Geroj

[„Když se dívám na sebe, tak se musím pochválit.
Nevypadám já věru zle, zkrátka Wookiee, jak má být.]“
- Gerojova písnička pro dobrou náladu

Geroj byla legendární figura z kashyyyckého folklóru, šaman, mystik, cestovatel, bylinkář, bohatýr veliký. Všestranností se prostě téměř blížil Wyrrgymu.
Wookiee s tímto jménem se údajně narodil v dobách, kdy byli Bacca s Tutattisem ještě dávno na houbách, a stal se druidem a následně šamanem. Svůj život zasvětil cestování po Kashyyyku a dle legend se osobně setkal s některými vysloveně fantastickými stvořeními, načež díky jejich darům konal velké věci: slanečkem porazil strom, na jehož pařezu byla zbudována radnice Tunnatutikanu, na ex vypil jedno z ples v budoucím Rraholci, mocnou písní očaroval wroshyr, kolem nějž vyrostla vesnička Llullaillaco, a v Zhamberrku vynalezl fotbal, když si z nudy kopal nafouklým žábomutem. Údajně to byl on, kdo jako první poznal účinky květů airuruba a ayahuasca, ač ještě ne ve formě šamanových slz.
Pokud se dá věřit legendám, zemřel v Ittummi, když se hádal s několika berserkery o tom, že zdvojená písmena ve jménech jsou znakem homosexuality. V následné bitce, kterou by jistě vyhrál, se naneštěstí praštil do brňavky a upadl na vlastní meč, načež vykrvácel. Jeho skon byl od té doby používán jako memento všem, co měli dostatečně velké ego.
Buzzbacca, Gagarrin a Michurrin byli údajně jeho prapotomci, ale samozřejmě pro to neměli jediný důkaz a mnozí v časech před pádem Republiky spekulovali o tom, jestli kdy nějaký Geroj vůbec existoval.
Demonbacca na jeho počest každopádně pojmenoval moc dobrou drogu.