Gabriela

Gabriela byla Pantoranka z Caridy, kurýrka a švarné děvče, které se o sebe umělo postarat.

Historie

Gabriela se narodila roku 71 BBY na Caridě rodičům, kteří se tam přestěhovali z Pantory už před mnoha lety a zdomácněli tam.
Odmala se motala kolem doků a přístavu, který byl nedaleko od jejich domu, a všechny našetřené peníze naházela do leteckého simulátoru v arkádové herně. Když otec viděl, že to není jenom fáze, která pomine, přihlásil holku po základce na leteckou akademii. Gabriela toto období milovala a krom znalostí a schopností, které si tam osvojila, si vytvořila širokou síť kontaktů, které se jí v budoucnosti hodily.
Když akademii roku 47 BBY dokončila, otec jí za peníze, které po dobu studia šetřil, koupil ojetý transportér typu Drevokocúr a Gabriela mu v náručí štěstím probrečela několik minut. Trvalo pár dní, než s lodí odletěla, protože ji chtěla poznat skrz naskrz a provedla i několik modifikací, po kterých jí její ovládání sedlo mnohem lépe. Kocábku pojmenovala Modrý blesk. Považovala se za kurýra a už za pár měsíců měla stabilní portfolio klientů, pro které vozila zboží po většině galaxie. Na některých světech ji sice považovali za pašeračku, protože měla často na palubě něco, co bylo podle místních zákonů nelegální, ale přinejhorším prostě zaplatila pokutu a letělo se dál.
Roku 43 BBY přijala poměrně nebezpečnou dlouhodobou zakázku od spolku kaleeshských emigrantů z Kalee. Protože na jejich domovské planetě probíhala totální válka s Huky, měli místní obyvatelé nedostatek potravin i jiných zdrojů a Gabriela byla jednou z mnoha kurýrů, kteří jim tam všechno potřebné měli vozit. Už při druhé její cestě ji málem sestřelili a ona se na povrchu seznámila s v Síle citlivým Chlouppkem, kvéry milujícím Roccem, jeho na kvéry neméně zaměřenou družkou Kachorrou a jejich parťákem, ostrostřelcem B'lim. Ti tam, pro ni z nepochopitelných důvodů, bojovali za Kaleeshe a snažili se zastavit invazi Huků. Sice to nechápala, ale sblížila se s těmi čtyřmi a při každé další cestě doufala, že je tam zas uvidí a že budou živí a zdraví. Tato práce se na ní brzy podepsala a začala trpět lehkým posttraumatickým stresem. Začala to řešit alkoholem, protože jinak měla problém usnout, a když zabrala, pronásledovaly ji noční můry.
Roku 41 BBY byl Modrý blesk při pokusu dostat se do obklíčených Kaleeshkých pozic sestřelen a ona se zřítila za nepřátelskou linií. Rocco, Kachorra, B’li i Chlouppek dali dohromady záchranný tým, který prorazil huckými liniemi a dostal se až k místu zřícení. Chlouppek v troskách našel rozmlácenou Gabrielu a jen díky Silovému léčení a odvaze všech bojovníků, kteří drželi nepřátele od trosek lod, jí zachránil život. Aby drahocenný náklad nepadl do kusadel nepřítele, museli udržet pozici po celou hodinu, než přijely obrněné transportéry, do kterých bylo náklad nutné ručně přeložit. Za tu hodinu tam padlo mnoho kaleeshkých bojovníků a při cestě zpět i Kachorra.
Rocco se na čas vzdálil s jejím tělem, aby byla pohřbena doma, a Gabriela si vyčítala, že zavinila smrt všech, kteří při její záchraně padli. Hořkou útěchu našla v náruči truchlícího Chlouppka a skončili spolu v posteli, aby přišli na jiné myšlenky. Když se Gabriela dala dohromady, hned si koupila nového Drevokocúra, pojmenovala ho stejně jako svého předchozího a tvrdohlavě se znovu pustila do svého nebezpečného poslání. Její PTSD se značně zhoršilo a když neměla v žilách adrenalin, klepaly se jí ruce a musela pít, ne jen popíjet. V redukci stresu s Chlouppkem pokračovali až do konce války roku 39 BBY, kdy se do věci vložila dezinformovaná Republika a zastala se ničemných Huků. Ona ani její přátelé to nemohli pochopit a i když nechtěli, nakonec se z Kalee stáhli a konflikt, do kterého vložili pět let svého života, museli nechat být. Rozloučila se s Roccem, B’lim i Chlouppkem, slíbili si, že spolu zůstanou v kontaktu, a každý si šel vlastní cestou. Snažila se hodit Kalee za hlavu, ale vzpomínky ji provázely na každém kroku. Částečnou útěchu nacházela v dopisování si s Chlouppkem, ačkoliv věděla, že je ženatý. Přišlo jí, že on jediný rozuměl tomu, co cítí, protože si prošel tím samým a protože jí zachránil život. Když jí tedy bylo opravdu ouvej, zpráva od něj jí vždy pomohla z nejhoršího.
Síla jejích depresí se ale stupňovala a každý den se v slzách doslova utápěla v alkoholu. Neléčené PTSD ji nakonec přivedlo na scestí a roku 37 BBY, ve své nejhorší chvilce, čekala v přístavu na Ord Mantellu na záchrannou odpověď od Chlouppka, která ale nepřicházela, protože ten byl zrovna na Nar Shaddaa, kde se seznamoval s Jessicou. Odpověď sepsal hned, jak se ke zprávě dostal, ale dorazila deset minut poté, co si Gabriela přiložila blaster ke spánku a spáchala sebevraždu.
Její tělo objevil až Chlouppek, který po pár dnech bez další odpovědi pojal podezření a letěl za ní. Pohřeb proběhl v rodinném kruhu na její rodné Caridě a účastnili se ho kromě rodinných příslušníků také Chlouppek, B’li a Rocco.