Derk Yall

Derk Yall byl usměvavý chlapec a padawan mistra Foxe v posledních letech Republiky.
Narodil se na Nar Shaddaa kolem roku 40 BBY a měl i nějaké sourozence, ale v útlém věku se u něj projevila citlivost k Síle a jeho potenciálu si všiml jeden z Jediů, který jej nasledně vzal do Chrámu. Zvládnout učivo mu trvalo déle než ostatním, ale i jeho si nakonec vybral nějaký mistr za svého padawana a tím mistrem byl Dave Fox. Výcvik byl přísný ale spravedlivý a nebýt toho, že byl Derk notorický gambler, který se kvůli tomu uvrtával do nepříjemných situací, jednoho dne by z něj byl příkladný a znamenitý rytíř.
Příbližně týden před první bitvou na Geonosis se na chodbách Chrámu seznámil s rytířkou Karnis, se kterou se spřátelili a která jako první zjistila, že má s hazardem skutečný problém.
K jeho nelibosti o jeho problému řekla Foxovi, který se ale zachoval překvapivě mírně, vložil do Derka důvěru a konečně s ním vyrazil ven do galaxie, kde mohli s jeho problémem pracovat a skutečně se zaměřit a pořádný výcvik. Pár měsíců po začátku klonových válek letěli s mistrem Foxem na rutinní průzkumnou misi k Yavinu 4, kde ale ztroskotali a Derk se dostal do rukou mistrova úhlavního nepřítele Zir Sula, který jej mučením chtěl přetáhnout k temné straně Síly. To se mu povedlo, ale nakonec v sobě Derk našel sílu zavrhnout temnotu a byl padlým Jediem smrtelně zraněn. Zemřel v náručí svého mistra.
Pohřeb proběhl v Chrámu a byla na něm i Jessica, které pak mistr Fox dal na památku stříbrný přívěšek, který Derkovi patřil.