Filesst

Filesst byl Quarren z Kotouče, údržbář staniční spalovny odpadu a otec Filase. Snažil se být autoritativní, nicméně protože mu to v životě přineslo jen samé problémy, nakonec na to rezignoval a celkem se vedle něj dalo žít.

Historie

Filesst se vylíhl v roce 82 BBY a byl prvním přirozeným quarrením přírůstkem na stanici, na jejíž výstavbě se nemalou měrou podíleli jeho rodičové. Filesst sám chtěl kráčet ve stopách svého otce svářeče a ten mu to nezakazoval, nicméně poptávka po této profesi s dokončením stanice prudce klesla a práci často nesehnal ani jeho otec. Filesst se tedy rekvalifikoval na obsluhu místní spalovny a pracoval v ní od roku 62 BBY až do odchodu do důchodu.
O páření dlouho nejevil zájem, až v pokročilém věku a dlouho po smrti obou rodičů potkal tu pravou Quarrenku, obchodní cestující z Dacu. Protože na Kotouč létala jenom příležitostně, námluvy trvaly několik let, ale nakonec vše dobře dopadlo. Pár spolu začal žít na stanici a i když jí postupně začínala lézt na nervy jeho snaha o dominanci, v roce 25 BBY si pořídili potomka. Filesst počítal s tím, že ho nechá v péči ženy a o jeho rozvoj správným směrem se zasadí až ve chvíli, kdy s ním bude řeč, nicméně protože mu žena předčasně zemřela, musel se na výchově rovněž podílet poněkud předčasně.
Svého syna Filesst od útlého dětství vedl k tomu, aby se stal mechanikem vesmírných lodí, protože to byl na Kotouči vždy perspektivní zdroj obživy a určitě by se pak měl lépe než on ve spalovně. Filas se nebránil a učit se skutečně začal, nicméně mu to příliš nešlo a postupně se začal bránit a chtěl poznávat vnější galaxii. Filesst o tom ale nechtěl nic slyšet a nezřídka ho za ty řeči i fyzicky trestal. K vyhrocení situace došlo v roce 5 BBY, kdy se Filas bez jeho dovolení nechal zaměstnat pašeračkou Leelou a odletěl s ní z Kotouče. Filesst zuřil a byl by na syna snad poslal lovce odměn, kdyby si to mohl dovolit, ale jak měsíce utíkaly a Filas se mu neozýval, hnulo se v něm svědomí. Nakonec uznal, že byl příliš přísný, a chtěl svou chybu napravit, ovšem příležitost nedostal, protože Filas se od té doby domů už nikdy nevrátil.
V roce 4 BBY tedy odešel do důchodu a na stará kolena se z něj stal relativně příjemný soused, což zjistil i Gartek Solon, který si od něj po roce 2 BBY sem tam půjčoval cukr. Začal hodně číst a skoro vůbec si nestěžoval na hluk z okolních bytů.
1. 5. 1 ABY mu někdo zaklepal na dveře, on v naději, že je to Filas, a jenom v bílých trenkách s červenými puntíky otevřel a spatřil dva Wookie. Ačkoliv jim nerozuměl, pomocí datapadu mu vysvětlili, že hledají Garteka, a on by jim býval fakt rád pomohl, jenže sám nevěděl, kam přesně se to archeolog vydal. Když se rozloučili, vrátil se k rozečtené knize.