Gharg'atulo'th

Gharg'atulo'th byla chemička na Skako Minor, specialista na výrobu alkoholických nápojů pro organismy s bizarními metabolismy. Její výrobky tak byly pro běžné formy života na bázi uhlíku a bez zvláštních vlastností přinejlepším nepoživatelné, ve většině případů rovnou smrtelně jedovaté a lépe využitelné jako rozpouštědla nebo palivo.

Historie

Továrna byla založena v roce 7222 BBY a původně se v ní pouze stáčel metan a vyráběl metanol pro průmyslové využití v jiných závodech, nicméně ředitelství si rychle uvědomilo potenciální díru na trhu a elegantně ji využilo. Navzdory rapidnímu rozvoji a rozmachu, který přiměl společnost budovat další fabriky různě po galaxii, zůstala exekutivní moc pevně v rukou Skakoanů a veškerá důležitá rozhodnutí tak prováděli oni.
V dobách před pádem Republiky byla společnost na mnoha světech jediným dodavatelem alkoholu pro náročné. Pobočku otevřela mimo jiné na Nal Hutta, kde si výrobou mladého slizového vína zajistila přízeň Huttů. Od roku 1221 BBY měla zákonnou nutnost označovat svoje výrobky výstražným symbolem lebky, aby se snížil počet náhodných vypití nic netušícími osobami, a tento symbol byl později adaptován jako logo společnosti.
Po nástupu Impéria byla společnost znárodněna a opět vyráběla průmyslový metanol a jiné látky, protože nelidé neměli právo na nic, natož na alkohol.

Produkty

  • flusčák
  • fernet
  • chitinové tonikum
  • isopropylenalkoholová IPA
  • metanové bombardino
  • metanoláda
  • plastovice