Dave Fox

„Mistře, myslíte, že někdy přestane existovat temná strana?“
„To asi ne, chlapče. Ale kdo říká, že s ní nemůžeme bojovat. Bohužel, mnoho rytířů se nechá zlákat temnou stranou a naprosto jí propadnou.“
- Derk Yall a Dave Fox

Dave Fox byl lidský rytíř Jedi, ortodoxní ve své víře ve světlo, a také přeživší rozkazu 66.

Jméno: Dave Fox
Rasa: člověk
Rok narození: 55 BBY
Barva očí: hnědá
Barva meče: modrá
Frakce: Řád Jediů
Mistr: Qiun-gar Koran
Padawan: Derk Yall

Vzhled

Nosil krátce střižené hnědé vlasy a upravené hnědé vousy. Měl hnědé pronikavé oči. Měřil 185 cm a byl velmi houževnatý. Po bitvě na Geonosis měl přes pravé oko jizvu ve tvaru půlměsíce.
Boty nosil čtyřiačtyřicítky.

Povaha

Velmi obětavý a tolerantní člověk. Naslouchal Radě a věřil v její moudrost. Nedělal mu problém poslechnout rozkaz výše postavené osoby, pokavaď to nebylo něco v rozporu s jeho přesvědčením. Radu uposlechl vždycky. Snažil se v každém vidět pouze to dobré, což se mu již párkrát vymstilo.
Když došlo na akci, stával se vůdcem, aniž by si to leckdy uvědomoval. Byl velmi přátelský a společenský a nedělalo mu problém nalézt si nové přátele.
Měl velmi rád zábavu a nebál se to dát najevo.

Rodina

Jeho bratrem byl o dva roky starší Wade Fox, taktéž rytíř Jedi. Byli si velmi podobní, téměř jako dvojčata.
Nějakou dobu po začátku války klonů si vzal za ženu Kiru a měli spolu dceru Ziru.

Důležité vztahy

  • Jessica Karnis, kamarádka z Chrámu. Kdyby ji neměl, určitě by špatně dopadl.
  • Tyrkus, Rimbol a Mia, rovněž kamarádi z Chrámu
  • Zir Sull, bývalý spolužák z Chrámu, později rival o přízeň Kiry a ještě později životní nemesis

Dovednosti

Dokázal komunikovat pomocí myšlenek (pouze s blízkými přáteli nebo lidmi, s kterými měl nějaké pouto), a vesměs nezaostával v žádné z disciplín rytířů Jedi.
Poměrně dobře taktizoval v boji. Předem promyšlený plán nemíval, ale velmi rychle ho dokázal vymýšlet při akci. Dokázal také ošetřit základní zranění, ale nic víc. Byl dobrý v boji beze zbraně.

Životopis

Před rozkazem 66

Pocházel z neznámé planety a jeho dětství bylo nepozoruhodné až do chvíle, kdy byl odveden na Coruscant do Chrámu Jediů.
Tam v jednom ročníku s Kirou a Zirem navštívil Ilum, dělal si přátele a kolem roku 46 BBY ho začal učit mistr Koran. Rytířské zkoušky splnil bez obtíží, i když až krátce před bitvou o Naboo, neboť mistr ho chtěl naučit trpělivosti a rozhodně jeho výcvik nezanedbával, což Dave relativně oceňoval a nijak se tomu nebránil.
V roce 32 BBY si za padawana vybral Derka Yalla a učil ho zejména za zdmi Chrámu, protože na výlety ho neshledával dostatečně připraveným. K ojedinělým cestám využívali loď Rychlý dráp, kterou mu na míru postavil Tyrkus už během učednických let. Důležitou epizodou z této doby byl také konflikt s bývalým kamarádem Zirem, který se navzdory Kodexu zamiloval do Kiry, ale ta jeho city neopětovala, ba co hůř, věnovala je právě Davovi. Ten tak získal úhlavního nepřítele a o důvod víc, proč se s Derkem netoulat po galaxii, kde mohl pomstychtivý Zir číhat a využít jeho slabiny.
Během bitvy na Geonosis utrpěl vážná vnitřní zranění a strávil pak tři týdny na ošetřovně. Pozůstatkem mu byla jen malá půlměsícová jizva kolem pravého oka. Když se ze zranění zotavil, cestoval společně s Derkem prošetřit zmizení dvou civilních lodí na oběžné dráze Yavinu IV. Letěli půjčenou dvoumístnou stíhačkou, kterou ale na místě vyřadil magnetický puls a oni byli po nouzovém přistání v džungli rozděleni. Derka zajali žoldáci pracující pro Zira, Dave jejich pátrání unikl a podařilo se mu v převleku za jednoho z nich infiltrovat jejich pevnost. V nevyhnutelné konfrontaci byl Derk zabit, ale Dave nakonec temného Jedie zahnal na útěk a vrátil se do Chrámu i s tělem svého padawana. Krátce po návratu navštívil Jessicu, která se na ošetřovně zotavovala z péče Algernnon de Bray, a společně se účastnili pohřbu.
Z Řádu, který se podle něj neakceptovatelně zamotal do války, o tři dny později plánovaně odešel, protože zjistil, že je jeho tajná přítelkyně v jiném stavu. Rozloučil se s bratrem i s kamarády, společně s Jessicou a Tyrkusem nasedli na Rychlý dráp a odletěli z Coruscantu neznámo kam. Cestou se dozvěděl o existenci enklávy na Miu Leptonis IV, ale chtěl jít vlastní cestou, a absolvovali mezipřistání na Palau VI, kde chtěla Jessica nakoupit zásoby. Opět se ovšem objevil Zir Sull, došlo k souboji a tentokrát ho již Dave nejen porazil, ale také ho po neúspěšném pokusu o odpuštění v sebeobraně a s klidnou hlavou zabil.
Informoval o svém úspěchu Jessicu, věnoval jí loď a jejich cesty se definitivně rozešly. Dave s Kirou odešel do ústraní, vzali se, vychovávali dceru a nějaká čistka se jim obloukem vyhnula. Tyrkus žil s nimi.

Občanská válka

Živil se jako prostý farmář, učil dceru základy užívání Síly, ale jinak dokonale splynul s plebsem a všichni tři žili šťastně až do smrti.