Dwayne Breen

„Termoska, svačina, náplasti, drobné na telefon, kartáč na lupy, tabulka zvířecích stop a… jeden vyztužený kondom. Člověk nikdy neví!“
- Dwayne kontroluje výbavu před výletem

Dwayne Breen byl míšenec z Miu Leptonis IV, jediný potomek Jeffa Breena a Niny Michaelis. Po tatínkovi zdědil mrštnost, obratnost, šarm a talent pro cirkusáctví, po mamince lehce arkaniánské rysy a nadání ovládat Sílu, které však nikdy nerozvíjel. Byl extrémně důvěřivý a dobrosrdečný, skoro až prostoduchý, měl mírný předkus a téměř bílé vlasy nosil střižené podle hrnce.

Historie

Narodil se roku 19 BBY, krátce po pádu Republiky, v enklávě na Miu Leptonis IV, a to bez jakékoliv asistence tamního medika, protože to matka tvrdohlavě zvládla úplně sama. Malý Dwayne se pak stal nejmladším a zároveň posledním přirozeným přírůstkem akademie a vyrůstal po boku Emily, Jimminixe a dalších malých Vratixů. V případě potřeby se o něj starala Yari i starší žáci, tatínek se na tom podílel jen vysloveně symbolicky.
Při rozletu akademiků na začátku roku 14 BBY odcestoval s rodiči a Miou Mahariel na Bador, kde si Mia otevřela servis a Breenovi u ní nějaký čas žili. V roce 12 BBY si Nina konečně uvědomila, co je její partner za kokota, opustila ho a malého Dwayna mu nechala na krku, protože očekávala, že ji by mohla zkusit nahánět Inkvizice. Následkem toho Dwayne vyrůstal hlavně s otcem, Miou a Adélkou a dost se to na něm podepsalo.
Na Badoru stihl a s odřenýma ušima zvládl vychodit základní školu, ačkoliv z něj táta už nějaký čas chtěl mít cirkusáka a bral ho na nejrůznější malá vystoupení po měsíci, mimo jiné do taverny U Pěti džbánků. V prvním ročníku na střední začalo být všem v Dwaynově okolí zjevné, že na jakékoliv vyšší vzdělání může zapomenout. Přesto se nějaký čas snažil a uchytil se alespoň jako člen sboru roztleskávaček pro školní sportovní klub. Během několika málo týdnů se díky své pružnosti, otcově výcviku a ochotě provádět i riskantní akrobacii vypracoval dokonce až na vrchní roztleskávačku, ale během vystoupení na ostře sledovaném derby v roce 4 BBY si diváci všimli, že není dorostenka, a on musel na nátlak konzervativního sdružení rodičů a přátel školy svou pozici opustit1 a přenechat méně nadané, ale správnými reprodukčními orgány vybavené studentce.
Školu krátce nato opustil a s otcem vyrazili do vesmíru, díky čemuž se mu do značné míry dařilo splnit si sen o cestování po galaxii. Připojili se k potulnému cirkusu, kde se Dwayne naučil další akrobatické kousky, začal žonglovat a občas hrál i divadlo,2 ovšem Jeff byl ještě v témže roce zabit a jeho syn tak osiřel. Nadále tedy putoval s cirkusem, protože ho to bavilo a byl i docela dobrý, ale rodinu mu to nahradit nemohlo.
Dva roky před zničením Hvězdy smrti ho jeho kočovný spolek po nepříliš úspěšném vystoupení zapomněl ve Fogsmeade, shodou okolností na jeho rodném měsíčku, a on pak nějakou dobu bivakoval v opuštěném Zeleném lampionu, kde se seznámil s místním sirotkem Rodým a následně se o sebe vzájemně starali.
Sedmnáct dní po bitvě o Yavin byl jednoho večera zaskočen povstaleckou skupinou. Banana Brannigan, Emily, Moz'Gojo a Kody-Kann Tonewy spustili Rodyho nástražný mechanismus a v následném chaosu Dwayna omráčili, protože měli na práci důležitější věci a protože ho Emily v tom fofru nepoznala. Po splnění úkolu se však do hospody vrátili a Roudý je uprosil, aby ho stejně jako jeho vzali na Jolly Jedie.
Tam znovu potkal Simbaccu, kterého si letmo pamatoval z dětství, osvěžil si vzpomínky na Emily, pomáhal Štěkně v kuchyni a Zerowattě s mytím nádobí, cvičil akrobacii s učebními pomůckami, které si bral bez vědomí Tatrancy,3 a byl šťastný. Ačkoliv si Roudý našel nového kamaráda, Dwayne na něj nežárlil a když měl příležitost, hrál si s nimi i s ostatními dětmi o to radši.
Ve volbách nového kapitána po závodech na Raxusu Prime hlasovat nestihl, protože mu nikdo nedokázal vysvětlit, co se děje, a byl moc rád, když se Simbacca vrátil mezi živé. S ostatními chlupáči se pak rychle spřátelil, zejména s těmi, co se k němu chovali hezky, a vůbec nelitoval, že nemůže kočovat s bandou cirkusáků.
Začátkem roku 1 ABY se zakoukal do Tamiccy a prostřednictvím dopisu ji pozval na mošt do baru pojmenovaného po jeho mámě.4 Ke schůzce skutečně došlo a jí se dokonce povedlo mu vysvětlit, že bude lepší, když budou jenom kamarádi.

d20

Force Adept 3 / Fringer 5
Tumble +20, Balance +10, Climb +10, Jump +10, Entertain (acrobatics, juggling) +10
Rogue Heritage, Acrobatic, High Culture, Mimic, Run, Dodge
Civilised Adept