Devaron

Devaron byla hustě zalesněná planeta v sektoru Duluur v Koloniích, domovina rasy Devaronianů. Počet obyvatel se blížil sto milionům, hlavním městem bylo Montellian Serat.

Historie

Domorodí Devaroniané patřili mezi první průzkumníky vesmíru a již v dobách před vznikem Republiky kolonizovali několik okolních světů, například Voorlach. Ke své planetě se pak chovali tak ohleduplně, že to inspirovalo mnohé básníky, a nepořádek civilizace koncentrovali pouze v městech. Ranou ekonomii posílily příjmy z vnější galaxie, kde byli Devaroniané najímáni jako průzkumníci a mapovači neznámého prostoru.
V roce 666 BBY tam byla založena společnost Satanica Exports, která vydělala jmění na dovozu papriček a alkoholu z Rylothu.
Na planetě se nacházel uzel Síly, který neznámo kdy objevili rytíři Jedi a postavili na něm malý chrám. Od té doby byla tamní populace vždy v dosahu někoho z Řádu a hledání k Síle citlivých jedinců tak bylo o poznání snazší. Tento chrám byl těžce poškozen během války klonů, Impérium ho pak uzavřelo úplně.
Po pádu Republiky si Devaroniané nějaký čas žili relativně dobře a dosazený moff je nechával na pokoji pod podmínkou, že mu dovolí lovit v jejich rezervacích, což se skřípáním zubů přetrpěli. Až kolem roku 10 BBY se tam začala rodit malá buňka povstalců, která však byla několik měsíců po zajmutí a vyslýchání jejich velitele rozprášena. Ti Devaroniané, co chtěli posílit povstání, tak však stejně učinili mimo rodnou hroudu, a tak nebyl jejich duch nijak výrazně nalomen.

Rodáci