Gevara

„A zbraně byste měli nechat asi u mužů, co jste je vysvobodili, našinci s puškami neumí zacházet.“
- Gevara při poradě se Sagwen Aisling

Gevara byl Azoan z Azoamu, potulný hokynář. Měl světlou srst, vlídnou povahu a ploché nohy.

Historie

Narodil se roku 46 BBY na tržišti u chrámu nedaleko Porti a jeho následující život tím byl významně ovlivněn. Díky tomu, že byli oba jeho rodičové obchodníci, se už v dětství naučil smlouvat a hledat výhodné koupě a v patnácti už měl k dispozici vlastního soumara s károu. V den šestnáctých narozenin káru naložil, zamával rodičům a vyjel do světa na zkušenou a za kšeftem. Nebylo to tak snadné, jak z počátku doufal, nicméně prosadil se, putoval po celé planetě a vozil zboží tam a zpátky. Navštívil také všech dvanáct chrámů a byl na to náležitě hrdý.
Během cest se seznámil mimo jiné s Evielem Swonnem, od nějž v následujících letech skupoval vlnu a ovčí sýry a s jehož neteří si občas hrál. Kam zavítal, tam přinášel exotické zboží a radost a jeho káru tak někteří vyhlíželi s několikadenním předstihem.
Ve třetím měsíci války klonů přiložil packu k dílu při odrážení invaze Obchodní federace. Když to začalo, nacházel se zrovna na tržišti u chrámu, kde přistála lod s družinou hrdinů, a když pak bylo potřeba složit zbraně, jeho logistické schopnosti přišly vhod. Spolu s Chem a dalšími tedy pomáhal Sagwen Aisling při vykládce zbraní, diverzního útoku ani následného ústupu První azoanské jednotky odporu se však nezúčastnil a celou dobu hlídal chrám s meditujícím mistrem Jedi. Při obraně vystřílel tři zásobníky a většinou pak tvrdil, že rozstřílel celý batalion droidů, ale ve skutečnosti se netrefil ani jednou.
Po porážce Obchodní federace se vrátil k putování po planetě a k obvyklému zboží přidal suvenýry v podobě částí rozstřílených droidů. S radostí také navštěvoval srazy veteránů, které ve své kavárně pořádal Che, a většinou na ně přivezl nějakou tu dobrotu z dálných končin.
Vzhledem k nezájmu Impéria pokračoval v podnikání i po převratu, poslední cestu absolvoval v roce 15 BBY a zemřel během mikrospánku. Soumar nicméně podle plánu dojel do Rultu, kde byl Gevara jakožto veterán pohřben s mnohými poctami.