Fidorkka

[„On je Wyrrgy stejně nějak postiženej, ne?"]
- Fidorkka po přehrání Wyrrgyho deníku

Fidorkka byla Wookiee z Kashyyyku, gladiátorka, lovkyně odměn a později členka posádky Jolly Jedie. Známá byla převážně jako Furriosa, ale mezi hardcore fanoušky také jako Demoliční koule.

Jméno: Fidorkka
Rasa: Wookiee
Datum narození: 5. 12. 63 BBY
Planeta narození: Kashyyyku, Ittummi
Barva očí: zelená

Vzhled

Fidorkka měřila dva metry čtyřicet a měla k tomu zcela adekvátní váhu. Srst měla čokoládově hnědou, lesklou a viditelně opečovávanou. Na hlavě z ní měla udělané dredy. Na hrudi se jí dmula prsa, což bylo u wookijských žen neobvyklé, ale bylo to dáno implantáty, které si pořídila během gladiátorské kariéry, aby fanouškové na první pohled viděli, že jde o samici. Kolem krku nosila obojek, v němž byl zabudovaný překladač. Pokud očekávala trable, nosila wroshyrové brnění. Oháněla se velkou mačetou a na levé ruce nosila nátepník generující při aktivaci energetický štít.

Povaha

Komplexní. Bylo na ní znát, že je dcerou berserkera, protože měla silně násilnické sklony, v některých případech byla lehce nezvladatelná a přinejmenším impulzivní. Ráda využívala svůj vzhled k zastrašování a moc jí to šlo, ale ve skrytu duše to byla i v dospělosti pořád ta malá, od rodiny unesená holka, která toužila po lásce a rodinném zázemí. Když ji někdo rozzlobil, byla zlá a nebrala si servítky s naprosto nikým. Nerada ubližovala nevinným zvířátkům, ale u myslících tvorů s tím neměla nejmenší problém.
Pobyt mezi chlupáči na Jolly Jediovi na ni měl pozitivní vliv a ona začala ukazovat i svou světlejší a hlavně vlídnější stránku. Ač to nebylo moc znát a dávala to najevo poněkud svérázně, poznala i lásku.

Rodina

Otec Solfernus, matka Tatranca. Přes matku zdědila nějaké geny dávného krále Chimalpopoccy z rodu Chimalli, ale nikdo o tom neměl ani páru.
Z matčiny strany děda Maakatrr a babička Farfalla, teta Tatramatca, bratranec Champbacca.

Důležité vztahy

Potenciální manžel Chlouppek, potenciální děti Appu, Appa, Alpa, Minnonkka, Wysska a Wyggum.

Dovednosti

Zvládala vyrazit libovolné dveře a zlí jazykové tvrdili, že jinak je otevřít vlastně ani neuměla. Byla citlivá k Síle, ale k rozvíjení tohoto daru se dostala až s pomocí bratrance Champbaccy. Silná byla skoro tak jako Wyrrgy.
Ze zbraní silně preferovala ty na blízko, což mělo ale ten nemilý následek, že se střelnými byla úplně marná a radši je podobně jako její bratranec házela nebo používala jako kyj. Bičem uměla zhasnout a možná i zapálit svíčku. Byla šikovná stopařka, zkušeně šplhala po stromech a excelovala v zastrašování lidí. Rozuměla basicu a trandoshanštině, dokázala si poradit s výbušninami a zvládala pilotovat svoji loď, Opilou mouchu. Neztratila se ani v lese a věděla něco málo o bylinkách.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodila se roku 63 BBY v Ittummi jako dcera berserkera a učitelky a ve čtyřech letech ji při výcviku přežití v lese zajali opilí trandoshanští puberťáci, kteří se chtěli předvést před svými šéfy a rodiči. Měla být předána jako dárek otci jednoho z nich, který ale pocházel z generace Trandoshanů ovlivněných převýchovou po zubatých válkách a nijak extrémně poctěn se necítil. Nařídil synovi, ať se o Fidorkku postará a ať ji vycvičí, protože se s ní bude muset v den jejích osmnáctin utkat a buď ji zabít, nebo padnout se ctí. Samozřejmě mu přišlo logické její výcvik zanedbat, aby to měl lehčí, a jen ji sem tam přišel opilý zmlátit, ale když pak na souboj došlo a ona proti němu stála jenom s příborovým nožem od Trandoshanova otce, stejně ho navzdory jeho výzbroji celkem s přehledem porazila. Za odměnu dostala čtyřiadvacetihodinovou dobu hájení, během které mohla beztrestně zmizet z planety a získat si svobodu. Nikdo nečekal, že by to zvládla, nicméně zasáhl hledač talentů z gladiátorské lodi Colosseus, který ji vzal zadním vchodem s tím, že pro něj bude pracovat.
Nějakých dvacet let bojovala jako gladiátorka v aréně, volný čas trávila rvačkami a chlastáním, ale pozvolna získávala zkušenosti a reputaci. Po skončení dvacetiletého kontraktu dostala volnost a nějakou tu hotovost a práskla do bot. Užívala si svobodu, a to navzdory faktu, že občas přišla o chlupy1 nebo se z jejího rande vyklubal úplný pitomec2.
Toho, že vypukly nějaké klonové války, si v podstatě ani nevšimla a dál utrácela veškeré úspory. Sem tam vymlátila nějakou hospodu, mezi nimi i Memento Venari, načež se jí ujal Hutt Jewie, který ji už nějakou dobu sledoval, slušně na ní zbohatl a čekal na příležitost, kdy neodmítne jeho nabídky na odvedení nějaké té špinavé práce. Na kterou měla talent a rychle se díky ní dostala k nějakým těm penězům. V jedné chlastací hře vyhrála Opilou mouchu od chlapíka, který se potřeboval bez poplatků zbavit šrotu na odpis, a v následujících letech cestovala galaxií na její palubě. Mimo jiné se postarala o Sat-aana, a to navzdory tomu, že byl ozbrojen světelným mečem z neznámého zdroje3.

Občanská válka

Do konfliktu mezi Impériem a povstalci se nijak zásadněji nezapojovala, hodně hrála karty a zabíjela lidi, až jednoho dne opět vymlátila hospodu na Nar Shaddaa a byla u toho chycena přesilou připravených imperiálních vojáků. Byla převezena na Kashyyyk, kde si ji osobně vyžádala Frau Engels, protože ji znala z jejích gladiátorských her a chtěla ve své ochrance někoho s její kuráží.
Roku 0 ABY využila příležitosti a frnkla s plešounem, slepcem, ze kterého se později vyklubal její bratranec, a s pakem, ze kterého se jednou stane její manžel. Společně s nimi se dostala na palubu Jolly Jediho, kde se stala členkou křupkového odboje, setkala se se svou dávno ztracenou rodinou a bojovala s chutí zdrhnout. V červenci toho roku letěla s bratrancem a Chlouppkem na pomoc rebelům. Krátce na to se ukázalo, že tři členky posádky byly napadeny Inkvizicí s tím, že jedna padla do zajetí. Simbacca vyhlásil stav nouze.
Když se pak naskytla možnost letět s Champiem a Chlouppkem na Nar Shaddaa nakopat pár inkivizorských zadků, neváhala a skutečně se jim to i podařilo. Získali tak info o inkvizitorské buňce na Rozengardu, kterou se vydali zničit. Byla to docela fuška, Fidorkka u toho málem zhebla, ale připsala si epický zářez a následující tři týdny srůstala v mandalorianském skladišti a sledovala sitcom Imperiální rodinka. Tou dobou se už připravovala operace Trebuchet a k jejímu úspěchu byla třeba řídící jednotka pro mandalorianského bojového baziliška. Tu se jí podařilo vybojovat jako odměnu od Hutta Grakkuse a oslavu narušil až Deek, kterého poznala v dost podnapilém stavu. Nevěděla moc proč, ale letěla s ostatními osvobodit jednoho vola, vykostili tam další inkvizitory a z dálky si prohlédla planetu planeta Atalay. Cestou zpátky na Nar Shaddaa ji posedl duch jednoho beznosého zmetka, ale na pašerácký měsíc se dostala v pořádku a mohla se podílet i na přípravách v Kančím hnízdě a později na oběžné dráze Gamorru. 28. 8. byla součástí útočné skupiny, která měla zajistit přistávací plochu v Citadele při osvobozování Emily. Plochu bránila obrovská bestie, ale Fidorkka na ni vyzrála a s pomocí meče a granátu jí urvala hlavu. Po osvobození zajatkyně a naložení zajatce společně s trofejní hlavou odletěla zpátky na Oarlig a bylo dobře.
Září kalila na Oarligu s Chlouppkem a začali spolu chodit. V řijnu s ním letěla na Jolly Jediho a pak do Kompostárny, odkud se společně s Champbaccou a Bananou letěla na pár dní podívat na Ugiva Cortax. Všechen čas věnovala výcviku, který vedli Champie a Chlouppek, a rychle se zlepšovala v ovládání světelného meče, který jí Chlouppek půjčil, a taky se naučila otevírat dveře nedestruktivně. Když se přiblížil Den života, vyzvedl je všechny Chlouppek a vzal na Jolly Jediho. Tam se ukázalo, že bratranec čeká nového potomka a z ní bude zase teta. O pár dní poději slavila narozeniny, při kterých ji Chlouppek vzal a odletěl s ní do mlhoviny Tyyyn a pak na Kashyyyk, kde dva týdny tokali. V polovině prosince se vrátili na Kompostárnu, kde se postupně sešli úplně všichni a narodila se tam Algernnon de Bray III. Chlouppek s ní pak odletěl na Jolly Jediho, ale Fidorkka zůstala a stále cvičila s Champiem. To trvalo až do března, kdy se Erris přiblížil termín a celá osádka Kompostárny se vrátila na Jolly Jediho, kde se ukázal i Chlouppek, který se celou dobu neozval. Dostal pěstí, ale byla ho pak navštívit na ošetřovnu a dala mu pusu, když se probral.
Když se narodila Fichurra, kalila jak blázen a nevystřízlivěla do Simbovy svatby, ale to se změnilo 12. 4. 1 ABY, když za nimi Cae naběhla s tím, že Kody je v piči a to jeho štěně bylo celou dobu inkvizitorka, což ji teda vůbec nepřekvapilo. Chlouppek s Champiem vyhodnotili, že jejich lihovar je v nebezpečí, a vydali se čelit tomu, co jim osud pošle. Fidorkka dostala za úkol letět na Ugiva Cortax a zachránit Kodymu prdel.

d20

Force Adept 2 / Scout 5 / Soldier 4 / Bounty Hunter 4 / Jedi Guardian 1
Intimidate +17, Climb +13, Jump +11, Survival +10, Demolitions +8, Enhance Ability +7, Knowledge (Trandoshans, Wookiees) +7, Listen +7, Move Silently +7, Spot +7, Force Defense +6, Force Stealth +6, Heal Self +6
Extended Rage, Headstrong, Track, Known Enemy (Wookiees), Power Attack, Cleave, Two-Weapon Fighting, Improved Overrun, Stamina, Great Cleave
Skill Mastery (Intimidate)