Dave Fox

„Mistře, myslíte, že někdy přestane existovat temná strana?“
„To asi ne, chlapče. Ale kdo říká, že s ní nemůžeme bojovat. Bohužel, mnoho rytířů se nechá zlákat temnou stranou a naprosto jí propadnou.“
- Derk Yall a Dave Fox

Dave Fox byl lidský rytíř Jedi ortodoxní ve své víře ve světlo, přeživší rozkazu 66.

Jméno: Dave Fox
Rasa: člověk
Datum narození: 55 BBY
Planeta narození: Sermi'x
Barva očí: hnědá
Barva meče: modrá
Frakce: Řád Jediů
Mistr: Qiun-gar Koran
Padawan: Derk Yall

Vzhled

Nosil krátce střižené hnědé vlasy a upravené hnědé vousy. Měl hnědé pronikavé oči. Měřil 185 cm a byl velmi houževnatý. Po bitvě na Geonosis měl přes pravé oko jizvu ve tvaru půlměsíce.
Boty nosil čtyřiačtyřicítky.

Povaha

Velmi obětavý a tolerantní člověk. Naslouchal radě a věřil v její moudrost. Nedělal mu problém poslechnout rozkaz výše postavené osoby, pokud to nebylo něco v rozporu s jeho přesvědčením. Radu uposlechl vždycky. Snažil se v každém vidět pouze to dobré, což se mu párkrát vymstilo.
Když došlo na akci, stával se vůdcem, aniž by si to leckdy uvědomoval. Byl velmi přátelský a společenský a nedělalo mu problém nalézt si nové přátele.
Měl velmi rád zábavu a nebál se to dát najevo.

Rodina

Jeho bratrem byl o dva roky starší Wade Fox, taktéž rytíř Jedi. Byli si velmi podobní, téměř jako dvojčata.
Nějakou dobu po začátku války klonů si vzal za ženu Kiru a měli spolu dceru Ziru.

Důležité vztahy

  • Jessica Karnis, kamarádka z Chrámu. Kdyby ji neměl, určitě by špatně dopadl.
  • Tyrkus, Rimbol a Mia, rovněž kamarádi z Chrámu.
  • Zir Sull, bývalý spolužák z Chrámu, později rival o přízeň Kiry a ještě později životní nemesis.

Dovednosti

Dokázal komunikovat pomocí myšlenek, ovšem pouze s blízkými přáteli nebo lidmi, s kterými měl nějaké pouto. Vesměs ale nezaostával v žádné z disciplín rytířů Jedi.
Poměrně dobře taktizoval v boji. Předem promyšlený plán nemíval, ale velmi rychle ho dokázal vymyslet při akci. Dokázal také ošetřit základní zranění, ale nic víc. Byl dobrý v boji beze zbraně.

Životopis

Před rozkazem 66

Pocházel z planety Sermi'x, kde se jeho rodiče živili prací v masokombinátu, a jeho dětství bylo nepozoruhodné až do chvíle, kdy byl jako jedinec citlivý k Síle odveden na Coruscant do Chrámu Jediů.
Tam se učil v jednom ročníku s Kirou, Zirem a Casem a celkem si to užíval. V roce 48 BBY společně navštívili Ilum a o dva roky později ho začal učit mistr Koran. K cestám využívali nejdřív hromadnou dopravu nebo stopovali, později dostal Rychlý dráp, který mu na míru postavil Tyrkus. Rytířské zkoušky splnil bez obtíží, i když až krátce před bitvou o Naboo, neboť mistr ho chtěl naučit trpělivosti a rozhodně jeho výcvik nezanedbával, což Dave relativně oceňoval a nijak se tomu nebránil.
V roce 32 BBY si za padawana vybral Derka Yalla a učil ho výhradně za zdmi Chrámu, protože na výlety ho neshledával dostatečně připraveným. Důležitou epizodou z této doby byl také konflikt s bývalým kamarádem Zirem, který se navzdory Kodexu zamiloval do Kiry, ale ta jeho city neopětovala, ba co hůř, věnovala je právě Davovi. Ten tak získal úhlavního nepřítele a o důvod víc, proč se s Derkem netoulat po galaxii, kde mohl pomstychtivý Zir číhat a využít jeho slabiny. Uvědomoval si, že to Derka mrzí, ale i tak mu byl dobrým učitelem a nezřekl se ho ani poté, co praskl jeho problém s gamblerstvím. Naopak mu byl oporou a slíbil, že se brzy podívají mimo Coruscant.
Museli to odložit kvůli krizi na Geonosis, kam letěl ještě bez Derka a kde utrpěl vážná vnitřní zranění, kvůli nimž pak strávil tři týdny na ošetřovně. Pozůstatkem mu byla jen malá půlměsícová jizva kolem pravého oka. Když se ze zranění zotavil, hodlal svůj slib splnit a společně s Derkem vyrazili prošetřit zmizení dvou civilních lodí na Palanhi. Letěli půjčenou dvoumístnou stíhačkou, kterou ale na místě vyřadil magnetický puls a oni byli po nouzovém přistání v džungli rozděleni. Derka zajali žoldáci pracující pro Zira, Dave jejich pátrání unikl a podařilo se mu v převleku za jednoho z nich infiltrovat jejich pevnost. V nevyhnutelné konfrontaci byl Derk zabit, ale Dave nakonec temného Jedie zahnal na útěk a vrátil se do Chrámu i s tělem svého padawana. Krátce po návratu navštívil Jessicu, která se na ošetřovně zotavovala z péče Algernnon de Bray, a společně se účastnili pohřbu.
Z Řádu, který se podle něj neakceptovatelně zamotal do války, o tři dny později plánovaně odešel, protože zjistil, že je jeho tajná přítelkyně v jiném stavu. Rozloučil se s bratrem i s kamarády, společně s Jessicou a Tyrkusem nasedli na Rychlý dráp a opustili Coruscant. Cestou se od Jessicy dozvěděl o existenci enklávy na Miu Leptonis IV, ale chtěl jít vlastní cestou, a než ji zavezl do její cílové destinace, absolvovali mezipřistání na Palau VI, kde chtěla Jessica nakoupit zásoby. Opět se ovšem objevil Zir Sull, došlo k souboji a tentokrát ho již Dave nejen porazil, ale také ho po neúspěšném pokusu o odpuštění v sebeobraně a s klidnou hlavou zabil.
Informoval o svém úspěchu Jessicu, věnoval jí loď a jejich cesty se definitivně rozešly. Dave s Kirou usoudili, že jim tuhle planetu nejspíš vybrala Síla, odešel do ústraní, vzali se, vychovávali dceru a nějaká čistka se jim obloukem vyhnula. Tyrkus žil s nimi.

Občanská válka

Živil se jako prostý farmář, učil dceru základy užívání Síly, ale jinak dokonale splynul s plebsem a všichni tři žili šťastně až do smrti.