Deek

„A nechceš být radši náš kamarád?.“
- Chlouppek se ptá Deeka, zatímco Champbacca přikyvuje.

Deek byl yuzzemský borec, který byl mnohem lepší a větší frajer než Wyrrgy, ale protože by to Wyrrgy neustál, tak plnil roli jeho podržtašky, i když měl fakt na mnohem víc.

Jméno: Deek
Rasa: Yuzzem
Datum narození: 24. 12 67 BBY
Planeta narození: Ragna III
Barva očí: zelená

Vzhled

Deek byl urostlý Yuzzem šedé srsti s pronikavým pohledem zelených očí. Jeho dva metry padesát vysoká, silná a mohutná postava naznačovala obrovskou sílu, ale v porovnání se svým dlouholetým přítelem Wyrrgym byl slabší. Podle měřítek jeho rasy se mu během občanské války již blížil důchod, ale stále na tom byl tělesně i hlavou dobře. Přes hruď nosil zkřížené kožené pásky, na kterých měl v podpaždích zavěšené dvě blasterové pistole. Jeho mohutná ramena chránily obrněné nárameníky. Okolo pasu nosil široký kožený pásek s velkou přezkou, k němuž připínal malá pouzdra s nejrůznějších vybavením. Na vnějších stranách obou stehen míval zavěšené kožené torny na velké vybavení.

Povaha

Deek nebyl nijak ukecaný a uměl plnit roli vytrvalé vrby a podobně jako Rahm hromosvodu komukoliv, kdo byl emočně rozhozený. Byl odvážný a obětavý, ale měl svou hlavu a pokud by se ho někdo pokoušel natlačit někam, kam by nechtěl, dal by to dost jasně najevo.
Toužil založit rodinu, ale Impérium a závazky vůči Wyrrgymu mu v tom bránily.

Rodina

Rodiče Nobog a Kara'ala, mladší sestra Yagssy a mladší bratr Geef.

Dovednosti

Skvělý vyjednávač, charismatický společník a neohrožený bojovník. I přes svou velikost se pyšnil velkou obratností a opravdu rychlými reflexy. Jeho pilotní schopnosti se téměř vyrovnaly Wyrrgymu. Díky studiu, následně stáži v Senátu a poté i vykonávání pozice asistenta yuzzemského senátora věděl, jak funguje politika na galaktické úrovni.
Impériem byl donucen k drsnějšímu způsobu podnikání a byl natolik schopný, aby převzal dvě velké zločinecké organizace poté, co je Wyrrgy s bandou připravili o vůdce.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodil se do rodiny sadařů, kteří měli na Ragna III obrovské sady jabloní. Protože měl ale fištrón a další dva sourozence, rodiče ho dali na studia a nebyl zatížen povinností pokračovat v rodinném podniku. Učil se dobře a nakonec se dostal i na univerzitu, ze které nastoupil na stáž k yuzzemské diplomacii. Tam si vedl natolik dobře, že si jej všiml yuzzemský sentátor, který si jej vybral jako svého asistenta. Deek tak velkou část svého života strávil na Coruscantu a byl v Senátu, když se Palpatine prohlásil Císařem.

Občanská válka

Když se dozvěděl o incidentu se senátorem Yaruou, oficiálně vyjádřil svůj nesouhlas, za což ho o tři dny později zatkli a následně skoro deset let střídal imperiální lágry. Tím posledním byl Fisup VI, kde zachránil život Wyrrgymu, se kterým pak vymysleli plán, jak utéct, což se jim povedlo.
Následně založili Tetragon a díky Deekovým schopnostem vytáhli firmu nahoru za rekordně krátkou dobu.
Pak následovala nejrůznější dobrodrůža, během nichž se spřátelili.

4 BBY
Deek drze a bez skrupulí s pomocí najatých žoldáků převzal zdroje i majetek po nebožtíkovi Anaradovi a rozšiřoval svůj vliv mimo imperiální světy. Finančně i zdroji nejen díky tomu podporoval odboj.

0 ABY
Pár měsíců po bitvě o Yavin byl Wyrrgym povolán na Atalay, aby byl k ruce Champbaccovi s Chlouppkem, kteří přišli s návrhem, jak obnovit rovnováhu v soustavě. Deek dorazil s nákladní lodí, popili v hospodě U Bílé helmy a následně provedli operaci, která se zdařila. Ačkoliv ho ti dva lákali, aby šel s nimi, zůstal loajální Wyrrgymu, což nechápali.
O pár týdnů později se dozvěděl, že byl na planetě Okamar zajat Voh-Jin Sanseator Misto, jeden ze zaměstnanců Tetragonu a Sullustan citlivý k Síle, z čehož smrděl malér. Poslal pro něj Blaster Babes, ale těm se jeho záchrana zprvu nedařila a Deek musel vynaložit značné finanční prostředky na úplatky, aby na místo nebyla přivolána Inkvizice. Pokoušel se spojit i s Wyrrgym, ale bez odezvy, a tak ze zoufalství vyrazil k Atalay, ovšem nedostal se skrz mlhovinu a pouze objevil volně se vznášející Krayt's Scream. Na jeho palubě našel pouze Mrzouta a obrovskou krabici pro Chlouppka, kterou přeložil na svou loď a zamířil s ní na Nar Shaddaa, kde ji předal spolu s informací, že Voh-Jin hnije v base.
Chlouppek s Champbaccou souhlasili, že mu pomůžou, pod podmínkou, že jim pak půjčí část flotily pro chystaný útok na inkviziční Citadelu, a společně s Kodym a Furriosou vyrazili do Neznámých regionů. Tam úkol splnili a po pár dnech se vrátili na Nar Shaddaa, kontaktovali Deeka a doufali, že když mu nesou vesměs dobré zprávy, nebude už tak nabručený a dá si s nimi Kance nebo Pažouta.

Potenciália

Po válce by mohl převzít rodinný sad a dodávat jablka do lihovaru Ch&Ch, kde by z něj pálili Calvados.

d20

Scoundrel 6 / Noble 3 / Political Advisor 4 / Blockade Runner 3 / Crime Lord 2
Pilot +22, Diplomacy +20, Intimidate +18, Astrogate +14, Bluff +14, Computer Use +14, Repair +14, Sense Motive +14, Gather Information +12, Knowledge (bureaucracy, politics) +12, Appraise +10, Spot +10, Climb +8, Listen +8
Great Fortitude, Starship Operation (space transport), Skill Emphasis (Pilot), Starship Dodge (space transport), Combat Expertise, Influence, Bureaucratic Flair, Trustworthy, Starship Point Blank Shot, Rapid Gunner