Fogsmeade

Fogsmeade bylo jediné město na Miu Leptonis IV. Žilo tam kolem desíti tisíc tisíc obyvatel, převážně lidí a Selkathů, a i z toho důvodu se tam nacházela veškerá místní administrativa.1 Přímo ve městě byly čtyři doky pro střední transportéry až do velikosti řady Action, větší musely přistávat na příležitostně udržované planině za městem. Ačkoliv velkou část výstavby financovala chamtivá Obchodní federace, na místní architektuře to vůbec nebylo poznat a dalo se tam najít i pár zahrad a několik moc hezkých a relativně drahých domů.

Historie

Jeho výstavbou v roce 60 BBY, krátce po založení Fort Mist, začala oficiální kolonizace měsíce a ač se zpočátku jednalo hlavně o sídliště s byty pro dřevorubce, rychle si díky přílivu nových obyvatel přilepšovala i na prestiži a jiném zázemí. Po roce 39 BBY se tam přesunula veškerá administrativa a z Fogsmeade se stal kapitol celého měsíce, důležitým členem vlády byl zejména administrátor Dantes a od roku 24 BBY městský starosta Costard. Ačkoliv se nedaleko města už od roku 29 BBY nacházela enkláva temných akolytů hraběte Dooku, tamní ředitelka studentům vycházky moc často nepovolovala a ve Fogsmeade si tedy nikdo ničeho nevšiml. Až krátce po začátku války klonů zabil Diego Sii světelným mečem jednu z obyvatelek, což přilákalo pozornost Jediů a ve městě pak přistála Darkrider's Heart se dvěma mistry a dvěma učednicemi. Temní byli následně vyhnáni a město pak začali navštěvovat jiní, zajímavější uživatelé Síly. Své ředitelství si tam zřídila InnNova Corp, místní těžařská společnost.
Od roku 21 BBY se tam pořádal tradiční maškarní průvod,2 ke kterému místní inspiroval Champbacca s kumpány, když se první den provozu své enklávy vraceli ze své hospody. Po celou dobu války byl ve městě záviděníhodný klid a nezavítala tam ani separatistická sonda, natož něco většího.
Za vlády Impéria byl celý měsíček dlouho ponechán svému osudu, ale to se změnilo v roce 7 BBY, kdy se tam chvíli ukrýval mistr Woallc Con-Denyzz se svými učedníky. Město z nich sice stihl navštívit jen Kody-Kann Tonewy, ale přilákalo to pozornost Inkvizice a po menší šarvátce došlo ke změně vedení. Za guvernérky de Bray byly významně navýšeny tamní kvóty pro těžbu dřeva a okolí města se proměnilo v jednu velkou bezútěšnou mýtinu. Na popularitě také získal bar Wospalá díra, kam během volna chodili důstojníci z Dominatrix a následně i znuděná mládež z města. V roce 2 BBY tam účinkoval cirkus, jehož členem byl později zapomenutý Dwayne Breen.
Krátce po bitvě o Yavin přistála v tamních docích Opitá ovca, guvernérčina past sklapla, křižník z orbity zmizel a město čekala jak vlna svobody, tak mírná ekonomická krize spojená s odsunem imperiálních jednotek. Když se tam ale při svém pátrání po Woallcovi stavily tři rebelky z Jolly Jedie, obyvatelstvo už se s tím relativně vypořádalo a užívalo si hlavně té svobody.

Rodáci

Mapa

b_120251.jpg

Důležité body

  1. hlavní brána
  2. první pila, za Impéria byla výrazně rozšířena
  3. větší ze dvou sběrných dvorů
  4. kulturní dům, v němž byl později otevřen bar Wospalá díra
  5. správní budova
  6. Zelený lampion
  7. obslužné budovy doků
  8. řídící věž doků

Ulice

  1. Hlavní
  2. Východní
  3. Západní
  4. Šikmá
  5. K Dokům