Deek

„A nechceš být radši náš kamarád?.“
- Chlouppek se ptá Deeka, zatímco Champbacca přikyvuje.

Deek byl yuzzemský borec, kterého Wyrrgy považoval za nejlepšího přítele a byl skoro stejně tak velký frajer jako on.

Jméno: Deek
Rasa: Yuzzem
Datum narození: 24. 12 67 BBY
Planeta narození: Ragna III
Barva očí: zelená

Vzhled

Deek byl urostlý Yuzzem šedé srsti s pronikavým pohledem zelených očí. Jeho dva metry padesát vysoká, silná a mohutná postava naznačovala obrovskou sílu, ale v porovnání se svým dlouholetým přítelem Wyrrgym byl slabší. Podle měřítek jeho rasy se mu během občanské války již blížil důchod, ale stále na tom byl tělesně i hlavou dobře. Přes hruď nosil zkřížené kožené pásky, na kterých měl v podpaždích zavěšené dvě blasterové pistole. Jeho mohutná ramena chránily obrněné nárameníky. Okolo pasu nosil široký kožený pásek s velkou přezkou, k němuž připínal malá pouzdra s nejrůznějších vybavením. Na vnějších stranách obou stehen míval zavěšené kožené torny na velké vybavení.

Povaha

Deek nebyl nijak ukecaný a uměl plnit roli vytrvalé vrby a podobně jako Rahm hromosvodu komukoliv, kdo byl emočně rozhozený. Byl odvážný a obětavý, ale měl svou hlavu a pokud by se ho někdo pokoušel natlačit někam, kam by nechtěl, dal by to dost jasně najevo.
Toužil založit rodinu, ale Impérium a závazky vůči Wyrrgymu mu v tom bránily.

Rodina

Rodiče Nobog a Kara'ala, mladší sestra Yagssy a mladší bratr Geef.

Dovednosti

Skvělý vyjednávač, charismatický společník a neohrožený bojovník. I přes svou velikost se pyšnil velkou obratností a opravdu rychlými reflexy. Jeho pilotní schopnosti se téměř vyrovnaly Wyrrgymu. Díky studiu, následně stáži v Senátu a poté i vykonávání pozice asistenta yuzzemského senátora věděl, jak funguje politika na galaktické úrovni.
Impériem byl donucen k drsnějšímu způsobu podnikání a byl natolik schopný, aby převzal dvě velké zločinecké organizace poté, co je Wyrrgy s bandou připravili o vůdce.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodil se do rodiny sadařů, kteří měli na Ragna III obrovské sady jabloní. Protože měl ale fištrón a další dva sourozence, rodiče ho dali na studia a nebyl zatížen povinností pokračovat v rodinném podniku. Učil se dobře a nakonec se dostal i na univerzitu, ze které nastoupil na stáž k yuzzemské diplomacii. Tam si vedl natolik dobře, že si jej všiml yuzzemský senátor, který si jej vybral jako svého asistenta. Deek tak velkou část svého života strávil na Coruscantu a byl v Senátu, když se Palpatine prohlásil Císařem.

Občanská válka

Když se dozvěděl o incidentu se senátorem Yaruou, oficiálně vyjádřil svůj nesouhlas, za což ho o tři dny později zatkli a následně skoro deset let střídal imperiální lágry. Tím posledním byl Fisup VI, kde zachránil život Wyrrgymu, se kterým pak vymysleli plán, jak utéct, což se jim povedlo.
13. 1. 9 BBY založili v Nirgorově pásu Tetragon a díky Deekovým schopnostem vytáhli firmu nahoru za rekordně krátkou dobu.
Pak následovala nejrůznější dobrodrůža, během nichž se spřátelili, a když zjišťoval, jak je na tom jeho rodina, dozvěděl se, že otec i matka zemřeli stářím, zatímco byl on v lágru. Na jejich narozeniny pak každoročně létal na Ragna III k rodinné hrobce, položil tam květiny a strávil několik dní se svými sourozenci.

4 BBY
Deek drze a bez skrupulí s pomocí najatých žoldáků převzal zdroje i majetek po nebožtíkovi Anaradovi a rozšiřoval svůj vliv mimo imperiální světy, zejména v Huttském prostoru. Finančně i zdroji díky tomu podporoval odboj a Tetragon, kterému poněkud narostly výdaje.

0 ABY
Pár měsíců po bitvě o Yavin byl Wyrrgym povolán na Atalay, aby byl k ruce Champbaccovi s Chlouppkem, kteří přišli s návrhem, jak obnovit rovnováhu v soustavě. Deek dorazil s nákladní lodí, popili v hospodě U Bílé helmy a následně provedli operaci, která se zdařila. Ačkoliv ho ti dva lákali, aby šel s nimi, zůstal loajální Wyrrgymu, což nechápali.
O pár týdnů později se dozvěděl, že byl na planetě Okamar zajat Voh-Jin Sanseator Misto, jeden ze zaměstnanců Tetragonu a Sullustan citlivý k Síle, z čehož smrděl malér. Poslal pro něj Blaster Babes, ale těm se jeho záchrana zprvu nedařila a Deek musel vynaložit značné finanční prostředky na úplatky, aby na místo nebyla přivolána Inkvizice. Pokoušel se spojit i s Wyrrgym, ale bez odezvy, a tak ze zoufalství vyrazil k Atalay, ovšem nedostal se skrz mlhovinu a pouze objevil volně se vznášející Krayt's Scream. Na jeho palubě našel pouze Mrzouta a obrovskou krabici pro Chlouppka, kterou přeložil na svou loď a zamířil s ní na Nar Shaddaa, kde ji předal spolu s informací, že Voh-Jin hnije v base.
Chlouppek s Champbaccou souhlasili, že mu pomůžou, pod podmínkou, že jim pak pomůže s útokem na inkviziční Citadelu, a společně s Kodym, Furriosou a Baldy Crew vyrazili do Neznámých regionů. Tam úkol splnili a po pár dnech se vrátili na Nar Shaddaa, kontaktovali Deeka a doufali, že když mu nesou vesměs dobré zprávy, nebude už tak nabručený a dá si s nimi Kance nebo Pažouta.
Dal, a dokonce jim poskytl Kančí hnízdo na Oarligu, aby měli kde připravovat operaci na záchranu Emily. On sám se více neangažoval, jelikož měl na starosti nějaké záležitosti ohledně Tetragonu, ale dával si dobrý pozor, aby je v Kančím hnízdě neotravoval nikdo nevítaný, a měl špehy všude kolem, kdyby se tam chtěl objevit třeba nějaký imperiál. Před odletem také instruoval Cortesia, aby návštěvníkům ve všem vyšel vstříc, jinak bude zle.
Když pak dostal zprávu o úspěšné akci, letěl slavit také, protože si to zasloužil. Na místě a v bujarém veselí vyšel vstříc svodům Joyi Brannigan a vypadalo to na brzké navázání bližší obchodní spolupráce s výhodami, načež skupině navrhl, aby těhotnou Císařovu ruku zašili na nepoužívané základně v Nirgorově pásu. Také na sebe práskl klukům, že má na domovské planetě rodinné sady plné jablek, a jejich návrh, jestli by je nechtěl pálit, přirozeně neodmítl. Ještě ten večer si plácli a podepsali krví, že Tetragon bude jedním ze dvou hlavních přepravců pro obnovený lihovar Ch&Ch a bude jim navíc dovážet a prodávat jablka. Hned zavolal domů sestře, ať vypíše výběrové řízení na živou sílu, která bude jablka sbírat.
Kvůli tomu s nimi nezůstal slavit celý měsíc, nýbrž 20. 9. odfičel nejprve reaktivovat asteroidovou základnu a hned potom na domovskou planetu. Aby zachránil Tetragon od krachu, musel se ohánět a poslední týden v září osobně vyzpovídal a prověřil asi čtyři stovky potenciálních nových zaměstnanců, ze kterých vybral stovky tři. Řízení Tetragonu na nějakou dobu přenechal na Hnntarovi a Lokaasovi, organizace po Anaradovi zvládla běžet chvíli sama.
Vyhrnul si rukávy a osobně se pustil do zaučení nových zaměstnanců zanedbaných sadů, prováděl s bratrem Geefem, který před nedávnem přišel o práci, prořízku stromů a sběr jablek, která ten rok naposledy uzrála poněkud zanedbaně. Zakázal postřiky a těšil se, jak se příští rok urodí.
Už v říjnu vypravil první transporty s jablky a každý týden vypravil jeden další až do konce listopadu. Zbytek roku připravoval Yagssy k tomu, aby byla schopná efektivně vést sad a řídit podřízené. Současně nabídl Geefovi, že pokud na to bude mít, může být jeho pravá ruka v organizaci po Anaradovi. Geef několik let bojoval s imperiály, a tak nebyl žádné ořezávátko, aby si s ním kriminálníci vytřeli zadek, a navíc měl jako Deek pod čepicí, takže se brzy naučil, co měl, a byl schopný pod dozorem dohlížet na aktivity organizace.
V lednu si Deek všiml, že má schránku plnou podezřele vonících balíčků obsahujících spodní prádlo, které by mu nepadlo, a fotek Zeltronky, na kterou by se vešlo, ale nebylo na ní. Nabídku na strávení společného víkendu s Joyce a Laurou v lázních na Rylothu přijal bez delšího rozmýšlení, jen zkontroloval Geefa, jak jde business, a ukázal mu, jak lámal prsty drzým dodavatelům.
Pobyt s Joyce a její dcerou ho nabil takovou energií, že se cítil jako mladík a ještě dlouho zářil na všechny strany. Ve chvílích klidu a lelkování se přistihl, že na ty dvě vzpomíná, na každou z nich jiným způsobem, a cítí stesk. Prověřil u Kanryho, v jakém je Wyrrgy stavu, a jelikož byl tento stále v kómatu, pokračoval jako CEO tří různých společností. Změnilo se jen jedno: jednou týdně si s Joyce volal a ob týden se přes víkend sjížděli střídavě u něj a u ní. Peníze od Ch&Ch dostaly Tetragon do černých čísel a čím víc se blížil konec fiskálního roku, tím více se jeho účetní usmívala.
Koncem března se na pár dní zastavil v Kančím hnízdě, aby dohlédl na nově zaměstnanou čarodějku, ale dlouho tam nezůstal a opět zamířil do vesmíru, takže v době příletu inkviziční šťáry byl dávno pryč.

Potenciália

Jestli se Wyrrgy probere z kómatu, přejde ho blbnutí s Atalay a začne zase trochu makat, bude mít najednou hromadu času a uzraje v něm rozhodnutí navrhnout Joyce stálejší vztah, který by nemusel skončit jen u prstýnku a svatební kytice.

d20

Scoundrel 6 / Noble 3 / Political Advisor 4 / Blockade Runner 3 / Crime Lord 2
Pilot +22, Diplomacy +20, Intimidate +18, Astrogate +14, Bluff +14, Computer Use +14, Repair +14, Sense Motive +14, Gather Information +12, Knowledge (bureaucracy, politics) +12, Appraise +10, Spot +10, Climb +8, Listen +8
Great Fortitude, Starship Operation (space transport), Skill Emphasis (Pilot), Starship Dodge (space transport), Combat Expertise, Influence, Bureaucratic Flair, Trustworthy, Starship Point Blank Shot, Rapid Gunner