to, aby uprchlé transportéry s otroky nemohly vstoupit do hyperprostoru. Ještě později byla těžce poškozena pyrogelovými hlavicemi shozenými z Jungle Jetu a musela strávit několik měsíců v suchém doku. Od 3. 8. bylo počítáno s tím, že
po dokončení sehraje zásadní roli v plánovaném útoku na Citadelu Inkvizice.
17. 8. ABY tam Kody dovezl plány prototypu ultimátní rušičky, na kterém začal šéfinženýr Monetti s týmem okamžitě pracovat.
Dne 20. 8. 0 ABY pak Götterdämmerung přiletěl ke Gamorru, kde oficiálně sháněl pracovní sílu na staveniště druhé Hvězdy smrti. 22. 8. přivítal na palubě mistra Jedi Champbaccu a společně s Mamutomuty a ostatními začali cvičit.
24. 8. 0 ABY proběhl první ostrý test GSPOTu a k překvapení všech to skutečně fungovalo.
Dne 28. 8. 0 ABY pak s Frau Engels, Champbaccou a Cae Vitthar na můstku a Monettim a Bananou ve strojovně skočil hyperprostorovou zkratkou v doprovodu Brunhildy a Tlusté Berty do zad Dominatrix a zapnutím GSPOT a gravitačních studen paralyzoval všechny nepřátelské lodě v soustavě Urma. S pomocí tažných paprsků znemožnil Dominatrix otočit se do bojového postavení a brzy se dostavilo slavné vítězství. Po bitvě se Götterdämmerung přesunul zpět ke Gamorru, kde ještě týden zůstal, a pak vystřídán Helmwige odletěl zpět na Kuat.
Do dubna roku 1 ABY nebyl nasazen v žádné bojové misi a sloužil jen jako vlajková loď Frau Engels a začátkem dubna s ním kvůli schůzce s Císařem letěla na Coruscant. Po jejím zatčení a při zatýkání celé posádky stihl Monetti zničit GSPOT, aby nepadl do Císařových rukou. Götterdämmerung následně zůstal připojený k dokovací stanici a vyšetřovatelé se pokoušeli zjistit co nejvíce o spiknutí proti Císaři.