Dergol

Dergol byl Mirialan, inkvizitor rozengardské sekce Inkvizice. Byl spíš tišší typ, trochu melancholický. Měl problémy s empatií a jediné pouto, které si vybudoval, bylo k lordu Styxovi a svým akvarijním rybičkám.

Historie

Na svět přišel roku 32 BBY na planetě Mirial a prožil nehezké dětství, neboť se narodil do náboženské sekty, která uctívala bolest jako nejvyšší formu odměny.
Až roku 21 BBY, když byla válka klonů v plném proudu, na to republikové orgány přišly a jeho rodiče šli do basy. Dergol bohužel skončil v sanatoriu, protože nebyl schopný fungovat v normální společnosti. V sanatoriu se mu věnoval tým specialistů, ale Dergolova mysl byla týráním od útlého věku v tak špatném stavu, že mu nedokázali pomoci. Horší bylo, že se začal projevovat jeho potenciál v Síle, čímž ohrožoval své okolí, a tak kvůli bezpečí personálu i ostatních svěřenců trávil většinu času izolovaný od ostatních.
Roku 19 BBY byl po rozkazu 66 tím správným materiálem k náboru do právě vznikající Inkvizice. Pod svá křídla si jej vzal lord Styx, který z něj dokázal vycepovat slušného šermíře s novou zbraní a postrach skrývajících se Jediů. Roku 14 BBY byl jeho výcvik dokončen a on se vydal na lov Jediů.
Do roku 0 BBY ulovil tři rytíře Jedi, zničil dvě vznikající odbojové buňky a pořídil si několik exotických rybiček. Když pak pár měsíců po zničení Hvězdy smrti letěl s Loraxem na Nar Shaddaa, dát za vyučenou stalkerovi jeho přítelkyně, obdrželi zprávu, že se na tam možná pohybuje taky mistr Jedi. Tato zpráva ho vysloveně nadchla, protože se vždycky s nějakým mistrem Jedi chtěl utkat a změřit s ním síly. Podezřelého vystopovali až do bio Bulva, kde se skutečně prokázalo, že jde o mistra Jedi, který ale nebyl sám. Byl s ním mimo jiné i muž ovládající Sílu natolik, aby Loraxe hned v prvních chvílích potyčky poslal vstříc smrti v hlubinách Vertical City, a Dergol tak zůstal proti přesile mistra Jedi a jeho pohůnka. Pár výměn meči si s ním užil, ale brzy pochopil, že je bez šancí, i kdyby to bylo jeden na jednoho. Když mu pak za zády ke krku přiložil holohlavý své dva světelné meče a vyzval ho k tomu, aby se vzdal, udělal to.
Následně byl omráčen a probral se až v nějakém skladišti, kde na něj civěli Mandaloriani a ten holohlavý s mistrem Jedi a dvě další opice. Když si vzali Dergola po Loraxovi k výslechu, holohlavý se ho snažil vystrašit ho mučením. Ten se tomu ale po tom, co prožil jako malý, akorát tak vysmál. Hodný polda se ještě chvíli snažil, ale jelikož byl Dergol nezlomný, Kody mu dopřál rychlou a bezbolestnou smrt a čepelí svého světelného meče mu protnul krční páteř.