Gamorr

Gamorr byla vlhká, bohatě zalesněná planeta v soustavě Opoku ve Vnějším okraji. Byla domovem rasy Gamorreánů, rostly tam chodící houby a její návštěva se vesměs nedoporučovala.

Historie

Pro politickou nestabilitu nebyl Gamorr nikdy členem Republiky, do roku 14 BBY byl naopak součástí Huttského prostoru, kde byli Gamorreáni často využíváni jako osobní strážci a otroci.
Imperiální pokusy o civilizování planety selhaly, v roce 0 ABY dorazil na oběžnou dráhu křižník Götterdämmerung pod velením admirálky Engels, která měla podle plánů zkusit pochytat vzorek populace k použití na stavbě druhé Hvězdy smrti. Ve skutečnosti se tam však od 22. 8. 0 ABY připravovala na finální fázi operace Trebuchet. 24. 8. došlo k testu generátoru subprostorově polarizovaného obfuskačního toku, 28. 8. si pak křižník odskočil zničit Citadelu. Pokusy o zapojení Gamorreánů do stavby nové superzbraně byly nakonec zastaveny pro přílišnou tupost pracovníků a projekt byl zrušen, křižník oběžnou dráhu znovu opustil a na Císařovy rozkazy se vydal pátrat po rebelantské chátře v okolních soustavách.

Rodáci