Enviiho světelný meč

„KLAP-KHHHHZT!“
- Enviiho světelný meč

Enviiho světelný meč byla zbraň padawana Enviiho Laasaena, kterou později získal Woallc Con-Deniz. Vyzařoval zelenou čepel a z precizního provedení rukojeti bylo zjevné, že tvůrce měl cit pro detail.

Historie

S prvním majitelem

Envii si meč postavil v roce 30 BBY, po tradiční návštěvě planety Ilum, kde našel centrální krystal. Už první verze byla malé umělecké dílo, později ji ještě několikrát vylepšil, ale v boji s ní nijak zázračný nebyl, naopak preferoval střelbu. V roce 23 BBY se mu to málem stalo osudným, když se nejen nedokázal bránit útoku temného Jedie na Kuatu, ale nemohl ani asistovat svému mistrovi.
Ani později meč v terénu prakticky nepoužíval a když v prvním roce války klonů po ztrátě druhého mistra odešel z Řádu a usadil se v Raindale na Miu Leptonis IV, uložil ho do tajné skrýše pod prknem v podlaze svého kadeřnického salónu. Vytahoval ho jen výjimečně, většinou aby zkontroloval zakonzervování, naposledy pak když byl v roce 7 BBY zaskočen narušením Síly. Celou dobu ho měl připravený k sebeobraně, ale když ho přišla sebrat jednotka vojáků z Dominatrix, nebylo mu to nic platné a on byl zajat a i s mečem odvlečen před Císařovu ruku.

S druhým majitelem

Meč tak padl do rukou Algernnon de Bray, která ho nějaký čas po popravení původního majitele věnovala Woallcu Con-Denizovi, své nejnovější hračce, a trochu ho s ní naučila zacházet. Con-Deniz byl pak i s mečem odeslán zpátky na Pla'akrat, aby hlídal tamní klonovací zařízení, přičemž se mu tam tuze hodil koncem roku 0 ABY, kdy ho přiložil ke krku vrchního klonovače a vynutil si tak jeho spolupráci.
Když se pak Con-Deniz vydal po stopách své předlohy, podívala se zbraň na Kampperelan, kde její zelená čepel přispěla k dojmu místních, že se vrátil jejich hrdina z klonových válek. To přilákalo pozornost Inkvizice, konkrétně sekce z lictoru Limbus, a uvedlo do chodu sled událostí kulminující zajetím Valery Feleri, nicméně to už byl meč dávno o několik soustav dál.