Destiny

Destiny byla lehká nákladní loď řady YT-2400, která patřila Wyrrgymu a Deekovi. Byla silně modifikovaná a pokaždé, když ji Han Solo viděl, vztekle kopl do svého šrotu.

Historie

Loď opustila doky na Corellii roku 18 BBY a nový majitel na ní okamžitě začal rozvážet Patriota po imperiálním prostoru.
V roce 15 BBY dostala posádka instrukce zavést náklad Patriota na Nal Hutta, kde se akcionáři snažili najít díru na trhu, a tam nejen poslušně doletěla, ale také byla zastřelena poskoky Huttů, sotva spustila výstupní rampu lodě. Mrtvoly posádky naházeli do spalovny a po prozkoumání lodě splakali nad výdělkem. Loď si od té doby přehazovali překupníci z bazarů po celém Huttském prostoru a nedařilo se jim ji nikde střelit. Začátkem roku 14 BBY byla zpátky na Nal Hutta, kde ji při plnění zakázky pro Grombu poprvé spatřil Wyrrgy. Byla to láska na první pohled, úplně osudová, ale jednak neměl peníze, druhak mu White Fang pořád ještě sloužil, a tak zůstala v bažinném bazaru a bez užitku vlhla.
To se změnilo začátkem roku 9 BBY, když byla na Nal Hutta založena přepravní společnost Tetragon a hlavní z tehdejších dvou vlastníků na ni znovu narazil. Ačkoliv ho od ní šmelinář vlastně odrazoval, že je prokletá, on si postavil hlavu, že ji chce, protože se do jejích tvarů zamiloval už před mnoha lety. Trvalo to pár měsíců, ale nakonec ze svého podílu našetřil dost na to, aby si loď koupil.
V srpnu toho roku se na ní Wyrrgy, jeho kopilot Deek a jejich parta vydali na setkání s kashyyyckým odbojem na vesmírné stanici nad Toydarií, kde loď nechali, zatímco letěli na záchrannou misi. Když měli hotovo, vrátili se pro Destiny a zpět na Nal Hutta, kde na ní Wyrrgy poctivě pracoval a mazlil se s každým šroubkem, dokud nebyla vypiplaná, že se za ní pašeráci otáčeli.
V lednu roku 8 BBY v ní navštívil vesmírné doky nad Mandalorem, kam s Deekem převezl bandu kvůli veledůležité misi na záchranu Con-Denyzze. Když se to pak velebně posralo, skočili s Destiny na Scarif, kde se podařilo získat kódy ke komunikační frekvenci lictoru, kterou pak monitorovali. Až v březnu zachytila Destiny nouzový signál a Deek s Wyrrgym okamžitě zareagovali. Destiny se vyloupla z hyperprostoru na místě, kde se nacházel Lictor i únikový modul, v němž Wyrrgy vycítil jejich přátele a také škatuli s mistrem Jedi. Destiny modul nabrala dřív, než je stihly sestřelit přilétající hvězdné destruktory, a unikla do bezpečí hyperprostoru. Loď se pak podívala mimo jiné na Unkan 2, kde se k posádce přidala rytířka Jedi Anaby.
Roku 7 BBY se ocitla na Dul’Paku, kde se v únoru ukázalo, že má skupina mezi sebou zrádce. Krátce nato Wyrrgy s Deekem v lodi odletěli řešit důležité obchodní povinnosti a aby na sebe náhodou neupozornili Impérium, měli během toho vypnutou vysílačku. Když se vrátili do bezpečí a kontaktovali Con-Denyzze, zjistili, že jsou ostatní v nebezpečí, a v Destiny je letěli zachránit.
Na Denyzzovu radu se pak s lodí uchýlili na Miu Leptonis IV, kde zůstali, dokud si pro ně začátkem dubna nedošla Inkvizice. Hangár enklávy byl tou dobou již zaplavený, takže loď parkovala v lese, unikla pozornosti Impéria a Deek tak byl schopný těžce raněnému Wyrrgymu zachránit život. Sotva byl Wyrrgy zmražen v karbonitu, aby přežil cestu do nemocnice, a Destiny vyrazila pryč z měsíčku, zachytil Deek nouzové volání zbytku svých přátel, kterým se nečekaně povedlo uprchnout ze zajetí na Imperial Fist. Včas je vyzvedl a i s Wyrrgym převezl na Bor-latos II, kde se všichni začali léčit. Po zbytek roku se o Destiny staral pouze Deek, který se na Bor-latos II vrátil až po Novém roce a ochotně naložil všechny vyléčené a událostmi v nemocnici mírně otřesené hrdiny.
8. 1. 6 BBY na ní skupina absolvovala podnětnou návštěvu Yaga Minor, o dva měsíce později pak svedla lítou bitvu s lehkým imperiálním křižníkem na oběžné dráze Ugiva Cortax. Wyrrgymu s Deekem se povedlo křižník rozstřílet a shodit na Kodyho, ale všechno dobře dopadlo a raněný se na palubě Destiny dostal do péče lékařů na nedalekém Manaanu.
Po čtyřech měsících rekonvalescence zamířili hrdinové na Destiny do Divokého vesmíru, kde přistáli na Bwyrgenu a došlo k šarvátce s tamní temnou sektou. V jejím závěru Wyrrgy propadl temné straně, odletěl v ukradené lodi a na Destiny se do civilizovaného prostoru vrátil pouze Deek s ostatními přeživšími.
Deek s ní po galaxii létal i v následujících měsících, zatímco si Wyrrgy na Riko II hrál na temného pána, ale po chlupáčově návratu ke světlu mu opět rád vrátil hlavní knipl a vrátil se na sedadlo kopilota. Postupně pak opouštěl i to, jak se začal věnovat vedení firmy, a Wyrrgy tak s Destiny létal čím dál častěji sám nebo s celým zbytkem skupiny. Začátkem roku 5 BBY takto unesl své dva přátele z Mornomu, později při pátrání po artefaktech navštívil Alderaan, Cereu a Klatooine a z Nar Shaddaa pak na ní pronásledoval Rodennyela Tonewyho až na planetu Atalay. Tam byla Destiny hned po příletu těžce poškozena tím, jak ji neznámá síla přinutila přistát, ale po menších peripetiích ji dal Wyrrgy zase dohromady.
Když se pak začal věnovat bádání v archivech zaniklého řádu a pátrání po starém dobrém Bílém tesákovi, věnoval Destiny Deekovi, který ji moc dobře využil a který v ní po Wyrrgym začal pátrat, když se po něm slehla zem. Z její paluby také začal provádět kroky potřebné k převzetí společnosti nebožtíka Anarada, ale i přesto byl na Atalay dřív než Wyrrgy, jenž se zdržel na Idigaro.
Díky tomu byla Destiny 3. 3. 4 BBY jednou z mála lodí, které mohly okamžitě vzdorovat Rodennyelově pokusu o dobytí Atalay a získání Zřídla. V odpoledních hodinách prvního dne na ní Deek vyrazil bránit vzdušný prostor planety před stíhačkami z Playboye a ač si vedl velmi dobře, nakonec byl sestřelen a zřítil se do Údolí Ilien. Jako zázrakem přežil a ani nebyl vážněji zraněn, ale Destiny byla odepsaná a Wyrrgy moc plakal.

b_095419.png