Dezmon Itaroo

Dezmon Itaroo byl Togorian z Togorie, mistr Jedi v posledních dekádách Republiky. Byl to statný kocour s impozantní hřívou, jenž se specializoval hlavně na boj se svým modrým světelným mečem.

Historie

Narodil se roku 103 BBY v jednom z měst, a to jako mladší dítě páru, jenž už jednoho syna měl a druhého bral jako zlé znamení. Když si pro něj tedy přišli rytíři z Chrámu Jediů, byli za to oba rodičové moc rádi.1
Dezmon se tak dostal na Coruscant, kde se učil využívat svůj dar. Po návštěvě Ilumu si postavil světelný meč, stal se padawanem, postupně vyrostl ve výstavní exemplář svého druhu a stal se příkladným rytířem. Zkoušky splnil v roce 85 BBY a ještě v témže roce přijal za padawana Zothara Hanaka. Společně cestovali po galaxii a potírali zlo, ale často se také vraceli do Chrámu, kde došlo ke krátkému a pro mistra vesměs zábavnému konfliktu mezi ním a mladým Codru-Jim.2 V roce 71 BBY došel k závěru, že by se Zotharovi lépe než pod jeho dohledem dařilo mezi stíny, doporučil ho k nim a záhy o něj přišel, neb byl skutečně vybrán.
Dezmon si pak vybral dalšího padawana a v následujících dekádách věrně bránil Republiku všude tam, kde přišla vhod jeho síla.
Ve válce klonů sloužil navzdory pokročilému věku jako generál, vedl vojáky v několika úspěšných bitvách a neprodleně po zaznění rozkazu 66 byl zabit jedním ze svých vojáků.