Georrggekes

Georrggekes, pro přátele Georrgg, byl tmavohnědý Wookiee z Kashyyyku, tesař. Po matce patřil do rodu Appachi, po otci k Lotrrandům a taky byl podle toho prcek, ale o otcových předcích se dozvědět nikdy nestihl.

Rodina

Otec Rurrwag z rodu Lotrrando, matka Rorscharrch z rodu Appachů.
Z otcovy strany děda Rrumcajs a jeho dvojče, prastrýc Rumborr, babička Amarra.
Z matčiny strany teta Klekitrifuk a strýc Wyrumhul, sestřenice Tublatanca, Terpischorre a bratranec Muwirro.
Z matčiny strany děda Klekipetra.
Manželka Leenncaana z rodu Malrys, dcera Rradcara a syn Demonbacca.
Tchyně Mennopaauza, zeť Jorrseffar, švagrová Naraasirra s manželem Arrtharukem, synovcové Kanrryuh s prasynovcem Figarrem, Salltryn, Wyrrgullhuk s prasynovcem Seburbachacharrem a neteř Lauwlyamurry.
Vnuk Darryd, adoptovaná vnučka Jessica Karnis, potenciální vnoučata Appa, Appu, Alpa, Minnonkka, Wyggum, Wysska.

Historie

Georrggekes se narodil 9. 5. 210 BBY v Tyrvrarru a nic nenasvědčovalo tomu, že by měl nějak vybočovat z řady svých vrstevníků. Brzy ho ale všichni přerostli o hlavu a on se musel pořádně snažit, aby ostatním stačil. Jeho matka byla věštkyně, jíž její vize způsobovaly záchvaty, kterých se jako malý děsil. Otec byl veterán zubatých válek a Georrgg hltal všechny jeho historky a velice k němu vzhlížel.
Naneštěstí byl jeho otec v roce 200 BBY kvůli nepřiměřené obraně cti své ženy vyhnán z města a nesměl se už nikdy vrátit. Georrgg zůstal sám se svou matkou, která ho sice zahrnovala láskou, ale nemohla mu kvůli jejím častým záchvatům sloužit jako stabilní opěrný bod. Musel tedy předčasně dospět a postarat se nejen o sebe, ale i o mámu. Když mu bylo ouvej, zavíral se v dílně, kde své emoce vkládal do práce se dřevem, a díky tomu v sobě objevil umělecký talent. Jeho práce se dřevem se stala vyhlášenou a najímala si ho i vrchnost. To byly ale jen melouchy a jeho hlavní prací se stalo dřevorubectví. To mu vydrželo několik let, ale nakonec přesedlal na klasickou tesařinu, která byla méně nebezpečná.
I když byl vítaným členem komunity, vnímal, že ho ostatní, hlavně starší občané, sledují, posuzují a čekají, jestli udělá nějakou chybu a stane se z něj vyvrhel jako z jeho otce nebo dědy s prastrýcem. Snažil se to nevnímat, ale poměrně mu to vadilo a držel si kvůli tomu od tyrvrarrských trochu odstup.
Roku 147 BBY se v hospodě Hrbatý hrozen spřátelil s o víc jak sto let starším Arrtharukem, který do Hroznu chodil na Tyrvrarrák z Rwookrrorro, kde studoval na pilotní licenci. Arrtharuk, původem z Brrrna, nebyl zatížen místními předsudky a z těch dvou se postupem času stali nejlepší přátelé. Georrggovi bylo najednou na světě o poznání lépe.
V roce 130 BBY se zakoukal do Leenncaany z rodu Malrys, ale neodvážil se jí dvořit. Stýkali se ale a mezi oběma přeskočila jiskra. Odvahu sebral roku 124 BBY, kdy zašel za Leenncaaniným otcem a požádal o ruku jeho dcery. Ten ho ovšem vyhnal ven, že je chudý tesař a takového si jeho dcera nevezme. Georrggekes byl ale zamilovaný a nehodlal se vzdát. Začal přemýšlet, jak přijít rychle k velkým penězům, než jeho milou provdají za někoho jiného.
Roku 123 BBY se naskytla příležitost. Arrtharuk tou dobou pracoval jako pilot přepravní lodi White Fang a jeho šéfem byl jistý Hutt Gromba. Ten Arrtharukovi nabídl možnost rychle a snadno vydělat značné peníze: stačilo unést syna jeho obchodního rivala Anarada a požadovat za něj výkupné, jak se to ostatně mezi Hutty dělalo zcela běžně. Arrtharuk odmítl a nepřesvědčila ho ani královská odměna, ale vzpomněl si na Georrgge a doporučil ho Grombovi. Hutt tedy kontaktoval Georrggekese a ten nabídku přijal. Únos proběhl ještě téhož roku a nikdo při něm nepřišel k těžší úhoně. Brzy po únosu ale Anurakovi začal selhávat imunitní systém a když už si s ním Georrggekes nevěděl rady, odvezl ho okamžitě do nemocnice, kde však malý Hutt přes veškerou péči zemřel. Ukázalo se, že trpěl vrozeným autoimunitním onemocněním a musel brát pravidelně léky, což ale jeho rodiče Anarad a Grulla tajili, takže o tom neměl páru ani Gromba. Žalem zničený otec pak proklel nejen Georrgga, ale i všechny jeho příbuzné a potomky, a slíbil jim pomstu. Gromba litoval toho, co se stalo, ale věděl, že není nic, čím by to mohl napravit. Vyplatil Georrggekesovi slíbenou odměnu, doporučil mu, až se drží dál od Huttského prostoru a Anhuru, a více se už nikdy neviděli.
Georrgg se pokusil na celou tragédii zapomenout, postavil dílnu, ve které začal vyrábět dřevěné lodě na zakázku, a brzy měl tolik objednávek, že měl práci na několik let dopředu. Leenncaanin otec už jej nemohl ignorovat a roku 119 BBY se na břehu jezera Varf vzali.
V roce 108 BBY se jim narodila dcera Rradcara a o rok později syn Demonbacca.
Roku 98 BBY se jeho syn ztratil při lumpárnách v lese a byl prohlášen za mrtvého. Byl hrdý na Rradcařino rozhodnutí stát se zdravotní sestrou a pomáhat nemocným a zraněným. S manželkou tak dceři domluvili nejlepší místo na Kashyyyku, kde se tomuto řemeslu vyučit: Lurkooro. S manželkou se pak snažil vyrovnat s prázdnotou, která v něm po domnělé smrti syna zůstala.
O dva roky později se však z lesa Demonbacca šťastně vrátil a Georrgg byl jako správný otec asi týden v lihu. Ze syna se stal městský šaman a měl najednou spoustu povinností, ale i tak ho od roku 95 BBY zasvěcoval do tesařského řemesla.
Roku 94 BBY se domů vrátila Rradcara ze studií a on dětem povolil, aby se synovci podnikly cestu kolem Kashyyyku.
V roce 90 BBY s manželkou zadělali na dalšího potomka a když se to dozvěděl, během rodinného oběda, kde se ženě udělalo nevolno a Rradcara to zjistila, zmizel a celý týden se synem neopustili Hrbatý hrozen.
Bohužel došlo roku 89 BBY při oslavě Demonbaccových narozenin k tragédii, při které se syn dostal pod vliv airuruby a v záchvatu zabil jak Leenncaanu s nenarozeným dítětem, tak Georrggekese.