Fabian Monetti

Fabian Monetti byl imperiální inženýr seznámený s operací Valkýra.

Historie

Narodil se roku 24 BBY na Nakatomi, rodiče ho už odmalička vedli ke studiu techniky a on díky své inteligenci ještě před zničením Hvězdy smrti úspěšně ukončil celou řadu škol. V roce 2 BBY byl přidělen na Götterdämmerung a navzdory nízkému věku byl již v polovině následujícího roku admirálkou Engels jmenován šéfinženýrem. Ta ho po prověření zapojila do svých plánů a on si nechal implantovat inhibiční čip, který mu bránil ve vyzrazení operace.
Během oprav lodi po zásahu pyrogelovými hlavicemi na oběžné dráze Kashyyyku pracoval v suchém doku na Kuatu na způsobu, jak vyřadit komunikační prostředky Inkvizice v soustavě Urma, a když ho s jedním předběhla šmucka bez dodělané střední školy, málem spáchal sebevraždu.1 Po celou dobu instalace zařízení byl značně skeptický, ale když zjistil, že funguje, samým překvapením se Bananě omluvil2 a po bitvě o Karafuto jí dokonce nabídl práci ve své strojovně.
Až do dubna roku 1 ABY nebyla loď nasazena v žádné bojové operaci, a tak se Fabian pouze staral o její bezproblémový chod a připravoval se na brzkou finalizaci plánu na zatočení s Císařem. K jejich smůle ho však na jejich stopu navedla Carke, Frau byla zatčena a Fabian stihl před razií tak tak sabotovat generátor GSPOTu, aby nepadl do rukou císařských.
Aby předešel zatčení, výslechu a popravě, ještě před příchodem vojáků se zastřelil.3