Fanouš

[„Dobré ráno přeji, vy prý prodáváte spoustu levného pití, mám pravdu?“]
„Chcete… koupit?“
„Chceme koupit. A víme, že to nejlepší nám může poskytnout jen gentleman jako jste vy.“
„Má a všechno prodá, jestli Jediové chtějí, dobrá kvalita, bude vám to nesmírně chutnat.“
- Champbacca, Fanouš a Jessica, první kontakt

Inženýr Fanouš byl Barabel z Chrchlu, mistr palič, vrchní sládek a správce lihovarů Ch&Ch. Mluvil o sobě ve třetí osobě a byl trochu paranoidní, ale prověřené lidi měl rád a disponoval famózní pamětí.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se v roce 54 BBY v komunitě ještěřích hnojařů na Chrchlu, pro zálibu v aplikované chemii vyletěl už ze základní školy a záhy v sobě objevil talent na pálení lihu, vynalézání nových postupů a příchutí a taky na vyhazování věcí do vzduchu, přičemž velkou inspirací mu byl rodinný recept jeho matky na univerzální čistidlo potrubí.1 Podnikat v lihovarnictví začal někdy kolem roku 25 BBY, ale jeho úspěch rychle upoutal pozornost Republiky a na místo byli ještě téhož roku vysláni dva rytíři Jedi, aby prošetřili legálnost celé operace. Champbacca a Jessica Karnis Barabela s pomocí servírky ve Flusu snadno nalezli a zjistili, že všechno tak úplně legální není, ale protože jim jeho produkty tuze chutnaly, vymysleli spolu způsob, jak to legálním udělat. Když pak Champbacca přišel k penězům, velkou část jich investoval právě do Fanoušovy palírny, k čemuž mu přispěl i Chlouppek, a lihovar zažil rapidní expanzi napříč trhem. Právě tam se vyráběla fenomenální chrchlovice, generická žížalovice, spousta dalších pálenek a také několik druhů piva včetně magického prazdroje.2
Většinu času trávil v lihovaru, ale absolvoval i služební cestu na Miu Leptonis IV, kde v Zeleném lampionu poznal Ringa, s nímž si v následujících letech živě dopisoval, a Tammalu se Sebastianem Segou, kteří tam s Champbaccou uzavřeli smlouvu na dovoz kvalitních biožížal.
Následně se vrátil na Chrchl, kde dohlížel na chod palírny a pobíral za to slušnou provizi. Ještě během války klonů občas pořádal zabíjačky a nezapomněl se podělit s těmi správnými lidmi,3 ale s nástupem Impéria byly lihovary znárodněny a on tak byl tuze rád, že si něco ukládal do porcelánové banthy.

Občanská válka

Aby se na tu hrůzu nemusel dívat, vzal prase, vplížil se na jeden z posledních náklaďáků, co odvážely kvalitní chlast, a zamířil na Ryloth. Byl však objeven a jako černý pasažér vyhozen při zastávce na Vor Deo, kde se rozhodl zůstat, protože za peníze, co po něm pilot chtěl za zbytek cesty, si tam mohl koupit i větší dům. Místo toho si ale pronajal malou cimru na okraji města, našel si práci v jednom z barů, pořádně mu vyčistil trubky, a protože se po večerech bez vlastní kolony dost nudil, začal dálkově studovat chemicko-technologickou univerzitu na nedaleké Arkanis.
Padly na to všechny jeho úspory, ale docela ho to bavilo a v roce 7 BBY z něj byl inženýr, přičemž nejtěžší pro něj bylo sehnat oblek na promoci.4 S novým titulem snadno získal post v jednom z výrobníků atmosféry a měl čas se vrátit k vymýšlení nových dobrot, jen ho to už moc nebavilo, když pro ně neměl odbyt.
Po celou dobu ve vyhnanství si přibližně jednou za půl roku dopisoval s Ringem a pár měsíců po bitvě o Yavin skrz něj dostal nabídku od obou chlupáčů, kteří byli naživu a opět si žádali jeho služeb. Sbalil si věci a 29. 9. 0 ABY zavítal na Oarlig, kde měl v Kančím hnízdě dohlížet na znovuzrození lihovaru Ch&Ch. K ruce dostal nejdřív Kashym, Keechpeha a dalších zhruba padesát Chadra-fanů, kteří mu pomáhali hlavně s výrobou blecherovky, tak později Barnabáše, jenž mu z bažiny nosil ty nejlepší suroviny, a Siena, který se prací pro lihovar snažil odčinit své hříchy. Místy mu asistovala i Tamora se svou knížečkou, ale i bez ní byl čarovný. O pár týdnů později obdržel od Deeka zásilku jablek z Ragna III a od Krassuse zase vzorek kashyyyckého chmele, načež se dal do díla a stvořil cligovici a Kancomuta.
Na Oarligu zůstal až do konce ledna roku 1 ABY, pak se i se Sienem přestěhoval na Kompostárnu v Nirgorově asteroidovém pásu, kde byly jeho zkušenosti využity ke zpracování chrchlů na novou várku chrchlovice.

d20

Tech Specialist 8 / Chief Engineer 2 / Scientist 1
Craft (alcohol) +22, Craft (distillery equipment) +15, Profession (distiller) +15, Craft (chemicals) +12, Knowledge (engineering, chemistry, technology) +12, Computer Use +10, Demolitions +10, Repair +10, Appraise +8, Knowledge (biology, streetwise) +8
Skill Emphasis (Craft (alcohol)), Merchant Trader, Inventor, Lightning Reflexes, Dodge, Fame, Perfect Memory
Tech Specialty (Mastercraft alcohol +2), Area of Expertise (Chemist)