Dergolův světelný meč

„KLAP-KHHHHZT!“
- Dergolův světelný meč

Dergolův světelný meč byla zbraň inkvizitora Dergola z Rozengardu. Vyzařoval rudou čepel a krystal v jeho jádru pocházel z Císařovy sbírky zabavených mečů.

Historie

Dergol si ho postavil v roce 17 BBY, pod dohledem lorda Styxe, jenž mu na něj sehnal všechny potřebné součástky a následně ho s ním učil zacházet. Roku 14 BBY se s mečem vydal na lov Jediů a v následujících letech ulovil tři rytíře Jedi a zničil dvě vznikající odbojové buňky.
V roce 0 ABY s ním vyrazil na Nar Shaddaa, kde se měl vyskytovat jak drzoun, který v elektronické poště obtěžoval přítelkyni jeho kolegy, tak nějaký hejhula v oblečení, které nápadně připomínalo jedijskou róbu. Meč byl aktivován krátce po zahájení zátahu na kino Bulva, v jehož zadní uličce došlo ke krátké šarvátce s rebely. Dergol si tam vyměnil pár úderů s mečem onoho pošetilého chlupáče, ale rychle pochopil, že nemá šanci, a vzdal se.
Champbacca mu meč obratem sebral, a protože Dergolovi po událostech ve skladišti Mamutomutů už k ničemu nebyl, plánoval ho rozebrat na součástky a věnovat nové generaci rytířů. Později ho tak vzal s sebou na Oarlig, kde ho uschoval v Kančím hnízdě a tak trochu na něj zapomněl, nemaje nikoho, kdo by ty součástky zatím potřeboval.
Meč nicméně přišel vhod 13. 4. 1 ABY, kdy Kančí hnízdo navštívil Zothar Hanak a potřeboval nějaký důkaz o tom, že se jeho mise zdařila. Champbacca provedl na krystalu očišťovací proceduru, vložil ho do meče svého kolegy a Zothar jej následně předal lordu Vaderovi na Mustafaru.