Dasdax

Dasdax byl Gamorreán, raketový inženýr a jeden z hlavních konstruktérů povstání proti Impériu.

Historie

Narodil se roku 61 BBY na Gamorru a už odmala byl všestranně nadaný. Věnoval se umění, hudbě, sportu, fyzice, chemii a dalším odvětvím a v každém byl výjimečný. Rodiče si kvůli tomu mysleli, že je homosexuál, a poslali ho na vojenský internát. Naštěstí se shodou okolností setkal s mistrem Jedi, se kterým měl čas chvíli pohovořit a který v něm spatřil jeho potenciál. Dojednal Dasdaxovi stipendium na studium na Alderaanu a to bylo vlastně naposledy, co Dasdax viděl rodnou hroudu.
Po dokončení studia se stal raketovým konstruktérem a byl součástí týmu, z jehož práce vznikl patent na výrobu všech moderních raketových motorů té doby.
S nástupem Impéria se ho i přes jeho původ snažila imperiální armáda najmout. Odmítl, takže ho k tomu donutili pod hrozbou zastřelení. V zajetí si byl ale schopný s pomocí dostupných udělátek zavolat o pomoc. Jeho volání vyslyšela jedna z odbojových buněk a on začal aktivně pracovat pro odboj.
Roku 9 BBY byla stanice, na které pracoval na vylepšení tahu trysek a spalování paliva u X-wingů, napadena imperiály. Sice stihl zničit veškerý výzkum, který by mohli imperiálové využít, ale byl zajat. Imperiální rozvědka rozhodla, aby byl umístěn do Rancor River k výslechu. Než stihl cokoliv vyzradit, byl vysvobozen záchranným týmem a vrátil se zpět do aktivního odboje.
Po návratu k odboji se vrátil k výzkumu a neodradilo ho ani to, že musel začít pěkně od začátku.