Eko

Eko byl kaleeshský válečník z Kalee, admirál Konfederace nezávislých systémů a zakladatel a vůdce odbojové buňky Němý Senešal.

Historie

Před rozkazem 66

Eko se narodil roku 53 BBY na Kalee a jako desetiletý chlapec zažil invazi Huků. Do bojů o svou rodnou planetu se zapojil jako posel a při přebíhání mezi pozicemi byl během celého konfliktu čtyřikrát raněn a nakonec oceněn purpurovým srdcem. Po skončení konfliktu začátkem roku 39 BBY a nespravedlivém uvalení sankcí ze strany Republiky přežil hladomor, který stál život jeho rodiče, a z celého srdce začal Republiku nenávidět.
Přidal se k armádě a postupně se dostal až k námořnictvu. Zkušenosti nabíral v různých konfliktech po Divokém vesmíru jakožto žoldák a stihl si najít družku a s ní splodit dva syny, Bergina a Kofu.
Když začaly klonové války, okamžitě se přidal ke Konfederaci nezávislých systémů, aby se mohl zapojit do bojů proti Republice. Stal se kapitánem na lodi flotily Omikron a účastnil se bojů o soustavu Japerun. Když při první bitvě nad Japerunem I zemřel Kofa kvůli nesmyslnému velení, rozhodl se, že s dlouho pozorovanou nekompetentností tehdejšího admirála flotily Hoby Gurweho něco udělá, a před druhou bitvou v soustavě sabotoval jeho vlajkovou loď Lurking Sun. Při bitvě o Japerun II tak admirál zemřel, ale flotila Omikron zvítězila a Eko následně nahradil Gurweho na jeho pozici.
V poslední bitvě o Japerun nad planetou Teruyan s pomocí Algernnon de Bray, Jessieho a Magri’hal porazil republikovou flotilu pod vedením generála Denyzze a získal si uznání vyššího velení Konfederace. Po zbytek války vedl ze své vlajkové lodi Erogan několik kampaní, většinu vítězně.

Občanská válka

Když se roku 19 BBY dozvěděl o kapitulaci Konfederace, vzal celou flotilu Omikron a vydal se s ní schovat do Divokého vesmíru, odkud hodlal i s Berginem pokračovat v bojích proti nově vzniklému Impériu. Naneštěstí byla jeho flotila nakažena počítačovým virem, který způsobil, že se drtivá většina jeho lodí ztratila v hyperprostoru a do cíle dorazily jen tři lodě, mezi nimi naštěstí i ta jeho. To bylo nepříjemné, ale nenechal se tím zpomalit, založil odbojovou skupinu Němý senešal a pustil se do imperiálů hlava nehlava. Podporoval i vzpouru na své domovské planetě, ale ta byla brzy rozdrcena a po spuštění orbitálního bombardování Impériem se neubránil slzám hněvu.
Útoky, které od té doby podnikal proti Impériu, končily často masakrem, při kterém umíralo dost civilistů, ale on na strategii nehodlal nic měnit. Ostatní odbojové skupiny se sice kvůli tomu k senešalům otáčely zády, ale rekrutů měli stále dost, převážně Kaleeshů z Kalee a okolí.
Roku 11 BBY dal dohromady jeden milion kreditů, který prostřednictvím Němých senešalů nabídl tomu, kdo nalezne zbytek jeho flotily. Do pátrací akce se zapojil i Chlouppek, ale nepodařilo se najít vůbec nic. I přes tento nezdar se Eko nehodlal vzdát a polevit v boji proti Impériu, které nenáviděl stejně jako kdysi Republiku.
Roku 0 BBY vyslyšel volání o pomoc a se svými loděmi vyrazil do bitvy o Scarif, kde přišel o dva ze svých křižníků. Přežil na palubě Erogana a po bitvě se stáhl zpět do Divokého vesmíru, kde pokračoval v boji, zatímco se oklepával ze ztrát.