Gerda

Gerda byla člověk z Matra III, imperiální stíhací eso.

Historie

Narodila se roku 25 BBY v Korporátním sektoru a odmalička měla rychlé reflexy a ostříží zrak. V jiné době by tak asi mířila ke kariéře chirurga, ale místo toho narukovala do imperiální akademie na Caridě, kde byla přidělena k letectvu a byla zavřena do TIE-rakve.
Přežila nejen výcvik v ročníku s pány Daakem a Lenico, ale také první bojové nasazení a po odlétání 300 hodin bojových misí a 15 sestřelech byla už jako letecké eso převelena na Brünnhilde. Roku 4 BBY byla seznámena s operací Valkýra a stejně jako ostatním kolečkům v soukolí i jí byl implantován inhibiční čip, který jí znemožňoval vyzradit toto tajemství jak vědomě, tak při mučení.
V rámci operace Trebuchet cvičila nad Gamorrem bez senzorů a komunikace pod vedením mistra otrapy.
Dne 28. 8. 0 ABY se jí podařilo přežít útok na Citadelu, sestřelit u toho čtyři nepřátelská TIE a dostat od admirálky Engels vyznamenání. Zakoukala se do Friedricha, stormtroopera z Helmwige, a zakoukání se překulilo v lásku. Až do konce roku vydržela sloužít na Brünnhildě a na Vánoce dostala opušťák, během kterého vzala Friedricha na svou rodnou hroudu, seznámila ho s rodinou a spontánně se za něj poslední den opušťáku vdala.
V dubnu roku 1 ABY byla společně s posádkou Brünnhildy upozorněna na prozrazení operace Valkýra. Kapitán Richter bez váhání vykonal přesun lodi na místo srazu, kde se nakonec sešlo sedm křižníků věrných Valkýře. Gerda mezi nimi netrpělivě vyhlížela Helmwige, ale zmizeli v hyperprostoru dříve, než se mohl interdikční křižník ukázat. O tom, že její manžel zemřel o pár dní později při sebevražedném přetížení reaktoru hyperpohonu, nevěděla.