Erris

[„Nedáš si ještě Čaj?“]
- Erris na Champbaccu, 29 BBY a 0 ABY

Erris byla pomocná učitelka v Karrambaculleku a dcera tamního náčelníka.

Jméno: Erris
Rasa: Wookiee
Rok narození: 69 BBY
Planeta narození: Kashyyyk
Barva očí: šedá

Vzhled

Byla to celkem kočka, s nazlátlou srstí a uhrančivýma šedýma očima, která se uměla vkusně líčit i oblékat. Postavou nebyla žádná modelka, ale měla o to hezčí zadek a hlavně boky, z nichž si mohl každý chlap už na první pohled udělat představu o její plodnosti.

Povaha

Klidná, někdo by řekl až uťáplá. Pravděpodobně za to mohla spartánská výchova otce, který byl trochu pruďas, a zodpovědnost spojená s pozicí dcery náčelníka, od níž se hodně očekávalo. Přesto dokázala být v kritických chvílích paličatá a znala pár způsobů, jak otce přimět k tomu, co potřebovala. Byla to zvědavá, romantická duše, která trávila dlouhé večery s knihou a fantazírováním.

Rodina

Otec Churr, matka Tublatanca.
Syn Simbacca a dcera Fichurra, vnučky Kerribecca a Barbucca.
Prarodičové Hurrdurr a Haatatitla (z otcovy strany) a Wyrumhul a Klekitrifuk (z matčiny).
Teta Ferrmata, sestřenice Korrak a Kerrchak.
Vzdálený bratránek Demonbacca.

Důležité vztahy

  • Champbacca, mistr Jedi, s nímž měla dvě děti, ale na svatbu a šťastný konec to moc nevypadalo.

Dovednosti

Byla rozhodně lepší diplomat než její otec, ale i když silně upřednostňovala vlídná slova, i ona se dokázala v pravou chvíli rozčílit a to pak děti rovnaly knížky do komínků a řadily je podle abecedy, i když ji ještě neznaly. A když už jsme u hlasového projevu, minimálně dvakrát v životě řvala jako terentatek.
Uměla velmi slušně péct a jezdit na katarnovi a cizí jí nebyla ani práce s moderní technologií. Ráda se učila nové věci, měla solidní přehled o politice a během pátrání po otci svého dítěte se naučila několik šikovných fíglů pro hledání lidí.
Měla hudební sluch a chtěla zpívat v operetě, ale rodiče jí bránili, tak jenom hulákala na lesy a broukala si při zalévání kytek.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodila se vesnickému náčelníkovi a byla vychovávána jako příkladná princeznička. Pak ale do vesnice na jeden Den života zavítal tajemný chlupatý Jedi se svou učednicí a ona se do něj na první pohled strašlivě zamilovala, načež ho poté, co strašlivě pil, svedla a zatáhla do náčelníkova sídla. Když pak zjistila, že je těhotná, on byl dávno pryč a nic si nepamatoval. Náčelník samou nasraností nespal1, rozbíjel věci a testoval všechny chlapy z okolí2, ale naštěstí nepojal podezření, že by otcem mohl být ten samý parchant, co mu předešlého dne vypil všechen Taterrrský čaj a poblil půl sídla. Ačkoliv nikoho neusvědčil, Simbacca chvíli vyrůstal jako normální legitimní dítě, jen bez otce. Toho začala Erris hledat až poté, co se u prcka projevily schopnosti ovládat Sílu, a dokonce se kvůli tomu podívala na Coruscant a kontaktovala Chrám Jediů.
Hledání bylo úspěšné, ale protože nepřicházelo v úvahu, aby ho otec trénoval u nich doma, před zraky náčelníka, odstěhoval se Simbacca na Miu Leptonis IV a Erris doma osaměla. Občas se ale vídali, naposledy v tomhle období i kolem vydání rozkazu 66, kdy se Simbacca s otcem a kamarády chvíli v Karrambaculleku schovávali.

Občanská válka

Během občanské války zůstala na Kashyyyku a snažila se učit děti, nicméně imperiální zotročování přitvrzovalo a ona byla zhruba rok před bitvou o Yavin odvedena do Tábora 52, kde okopávala kashyyycký chmel až do chvíle, kdy se do věci vložil Šošonský král. Ten naplánoval osvobození tábora, jehož se účastnili i její syn a Champbacca, a ačkoliv v dramatickém závěru přišla o otce, přežila a dostala se alespoň s matkou do bezpečí. Při následném zapíjení náčelníkova hrdinského sebeobětování zopakovala na odbojové základně v mlhovině Tyyyn svůj trik s opitím mistra Jedi, který toho ale tentokrát potřeboval vypít mnohem méně, a záhy byla znovu v jiném stavu, ovšem to zjistila až v bezpečí na palubě Jolly Jedie. Tam jí taky IM-62 vyoperoval inhibiční čip.

Potenciália

Nejspíš umře při porodu nebo tak něco, protože jinak reálně hrozí, že by Champbacca přestal být mobilním protivným dědkem, usadil se někde stranou, živil rodinu pletením košíků a odmítal dál cestovat po galaxii, což nikdo nechce.

Expandované universum

Ve starém kánonu trpěla chronickým selháváním ledvin a Simbacca pro ni sháněl nové.

d20

během klonových válek
Noble 9 / Scout 1
Disguise +15, Diplomacy +15, Craft (food) +15, Gather Information +15, Intimidate +15, Knowledge (gastronomy, politics) +10
Headstrong, Improved Initiative, Persuasive, Skill Emphasis (Survival), Heroic Surge, Trustworthy, Urban Tracking

po totálním nasazení
Noble 9 / Scout 2
Diplomacy +16, Disguise +15, Craft (food) +15, Gather Information +15, Intimidate +15, Knowledge (gastronomy, politics) +10, Survival +9