Garryk

[„Rum? Když já radši šunku…“]
- Garryk

Garryk byl Wookiee z Taanabu, který jeden čas sloužil jako ne moc dobrý pirát u tajného spolku stínových bukanýrů. Před bitvou o Yavin byl vězněn Impériem a následně se stal členem posádky Jolly Jedie, kde fungoval jako poradce pro naloďovací operace a likvidátor těch přídělů šunky, co jim končila trvanlivost.

Jméno: Garryk
Rasa: Wookiee
Datum narození: 66 BBY
Planeta narození: Taanab
Barva očí: černá
Barva meče: ocelová šeď
Frakce: Shadow Wing, později Křupkový odboj

Stručný profil

Garryk byl v podstatě dobrák od kosti, který se ale v mládí chytil špatného davu a vymanil se z toho až o pěkných pár let později. Ačkoliv se docela dlouho živil jako pirát, nemluvil sprostě a nikdy nezabíjel, pokud to nebylo nutné. Většinou se snažil nejdřív zastrašovat nebo ukecávat a až pak teprve mávat šavlí. Měl strašně rád děti, i ty odrostlejší, a strašně nerad Impérium. Vytočit ho dokázali také držkující Trandoshané, a to se pak často neudržel a utrhal jim ruce.1
Téměř nepil alkohol, rumu si přihnul jen v případě, že ho k tomu přiměli kolegové z branže. Nikdy neochutnal ten tyrvrarrský, za galaktickou špičku považoval Bozz Cov.

Specializace

Byl to hlavně velitel, ale když přišlo na věc, oháněl se ryykem skoro jako Jedi světelným mečem. Měl nepopiratelné charisma, a ač byl na pirátské řemeslo vlastně dost ňouma, i tam se dokázal prosadit. Na chlupáče uměl překvapivě dobře argumentovat, ale samozřejmě mu nebylo cizí ani vyhrožování utržením rukou, ke kterému se ale uchyloval jen v případě, že protistraně mohly dorůst. Byl průměrný pilot, ale uměl docela slušně střílet z lodních kanónů všech možných typů.

Zajímavosti

I ve svých šestašedesáti byl pořád panic. Spíš než ženskou by si ale přál papouška.

Životopis

Jak se stal pirátem?

Ačkoliv z něj rodiče, oba dělníci, chtěli politika, Garryk se ještě před nástupem na filosofickou fakultu univerzity na Coruscantu spřátelil s bandou gaunerů k pohledání, mezi něž patřila i Lynn Ven se svou sestrou.2 Slovo dalo slovo, společně přepadli frachťák se zásilkou lízátek z Llullaillaco a najednou museli utíkat před policií, protože se jim to moc nepovedlo. Jeden ze skupiny měl naštěstí tatínka u pirátů, kteří operovali poblíž Perlemianské obchodní cesty, a než se nadál, dělal Garryk pro ně. Prvních pár let jenom drhnul paluby a škrábal brambory, zatímco na velící pozice byli voleni jiní,3 ale později byly jeho talenty odhaleny těmi správnými lidmi a on se sám stal kapitánem menší výsadkové bandy.
S tou přečkal změnu režimu, dalších patnáct let přepadali obchodníky a on přemýšlel, jestli to nezabalit a nejít radši plést košíky, a kolem roku 5 BBY, kdy už to fakt chtěl udělat, ho popostrčilo Impérium. Při jedné akci si na ně počíhal imperiální interdikční křižník a všichni skončili v lágrech, Garryk konkrétně v Táboře 52 na Kashyyyku.

Jak přestal být pirátem?

Díky inhibičnímu čipu neremcal, okopával kashyyycký chmel a tři týdny po bitvě o Yavin byl zachráněn Šošonským králem a jeho bandou. Po přesunu na základnu v mlhovině Tyyyn zaslechl zvěsti o tom, že část bývalých otroků se chce přesunout na loď s děsně čupr jménem, a okamžitě informoval příslušné orgány, že on tam jde jako taky. Pirátství už mu prostě nevonělo a hlavně měl pocit, že byl stvořen k větším činům.
Na Jolly Jediovi se měl docela dobře. Učil Emily další pirátské písničky, sem tam pomohl s plánováním nějaké té akce a jinak hlavně drhnul palubu, škrábal brambory a zasněně se procházel hangárovou zahradou v naději, že tam najde nějakého toho papouška. S drhnutím mu pomáhal Horrdo, který zároveň dychtivě naslouchal jeho historkám a inspiroval ho k další možné výpomoci, a to na poli pedagogickém. Paní učitelka Tatranca mu dala příležitost, jako ostatně spoustě dalším starším a zkušeným Wookiům, a nelitovala toho, protože děti při jeho příbězích ani nedutaly.4 Navíc děti za pozornost odměňoval porcemi šunky, díky čemuž v oblíbenosti předběhl i lodního barda.5
Ve volbách nového kapitána po závodech na Raxusu Prime byl zaskočen, kolik dostal hlasů, sám hlasoval pro Snorrira. To, že mu tolik členů komunity vyjádřilo svou důvěru, bral nesmírně vážně a v následujících měsících se snažil je nezklamat. Nadále působil jako občasný učitel a vychovatel a občas pomáhal Balmoře s navigováním, i když bylo třeba jeho výpočty vždycky ještě zkontrolovat. Toho, že se to kolem nějak podezřele páruje, si kupodivu všiml, ale sám v tomto ohledu neměl jakékoliv ambice. Snad jen po Inchuchunině opeřenci koukal trochu moc zasněně.

d20

Soldier 6 / Shadow Wing Captain 4
Intimidate +20, Diplomacy +15, Gather Information +12, Pilot +10, Astrogate +7, Entertain (storytelling) +6, Knowledge (pirate shanties, smuggler lore) +6, Bluff +5, Climb +5, Sense Motive +5, Spot +5
Cosmopolitan (Gather Information, Diplomacy), Quick Draw, Power Attack, Weapon Focus (ryyk), Weapon Specialization (ryyk), Infamy, Gunner