Garryk

[„Rum? Když já radši šunku…“]
- Garryk

Garryk byl Wookiee z Taanabu, který jeden čas sloužil jako ne moc dobrý pirát u jistého tajného spolku bukanýrů. Před bitvou o Yavin byl vězněn Impériem a následně se stal členem posádky Jolly Jedie, kde fungoval jako poradce pro naloďovací operace a likvidátor těch přídělů šunky, co jim končila trvanlivost.

Jméno: Garryk
Rasa: Wookiee
Rok narození: 66 BBY
Planeta narození: Taanab
Barva očí: černá
Barva meče: ocelová šeď
Frakce: Shadow Wing, později Křupkový odboj

Stručný profil

Garryk byl v podstatě dobrák od kosti, který se ale v mládí chytil špatného davu a vymanil se z toho až o pěkných pár let později. Ačkoliv se docela dlouho živil jako pirát, nikdy nezabíjel, pokud to nebylo nutné, a většinou se snažil nejdřív zastrašovat nebo ukecávat a až pak teprve mávat šavlí. Měl strašně rád děti, i ty odrostlejší, a strašně nerad Impérium. Téměř nepil alkohol, rumu si přihnul jen v případě, že ho k tomu přiměli kolegové z branže.

Specializace

Byl to hlavně velitel, ale když přišlo na věc, oháněl se ryykem skoro jako Jedi světelným mečem. Měl nepopiratelné charisma, a ač byl na pirátské řemeslo vlastně dost ňouma, i tam se dokázal prosadit. Na chlupáče uměl překvapivě dobře argumentovat, ale samozřejmě mu nebylo cizí ani vyhrožování utržením rukou. Byl průměrný pilot, ale uměl docela slušně střílet z lodních kanónů všech možných typů.

Zajímavosti

I ve svých šestašedesáti byl pořád panic. Spíš než ženskou by si ale přál papouška.

Životopis

Jak se stal pirátem?

Ačkoliv z něj rodiče, oba dělníci, chtěli politika, Garryk se ještě před nástupem na filosofickou fakultu univerzity na Coruscantu spřátelil s bandou gaunerů k pohledání, mezi něž patřila i Lynn Ven se svou sestrou1. Slovo dalo slovo, společně přepadli frachťák se zásilkou lízátek z Llullaillaco a najednou museli utíkat před policií, protože se jim to moc nepovedlo. Jeden ze skupiny měl naštěstí tatínka u pirátů, kteří operovali poblíž Perlemianské obchodní cesty, a než se nadál, dělal Garryk pro ně. Prvních pár let jenom drhnul paluby a škrábal brambory, zatímco na velící pozice byli voleni jiní2, ale později byly jeho talenty odhaleny těmi správnými lidmi a on se sám stal kapitánem menší výsadkové bandy.
S tou přečkal změnu režimu, dalších patnáct let přepadali obchodníky a on přemýšlel, jestli to nezabalit a nejít radši plést košíky, a kolem roku 5 BBY, kdy už to fakt chtěl udělat, ho popostrčilo Impérium. Při jedné akci si na ně počíhal imperiální interdikční křižník a všichni skončili v lágrech, Garryk konkrétně v Táboře 52 na Kashyyyku.

Jak přestal být pirátem?

Díky inhibičnímu čipu neremcal, okopával kashyyycký chmel a tři týdny po bitvě o Yavin byl zachráněn Šošonským králem a jeho bandou. Po přesunu na základnu v mlhovině Tyyyn zaslechl zvěsti o tom, že část bývalých otroků se chce přesunout na loď s děsně čupr jménem, a okamžitě informoval příslušné orgány, že on tam jde jako taky. Pirátství už mu prostě nevonělo a hlavně měl pocit, že byl stvořen k větším činům.

Potenciália

Na Jolly Jediovi se měl nejspíš docela dobře. Učil Emily další pirátské písničky, sem tam pomohl s plánováním nějaké té akce a jinak hlavně drhnul palubu, škrábal brambory a mlsně koukal po Borroro. A pokud nepotkal někoho z Rudých raubířů, třeba se i dožil trojmístného věku.

d20

Soldier 6 / Shadow Wing Captain 4
Intimidate +20, Diplomacy +14, Gather Information +11, Pilot +10, Bluff +5, Climb +5, Knowledge (pirate shanties) +5, Sense Motive +5, Spot +5, Astrogate +4
Cosmopolitan (Gather Information, Diplomacy), Quick Draw, Power Attack, Weapon Focus (ryyk), Weapon Specialization (ryyk), Infamy, Stamina