Geonosis

Geonosis byla suchá planeta v sektoru Arkanis ve Vnějším okraji. Měla patnáct malých měsíců, kamenný prstenec a bohaté zásoby nejrůznějších minerálů.

Historie

V dávných časech zažila planeta hromadné vymření většiny místních forem života v důsledku kolize komety a největšího planetárního měsíce. Z jeho zbytků vznikl charakteristický planetární prstenec.
Geonosané spolu v raných fázích planetární historie často válčili, po navázání kontaktu s republikovými průzkumníky ve čtvrtém tisíciletí před bitvou o Yavin je ale spojila možnost vstoupit na galaktický trh s levnými droidy. Geonosis se díky tomu stala výhradním distributorem robotické pracovní síly pro okolní sektory a známá byla také pořádáním spektakulárních gladiátorských zápasů.
V následujících stoletích však význam planety upadal, společnosti budovaly droidí továrny blíž k civilizaci a snížená poptávka po geonosanských strojích opět rozjela kolečka válek mezi úly, což vedlo k dalšímu poklesu zájmu o jejich zboží. V prvním století před pádem Republiky byla Geonosis prakticky zapomenutá díra, která se však stala důležitým členem Konfederace nezávislých systémů.
21. 5. 22 BBY se na ní odehrála první bitva války klonů. Při té příležitosti zemřelo kolem 300 rytířů Jedi, došlo k prvnímu nasazení klonové armády a Chlouppek tam dostal nápad na omeletu z vajec geonosanské hydry.
O několik let později na její orbitě začala výstavba první Hvězdy smrti, a aby Impérium zametlo stopy, přistoupilo k vyhlazení celé domácí populace jedovatým plynem. V době občanské války byli původní obyvatelé, Geonosané, považováni za vyhynulý druh.

Rodáci