Erris

[„Nedáš si ještě Čaj?“]
- Erris na Champbaccu, 29 BBY a 0 ABY

Erris byla Wookiee z Kashyyyku, pomocná učitelka v Karrambaculleku a dcera tamního náčelníka.

Jméno: Erris
Rasa: Wookiee
Rok narození: 69 BBY
Planeta narození: Kashyyyk
Barva očí: šedá

Vzhled

Byla to celkem kočka, s nazlátlou srstí a uhrančivýma šedýma očima, která se uměla vkusně líčit i oblékat. Postavou nebyla žádná modelka, ale měla o to hezčí zadek a hlavně boky, z nichž si mohl každý chlap už na první pohled udělat představu o její plodnosti.

Povaha

Klidná, někdo by řekl až uťáplá. Pravděpodobně za to mohla spartánská výchova otce, který byl trochu pruďas, a zodpovědnost spojená s pozicí dcery náčelníka, od níž se hodně očekávalo. Přesto dokázala být v kritických chvílích paličatá a znala pár způsobů, jak otce přimět dělat to, co potřebovala. Byla to zvědavá, romantická duše, která trávila dlouhé večery s knihou a fantazírováním.

Rodina

Otec Churr, matka Tublatanca.
Syn Simbacca a dcera Fichurra, vnučky Kerribecca a Barbucca.
Prarodičové Hurrdurr a Haatatitla (z otcovy strany) a Wyrumhul a Klekitrifuk (z matčiny).
Teta Ferrmata, sestřenice Korrak a Kerrchak.
Vzdálený bratránek Demonbacca, vnuk sestry její babičky z matčiny strany.

Důležité vztahy

  • Champbacca, mistr Jedi, s nímž měla dvě děti, ale na svatbu a šťastný konec to moc nevypadalo.

Dovednosti

Byla rozhodně lepší diplomat než její otec, ale i když silně upřednostňovala vlídná slova, i ona se dokázala v pravou chvíli rozčílit, a to pak děti rovnaly knížky do komínků a řadily je podle abecedy, i když ji ještě neznaly. A když už jsme u hlasového projevu, minimálně dvakrát v životě řvala jako terentatek.
Uměla velmi slušně péct, mimo jiné krobeše podle matčina receptu, a jezdit na katarnovi a cizí jí nebyla ani práce s moderní technologií. Ráda se učila nové věci, i když ve škole byla spíš průměrná,1 měla solidní přehled o politice a během pátrání po otci svého dítěte se naučila několik šikovných fíglů pro hledání lidí.
Měla hudební sluch a chtěla zpívat v operetě, ale rodiče jí bránili, tak jenom hulákala na lesy, učila děti ve škole hudební výchovu a broukala si při zalévání kytek.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodila se měsíc před Dnem života v roce 69 BBY vesnickému náčelníkovi a byla vychovávána jako příkladná princeznička, která měla být neprodleně po třicátých narozeninách provdána za nějakého toho dobře situovaného jinocha z okolí.2 Když vychodila základní školu a absolvovala několik soukromých lekcí, nastoupila do vesnické školky jako pomocná učitelka, vyučovala hudební výchovu, pracovní činnosti a základy společenských věd a zastupovala tam Channakyu v dobách její nepřítomnosti.
V roce 29 BBY se účastnila smutečního setkání u jezera Varf, kde její vzdálený bratranec pochovával svou ženu, a setkala se tam s Kanrym, Jessicou Karnis a možná i s Wyrrgym. Důležitější pro ni ale bylo to, že se po návratu do Karrambaculleku slavil Den života, na který zavítala nejen Jessica, ale také tajemný chlupatý Jedi, do nějž se Erris na první pohled strašlivě zamilovala a jehož poté, co strašlivě pil, svedla a zatáhla do náčelníkova sídla. Když o tři týdny později zjistila, že je těhotná, on byl dávno pryč a nic si nepamatoval. Náčelník samou nasraností nespal,3 rozbíjel věci a testoval všechny chlapy z okolí,4 ale naštěstí nepojal podezření, že by otcem mohl být ten samý parchant, co mu předešlého dne vypil všechen Taterrrský čaj a poblil půl sídla. Dříve zamýšlené snahy nalézt vhodného ženicha tak rázem zavrhl a nahradil je snahami najít toho zmetka, co mu zprznil jedinou dceru. Ačkoliv nikoho neusvědčil, Simbacca chvíli vyrůstal jako normální legitimní dítě, jen bez otce. Toho začala Erris hledat až poté, co se u prcka projevily schopnosti ovládat Sílu, a dokonce se kvůli tomu podívala na Coruscant a kontaktovala Chrám Jediů.
Hledání bylo sice náročné, protože Champacca tou dobou Chrám opouštěl, ale nakonec úspěšné a Simbacca se s ním zanedlouho potkal přímo v Karrambaculleku na přistávací plošině, kde se mu zakousl do nohy. Protože však ani po vyjasnění situace samotnou matkou nepřicházelo v úvahu, aby ho otec trénoval u nich doma, před zraky náčelníka, odstěhoval se Simbacca na Miu Leptonis IV a Erris doma osaměla. Občas se ale vídali, naposledy v tomhle období i kolem vydání rozkazu 66, kdy se Simbacca s otcem a kamarády chvíli v Karrambaculleku schovávali.

Občanská válka

Během občanské války zůstala na Kashyyyku a snažila se učit děti, nicméně imperiální zotročování přitvrzovalo a ona byla zhruba rok před bitvou o Yavin odvedena do Tábora 52, kde okopávala kashyyycký chmel až do chvíle, kdy se do věci vložil Šošonský král. Ten naplánoval osvobození tábora, jehož se účastnili i její syn a Champbacca, a ačkoliv v dramatickém závěru přišla o otce, přežila a dostala se alespoň s matkou do bezpečí. Při následném zapíjení náčelníkova hrdinského sebeobětování zopakovala na odbojové základně v mlhovině Tyyyn svůj trik s opitím mistra Jedi, který toho ale tentokrát potřeboval vypít mnohem méně, a záhy byla znovu v jiném stavu, ovšem to zjistila až mnohem později, na palubě Jolly Jedie. Tam jí taky IM-62 vyoperoval inhibiční čip.
Protože její syn už se o sebe zvládal postarat sám a péct mu celkem rychle začala Merumeccu, Erris se zapojila hlavně do organizování života na palubě a taky připravovala osnovy pro lodní nezletilce, jichž nebylo zrovna málo. Už pár týdnů po osvobození (respektive po oslavě) ji začaly trápit ranní nevolnosti, ale to, že je v jiném stavu, si zatím nechávala pro sebe, s úmyslem to tajit co možná nejdéle. Ke změně došlo ve chvíli, kdy se Champbacca vrátil z Atalay a s kytkou v ruce se jí omlouval, že se choval jako kokot,5 ale ani pak s tím nechtěla spěchat a čekala na vhodnou příležitost.
Dřív však došlo k velkému bezpečnostnímu průseru, byl vyhlášen výjimečný stav a než se stihla rozkoukat, zmizel i s Chlouppkem a Furriosou někam do kšá. Pokračovala tedy v utajování a doufala, že se co nejdřív v pořádku vrátí.

Potenciália

Těžký porod přežije, protože je na palubě už dost schopných léčitelů, a největší hrozbou pro budoucí generace tak bude možnost, že z Fichurry vychová princezničku.

Expandované universum

Ve starém kánonu trpěla chronickým selháváním ledvin a Simbacca pro ni sháněl nové.

d20

během klonových válek
Noble 9 / Scout 1
Craft (food) +15, Diplomacy +15, Disguise +15, Gather Information +15, Intimidate +15, Knowledge (gastronomy, politics) +10, Computer Use +9, Sense Motive +9, Bluff +7
Headstrong, Improved Initiative, Skill Emphasis (Survival), Heroic Surge, Persuasive, Urban Tracking, Trustworthy
Inspire Sympathy

po totálním nasazení
Noble 9 / Scout 2
Craft (food) +15, Diplomacy +15, Disguise +15, Gather Information +15, Intimidate +15, Knowledge (gastronomy, politics) +10, Computer Use +9, Sense Motive +9, Survival +9
Inspire Sympathy, Inspire Outrage