Dishperanda

Dishperanda byla Wookiee z Kashyyyku, matka Rampepurrdy.

Historie

Narodila se roku 480 BBY v Llullaillaco do relativně bohaté rodiny a už v mládí hodně cestovala s otcem, obchodníkem s wroshyrovou mízou. Byla značně ambiciózní a odmítla několik nápadníků, kteří jí přišli příliš nezajímaví, ale jak šel čas, začala si uvědomovat, že taky není žádná výhra, a značně změnila nároky.
V roce 369 BBY si vzala soudce Karborunda a usadila se u něj v Ittummi, kde nepracovala, protože nemusela, a jen si užívala pozici paní soudcové. Občas zašla na trhy až do Okikuti a jedinou její starostí bylo, že se jí nedařilo zajistit Karborundovi potomka. Po několika letech snažení podstoupil pár lékařské vyšetření, jehož závěrem bylo, že spolu dítě mít nemůžou. Dishperanda zvažovala adopci, ale Karborund byl proti, a tak se dál marně snažili.
V roce 105 BBY navštívil jejich dům přestrojený loupežník Sarkafarcca, který se vydával za dráteníka a který sice starožitnou vázu opravil fakt mizerně, ale ukecal Dishperandu, že jí s jejím problémem pomůže, a ona neprotestovala. Ačkoliv doufala, že bude Karborund její těhotenství považovat za zázrak, bylo mu to naprosto jasné, ale vlastně taky dost jedno. Rampepurrda tak vyrůstala v relativně harmonické rodině a o tom, že není dcerou svého papírového otce, se dozvěděla až od matky, na její smrtelné posteli, kam ji v roce 33 BBY zahnala zákeřná choroba.