Gartek Solon

[„Shodou okolností jsem teď s jedním profesorem archeologie docela dlouho cestoval… takže ti doporučím jiného.“]
- Champbacca doporučuje Garteka Solona svému synovi

Gartek Solon byl známý doktor archeologie, který sice mohl učit na coruscantské akademii věd a univerzitě, ale nesedl si s rektorem1 a radši sbíral cenné artefakty v terénu.2 Jeho nejoblíbenější zbraní byl bič.

Historie

Jeho raná historie je zahalena tajemstvím, ale narodil se v roce 64 BBY a již v osmnácti disponoval titulem doktora archeologie. Při výpravách za artefakty se často dostal do sporu s Jhonarem Indyssem a přinejmenším jednou ho musel od vyhlídnutého pokladu odehnat svým bičem, takže se z nich rychle stali rivalové.
V roce 2 BBY se mu zalíbilo na vesmírné stanici Kotouč, kde získal spoustu příležitostí a kontaktů, ale také si tam našel rivala. Byl jím neznámý a značně teritoriální Rodian, jehož ale Gartek v nepříliš vyváženém souboji v temné uličce porazil3 a od té doby na stanici trávil většinu času mezi výpravami.
Nějaký čas před bitvou o Yavin zachránil na primitivní planetě nedaleko Kothlisu Sis Kay'lia, kterou chtěli domorodci obětovat jakémusi božstvu. Ti dva si padli do oka a on následně prodal několik artefaktů přednostně jejímu mentorovi. Románek to byl sice vášnivý, ale krátký a jejich cesty se rychle a dramaticky rozešly.
Díky jeho rivalitě s Jhonarem ho tři měsíce po bitvě o Yavin kontaktoval kapitán Simbacca, který potřeboval poradit s jistými artefakty, a Gartek mu během krátkého rozhovoru pomohl víc než Indyss jeho otci za několik dní společného cestování.

d20

Scoundrel 5 / Scout 3 / Treasure Hunter 5
Knowledge (ancient lore, archeology, history) +20, Balance +15, Knowledge (religion) +15, Listen +15, Search +15, Spot +15, Disable Device +10, Forgery +10
Martial Arts, Defensive Martial Arts, Extra Lucky, Skill Emphasis (Disable Device), Run, Worldwise, Cautious, Living History, Fame
Advanced Preparations, Confidence