Flus

Flus byl motorest čtvrté cenové skupiny na Chrchlu, nedaleko doků. Jeho stáří na něm bylo vidět už z dálky, z cedule už před válkou klonů odpadla prostřední dvě písmena a zásadně se před ním nezametalo. V přízemí se nacházel bar s lokálem, v němž několik málo štamgastů hrálo karty, v patře pak několik pokojů pro piloty náklaďáků s žížalím hnojem. Personál tvořila jedna servírka a jeden kuchař. Točili černé pivo a černou limonádu, oboje z chrchlů, a nápojový lístek byl na podobný pajzl velmi pestrý a nabízel mnoho koktejlů z chrchlovice. Fungovala tam i malá kuchyně, kde vařili běžná jídla a kvapník, specialitu podniku.

Historie

Flus byl otevřen již v roce 100 BBY jako úplně první motorest na Chrchlu a o pouhý rok později v něm došlo k vynálezu kvapníku, burgeru z místních žížal. Ten se stal vyhlášeným lákadlem a i když většinu výdělků shrábl pan Hrubec, jeho vynálezce, zbylo dost i na údržbu motorestu a občasné umytí oken. Mezi lety 83 a 43 BBY se v pokojích nad lokálem příležitostně ubytovával Rocco, protože tamní ubytování bylo nesrovnatelně levnější než na nedalekém Coruscantu.
Když pan Hrubec v roce 71 BBY zemřel a kvapník začaly nabízet i okolní podniky, přišla na Flus bída a přežíval jen díky poloze a Roccovým a později Kachořiným dýškům.
V roce 24 BBY se tam při prošetřování místního palírenství stavili Champbacca s Jessicou a padawan se tam poprvé opila do bezvědomí.
Za Impéria postihla celý měsíček ekonomická krize a majitel se rozhodl Flus jednoduše zavřít s tím, že pokud se situace někdy zlepší, možná ho zase otevře.