Derk Yall

Derk Yall byl usměvavý chlapec a padawan mistra Foxe v posledních letech Republiky.

Historie

Narodil se na Nar Shaddaa kolem roku 40 BBY a měl i nějaké sourozence, ale v útlém věku se u něj projevila citlivost k Síle a jeho potenciálu si všiml jeden z Jediů, který jej následně vzal do Chrámu na Coruscant. Zvládnout učivo mu trvalo déle než ostatním, ale i jeho si v roce 32 BBY vybral nějaký mistr - tím mistrem byl Dave Fox, který věřil, že bude mít s pomalejším učedníkem potřebnou trpělivost. Výcvik byl přísný ale spravedlivý a nebýt toho, že byl Derk notorický gambler, který se kvůli tomu uvrtával do nepříjemných situací, jednoho dne by z něj byl příkladný a znamenitý rytíř.
Přibližně týden před první bitvou na Geonosis se na chodbách Chrámu seznámil s rytířkou Karnis, se kterou se spřátelili a která jako první zjistila, že má Derk s hazardem skutečný problém. K jeho nelibosti o jeho problému řekla Foxovi, který se ale zachoval překvapivě mírně, vložil do Derka důvěru a konečně s ním vyrazil ven do galaxie, kde mohli s jeho problémem pracovat a skutečně se zaměřit na pořádný výcvik. Pár měsíců po začátku klonových válek letěli s mistrem Foxem na rutinní průzkumnou misi k Yavinu 4, kde ale byli sestřeleni a Derk se dostal do rukou mistrova úhlavního nepřítele Zira Sulla, který jej mučením chtěl přetáhnout k temné straně Síly. To se mu povedlo, ale nakonec v sobě Derk našel sílu zavrhnout temnotu a byl padlým Jediem smrtelně zraněn. Zemřel v náručí svého mistra.
Pohřeb proběhl v Chrámu a byla na něm kromě mistra a jeho bratra, Tyrkuse, Kiry a Rimbola i Jessica, které pak mistr Fox dal na památku Derkův stříbrný přívěšek.