Fatayyr

[„En garde!“]
- Fatayyr provokuje

Fatayyr byl Wookiee z Coruscantu, syn Zaatara, mladší bratr Bulgurra a otec Mallafatrry. Nikdy z něj nebyl gardista, místo toho se věnoval šermu a stal se mušketýrem, čímž svého otce velmi zahanbil a doma se o něm moc nemluvilo. Měl rád víno a šachy, v nichž byl zatraceně dobrý.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se roku 102 BBY jako mladší bratr Bulgurra, který svému otci dělal radost v každém směru, a už jako malého ho to dost poznamenalo. Ačkoliv se nejdřív snažil prosadit se v oborech, kde o století starší bratr neexceloval, u otce mu to nevyneslo žádný respekt, a tak se Fatayr rozhodl, že holt bude lepším rebelem proti zaběhnutému pořádku. Už na střední škole vymyslel, že se stane mušketýrem, v čemž se mu náramně hodil ten základní vojenský výcvik, kterým si jako syn kapitána senátní gardy prostě projít musel. Potajmu si našel mistra a než Zaatara vůbec napadlo si syna zkontrolovat, jestli nedělá nějaké nepřístojnosti, uměl už Fatayyr slušně tradiční šavlový tanec a ohánět se vibrorapírem. Taky si stál za tím, že prostě bude mušketýrem, ač se to už v galaxii pár milénií nenosí, a následně se s otcem pohádal tak, že utekl z domova.
Už dlouho před válkou klonů byl vyhlášeným šermířem a na živobytí si vydělával v soubojových arénách na Colosseu, takže se neměl špatně. Tam přečkal nejen éru největší slávy Furriosy, s níž nikdy nebojoval, protože měl rád svoje zuby, ale i válku klonů a teprve na jejím konci, kdy se začaly šířit zvěsti o chystaném útoku Konfederace na Kachirho, se vydal na Kashyyyk, aby taky přiložil čepel k dílu.

Občanská válka

Dorazil nicméně pozdě a nakonec byl rád, když se mu podařilo uniknout otrokářům. Se štěstím byl zachráněn kashyyyckým odbojem, jehož řady obratem posílil. Členové odboje si z něj nejprve dělali srandu, ale když jich pár zesměšnil, dali pokoj1 a z něj se stal jeden z aktivnějších členů odboje.
Žil společně s dalšími odbojáři na základně v mlhovině Tyyyn, sem tam pomohl s nějakou tou akcí a pomalu se sbližoval se staniční barmankou Matlarrou. Tři týdny po zničení Hvězdy smrti se účastnil útoku na Tábor 52, načež na palubě potkal svou zachráněnou neteř Merumeccu a švagrovou Kerberru. A protože se ty dvě i Matlarra rozhodly pro přesun na novou loď, posílil povstaleckou buňku kapitána Simbaccy i on a stal se členem posádky Jolly Jedie.
I tam se sice našlo pár takových, co se mu pošklebovali, ale jemu to bylo ukradené a začal zájemce učit jak šavlový tanec, tak nějaké ty soubojové fígle. Po závodech na Raxusu Prime dal svůj hlas ve volbách nového kapitána švagrové, účastnil se všech větších oslav a ačkoliv neměl mnoho dovedností, jimiž mohl přispět k efektivnějšímu chodu lodi, stal se známým a relativně oblíbeným členem posádky. Večery trávil s Matlarrou, což se neobešlo bez následků, nicméně on o tom dlouho neměl tušení. Kromě Koktavé školnice navštěvoval ve volném čase taky hangárové zahrady a trávil dost času hraním šachů, přičemž stromovou léčitelku porazil tolikrát, až mu musel kapitán v zájmu blaha posádky domluvit.2
Začátkem dubna roku 1 ABY se účastnil čajového dýchánku, který uspořádala Kerberra u příležitosti toho, že si její dcera a jeho neteř měla brát kapitána. Fatayyr se na něm seznámil s kapitánovým otcem a udělal na něj mnohem pozitivnější dojem než Kerberra, nicméně závěr dost pokazil tím, že si chtěl připít vínem. Na svatební hostině už ale držel basu, dal si korýšovici a nad ránem předváděl na stole šavlový tanec.3 Ráno mu taky došlo, proč že Matlarra už nějakou dobu odmítá pít a přibírá, požádal ji o ruku a začali chystat svatbu. To pro Fatayyra znamenalo hlavně sehnat si mušketýrský ohoz, pročež oslovil Motyccu s Attillou. Motycce pak šel i za svědka, načež 6. 6. následovala svatba další, jeho, a Mallafatrra se narodila až potom, jak se sluší a patří.

d20

Soldier 6 / Master Duelist 4
Entertain (sabre dance) +16, Balance +14, Bluff +12, Tumble +12, Intimidate +10, Jump +10, Sense Motive +10, Escape Artist +7, Move Silently +7
Cosmopolitan (Balance), Dodge, High Culture, Weapon Finesse (vibrorapier), Feapon Focus (vibrorapier), Superior Expertise, Weapon Specialization (vibrorapier), Agile Riposte