Frau Engels

„Staň se mým rytířem.“
- Frau Engels nabízí spolupráci Kody-Kannu Tonewy

Frau Engels byla imperiální moff, jedna z organizátorek operace Valkýra.

Jméno: Frau Engels
Rasa: člověk
Datum narození: 17. 9. 52 BBY
Planeta narození: Coruscant
Barva očí: modrá

Vzhled

maria_orsic.jpg

Frau byla pohledná blonďatá žena půvabného vzhledu. I po padesátce vypadala velice dobře a udržovala se ve fyzické kondici. Měla modré oči a odívala se do uniforem, jak se k jejímu postavení hodilo.

Povaha

Frau byla cílevědomá a podmanivá osoba, která uměla šplhat ve společenském žebříčku a zanechávat dojem. Měla obrovské charisma a stejně jako uměla skvostně lichotit, tak uměla být děsivá, až tuhla krev. V obou případech však uměla dosáhnout svého. Byla požitkář a bezstarostně si užívala sexu s kýmkoliv si umanula. Demokracii uznávala jen jako formu vlády na úrovni planet, ale v galaktickém měřítku věřila v jednoho vůdce.

Rodina

Pocházela z Coruscantu a byla to klasická střední třída.

Důležité vztahy

Dovednosti

Frau to uměla s lidmi, dokázala se jim dostat pod kůži a zahrát na ty správné noty. Věděla, kdy lichotit a kdy zastrašovat. Kdyby se nedostala k námořnictvu, vynikala by jistě v rozvědce.

Životopis

Před rozkazem 66

Frau byla rodačka z Coruscantu, která se narodila do rodiny žijící ve vyšších patrech metropole a jejíž rodiče žili životem střední třídy, ale dbali na to, aby z jejich dcery vyrostla vychovaná dívka. Již od útlého věku byla cílevědomá a dost vnímavá ke svému okolí. Všímala si propastných rozdílů mezi jednotlivými společenskými třídami a zejména na Coruscantu mezi jednotlivými podlažími. Život jí dával mnoho příkladů toho, že aby se mohla bytost prosadit, je zapotřebí silná vůle, ale také zázemí, které není vrozené a ne každý k němu má přístup.
Ona chtěla mít možnost tohle změnit. Rozhodla se studovat vojenskou školu, což by jí otevřelo dveře do armády.
V osmnácti letech začala studovat na důstojníka a o tři roky později dostala možnost nastoupit na prestižní námořní akademii na Kuatu.
Už v mládí byla známá tím, že byla sexuálně dost otevřená a nevázala se trvalými partnerskými vztahy. Spala s kamarády i kamarádkami a nedělala z toho žádnou vědu, za což ji jedni odsuzovali, druzí obdivovali. Toto její volnomyšlenkářství s věkem a jejím postavením jen rostlo, neb jí bylo čím dál tím víc jedno, co si o ní druzí myslí.
Jejím snem bylo zatřást statutem quo, který hlásal, že v galaxii jsou obyvatelé bohatí a šťastní a obyvatelé chudí a zbyteční a nic se s tím nedá dělat. Tyto ideály ji však rychle opouštěly, když čelila lhostejnosti a výsměchu senátorů, se kterými o tomto hovořila. Později politicky zahořkla a kdyby měla možnost, nechala by Coruscant srovnat se zemí a vybudovala tam přírodní rezervaci.
Během klonových válek sloužila jako kapitán křižníku Sigfried a sledovala Palpatinův růst moci. Začala jej podporovat, protože věřila, že on bude tím mužem, který změní zatuchlé pořádky. Už totiž nevěřila, že demokracie dokáže ukočírovat tak velké společenství jako je Republika. Tak obrovský celek potřeboval vůdce, který nebude svazován pletichařením senátorů a který bude schopný realizovat svou vizi.

Občanská válka

Když se kancléř prohlásil Císařem a Republika se změnila v Impérium, nijak neprotestovala a viděla v tom příležitost k lepším zítřkům.
Rozprášení Řádu Jediů ji nechalo chladnou. Sice nevěřila, že stáli za rozpoutáním války a že by aspirovali na převzetí moci, ale pokud to na sebe nechali takto narafičit, byla to jejich vlastní hloupost a arogance, která je k takovém výsledku dovedla.

Službou v Impériu pokračovala i mezi roky 19 BBY a 0 BBY. Žádných vyslovených zvěrstev se nezúčastnila a i když byla efektivní v potlačování vznikajících odbojových buněk, její specializací byla jejich eliminace nenásilnou formou. Za své výsledky byla povýšena na moffa a velela flotile šestnácti křižníků. Od začátku věřila, že Císař zajistí nové pořádky. Neměla problém s tím vládnout ocelovou rukou, ale vyžadovala spravedlnost. V té spravedlnosti mělo Impérium velké rezervy, ale nebyla naivní, aby si myslela, že to bude fungovat lusknutím prstů. Jak ale roky plynuly, bylo vidět, že Císař je rakovina, kterou bude třeba odstranit, aby mohlo Impérium přežít. Zanedlouho se jí ozval Werner Ronif, imperiální moff, a pověděl jí o operaci Valkýra. Věděla, že jde o velezradu, ale jen z pohledu Císaře, nikoliv Impéria.
Roku 7 BBY byla s vůdci Valkýry na poradě, když mezi ně vrazil inkvizitor Rodennyel Tonewy. Už je viděl spoutané a před popravčí četou, ale Frau ho byla schopná přesvědčit, aby se přidal na jejich stranu.
Roku 4 BBY se na ni Rody obrátil s prosbou o dva křižníky, se kterými měl získat klíčovou výhodu pro celou operaci, a ona našla způsob, jak mu bez větších průtahů a otázek půjčit ISD Playboy a interdikční křižník Black Messa. Hned nato, 28. 2., však Werner zemřel rukou teroristy a váha operace padla na její bedra. Nutno říct, že o Rodym ani svých lodích už nikdy neslyšela a musela vymyslet příčinu před auditem, proč přišla o dva křižníky i s celou posádkou.
Roku 2 BBY se její vlajkovou lodí stal nejmodernější interdikční křižník Götterdämmerung. I když už jí bylo padesát let, byla stále okouzlující a krátce poté, co získala Götterdämmerung, se sblížila s Orsonem C. Krennicem. Šlo o přátelství s výhodami, díky kterému se dozvěděla o projektu Stardust. Jeho vyprávění ji fascinovalo, ale trochu pochybovala o tom, že vynaložené náklady se jim skutečně někdy vrátí.

Když pak Hvězda smrti zničila Alderaan, zrovna přebírala po nebožtíkovi Krennicovi jeho přeživší deathtroopery. Informace o zničení celé planety ji šokovaly a znechutily. O den později byla stanice sice zničena, ale Císař okamžitě přikázal začít stavět novou, větší, a to pro Frau znamenalo, že s operací musí máknout. Ve stejnou dobu dostala zprávu od svého kontaktu na palubě ISD Black Frontier, že zajistili loď s dvěma pasažéry: bratry Tonewyovými. Okamžitě vyrazila se svou vlajkovou lodí na souřadnice Black Frontieru. Po příletu šla na inspekci, při které jí bylo řečeno, že Kody, známý rebel, byl zabit při útěku a Rody odletěl lambdou na Mustafar. Frau zkontrolovala tělo Kodyho, ve kterém ale poznala skutečného Rodyho, a převzala si jeho věci včetně světelného meče. Nechala si to pro sebe a postarala se o to, aby Black Frontier o tomto incidentu nikdy nikomu nic neřekl. Zpět ve službě zkoumala dostupné dokumenty lorda Tonewyho a rovněž jeho portrét, na kterém byl jeho bratr Kody.
Dne 11. 3. 0 ABY se se konal důstojnický večírek, na kterém se jí podařilo přesvědčit pár moffů, aby se přidali k operaci Valkýra. A protože je galaxie malá a o náhody v ní není nouze, na témže večírku se potkala i s pohledným Lorrdianem, ve kterém po chvíli poznala Kody-Kanna, jednou starší ženou a půvabnou dívkou. Nedala na sobě nic znát, nabídla dvěma atraktivnějším třetinám této skupiny svou pohostinnost výměnou za jejich společnost a strávili spolu několik dlouhých dní. Když 19. 3. 0 ABY zjistila, že zmizel její přístupový cylindr, opět si udržela kamennou tvář a s pomocí vzorků DNA si nechala poklepnout oba své společníky, aby měla jistotu.
Dívka byla Neera Neerix z Naboo, jejíž rodiče byli zatčeni Impériem, Lorrdian byl potvrzen jako Kody-Kann Tonewy, imperiální dezertér, učeň mistra Jedi Woallca Con-Denyzze, bratr inkvizitora Tonewyho. Viděla něm potenciál, aby převzal místo po svém bratrovi, ale ještě bylo moc brzy.
Dne 23. 3. 0 ABY Kody s Neerou odletěli a Frau byla převelena na Kashyyyk, kde měla dohlížet na plynulý převoz vězňů z Alaris Prime na staveniště druhé Hvězdy smrti. K ruce dostala asimilovanou wookijskou válečnici Furriosu.

Když se tam 28. 3. 0 ABY nečekaně objevil Kody, bylo jí jasné, že to není jen tak, ale ignorovala to. Zpomalení stavby druhé Hvězdy smrti bylo v zájmu operace Valkýra, takže jej přivítala, pomilovala se s ním a byla zvědavá, co natropí. Natropil takový poprask, že svědci i kamery viděli jeho světelný meč, který systém rozpoznal jako zbraň bývalého inkvizitora Uzidora. Navíc na povrchu, v Táboře 52, došlo k nějakým nepokojům a kamery zachytily tváře dvou pochybných Wookiů, jejichž obličeje se technici snažili dohledat v databázi hledaných zločinců. Již nemohla dělat slepou, a tak poslala své deathtroopery, aby jej předvedli.
Jak předpokládala podle informací z jeho složky, tak se vzbouřil a ve spolupráci s chlupatou gladiátorkou se vzepřel. Frau se nechtěla nechat zabít, a tak vzala nohy na ramena a jakmile měl Kody můstek Götterdämmerungu pod kontrolou, nabídla mu volný průchod k únikovému modulu. Kody nabídku přijal a opustil loď.
Spojovací důstojník jí pak předal informaci, že našel shodu a jeden z chlupáčů dole v táboře byl Demonbacca, nebezpečný recidivista s přímým napojením na Kodyho. Nevěřila, že odboj dole na planetě dokáže vyhrát, a tak se rozhodla vzít věc do vlastních rukou. Přečetla si informaci, že chlupáč pocházel z nedaleké vesnice Tyrvrarr, kde bylo i jezero Varf, a nařídila rozstřílení vesnice jako akt odplaty za akce proti Impériu. Doufala, že se tak poškodí i zmiňované jezero a následná vlna smete celý Tábor 52. Stavba nechtěné stanice by tak přišla o stovky vysoce kvalifikovaných otroků, což by mohlo výstavbu protáhnout o celé měsíce.

Povedlo se, vlna skutečně smetla celý tábor, ale k překvapení Engels zvládli chlupáči zrekvírovat čtyři transporty a přežít tak vlnu. Snažili se odletět ze soustavy, což nebyl výsledek, který by chtěla, ale neměla jinou možnost. Přikázala zapnout generátor gravitační studny a pochytat je. Naštěstí vynalézaví rebelové odvedli špinavou práci za ni.
Z planety se k ní přiřítil stříbrný Nubian, který se prohnal nad Götterdämmerungem a vyklopil na něj několik odjištěných pyrogelových hlavic, které loď vyřadily z provozu a transporty s otroky zmizely v hyperprostoru.

Zatímco měla vlajkovou loď v suchém doku na opravu, dne 3. 6. 0 ABY poslala zprávu Kodymu a nabídla mu schůzku na Talusu. Dne 4. 6. 0 ABY se tam spolu setkali, Frau mu řekla o Valkýře a nabídla mu místo po svém boku. Kody přijal a v následujících dnech dostal pod svá křídla Baldy Crew, načež se účastnil několika diverzních akcí proti Inkvizici, jejíž oslabení znamenalo oslabení Císaře. Frau byla z jeho pokroků adekvátně nadšena a přislíbila pomoc na operaci Trebuchet pod podmínkou, že jí povstalci zajistí rušení všech inkvizičních signálů ze soustavy, aby její podíl na útoku proti Citadele zůstal utajený.
Dne 11. 8. 0 ABY jí Baldy Crew předali hlášení o jejich počínání na Okamaru.

Potenciália

Buď jí na to Palpy přijde a je z ní mrtvá makrela, nebo zdrhne s věrnými do Neznámých regionů, nebo ji kuchne Kody.

d20

Noble 3 / Soldier 2 / Officer 2 / Naval Officer 4 / Imperial Moff 5
Intimidate +28, Diplomacy +24, Knowledge (bureaucracy, tactics) +20, Sense Motive +20, Bluff +18, Gather Information +16, Knowledge (politics) +15, Entertain (dance) +12, Disguise +11, Astrogate +10, Computer Use +10
Cosmopolitan (Intimidate), Iron Will, Starship Operation (capital ships), Imperial Command Training, Point Blank Shot, Precise Shot, Infamy, Influence, Frightful Presence
Military Sponsor, War Games